Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 1.04.2014 kello on 06:52 » Liekkö edellisellä loppuun asti pelittänyt ainakaan ilman hajuja ei ole selvinnyt.
Kirjoittanut: 0yxxy0« : 1.04.2014 kello on 06:52 » Liekkö edellisellä loppuun asti pelittänyt ainakaan ilman hajuja ei ole selvinnyt.
Kirjoittanut: ekoja« : 31.03.2014 kello on 22:57 »vika löytyi! Suojamuuntaja oli sökö. Edellisellä omistajalla oli lattialämmitys kuulemma toiminut moitteetta. Kun katsoo liitteenä olevaa kuvaa ei voi kuin ihmetellä ettei vaunu ole palanut poroksi. Muuntaja oli sulattanut lattiamaton velliksi ja allaoleva vanerilevykin oli mustunut. Olipahan työ saada muuntaja edes irti. No, nyt on uusi muuntaja hommattu ja hyvin pelittää. On siinä jossain vaiheessa ollut melkoiset käryt. En tiedä mikä mahtaa olla alkuperäisen muuntajan teho, palanut oli 140VA ja tämä uusi on 350VA. Jos lattiamaton teho on 400W niin tuo 140 tuntuu alimitoitetulta.
Kirjoittanut: Rölli« : 26.02.2014 kello on 19:54 »töpselin kääntäminen on helppo kokeilla. Tässä menee vaan taas parisen viikkoa ennenkuin pääsen seuraavaan kerran kääntelmään. Jos ei auto niin ruuvaan koko ohjaimen irti ja vien tutkittavaksi.ruuvaa mieluummin matolle lähtevä piuha, jos niit on kaks ni vuorotellen.. saattaa sieltäi löytt vika, ja esimerkiksi virtamittauksia jos poveri pysyy ilman kyormaa päällä, ni sitt tietää miss vika oikeesti on.. Kirjoittanut: ekoja« : 26.02.2014 kello on 19:46 »töpselin kääntäminen on helppo kokeilla. Tässä menee vaan taas parisen viikkoa ennenkuin pääsen seuraavaan kerran kääntelmään. Jos ei auto niin ruuvaan koko ohjaimen irti ja vien tutkittavaksi.
Kirjoittanut: seppoko« : 26.02.2014 kello on 08:41 »Jos minulla olisi tuollainen vika, niin aloittaisin vian etsimisen kääntämällä 230V:n tökkelin toisin päin. Mielestäni vika on ensiöpuolella, eikä 24V:lla.
Sitten jotain muuta jos ei helpota. Kirjoittanut: jorma« : 26.02.2014 kello on 08:20 »Mielestäni siellä on kaksi eri kalvomattoa, johtojen läpivientisuojat näyttäisivät ainakin päällisin puolin olevan kunnossa. Toisaalta en oikein usko, että katkos voisi aiheuttaa ylikuormitusta... Otan seuraavaksi ne muovisuojat pois ja yritän mitata vastukset.Ei katkos voi aiheuttaa ylikuormaa, tyskin kalvoon ruuvattu ruuvikaan, kalvolle menevään johtoon ruuvattu kylläkin. Voihan muuntaja olla rikki, lähtisin siitä. Kirjoittanut: ekoja« : 25.02.2014 kello on 21:40 »Mielestäni siellä on kaksi eri kalvomattoa, johtojen läpivientisuojat näyttäisivät ainakin päällisin puolin olevan kunnossa. Toisaalta en oikein usko, että katkos voisi aiheuttaa ylikuormitusta... Otan seuraavaksi ne muovisuojat pois ja yritän mitata vastukset.
Kirjoittanut: Topelius« : 25.02.2014 kello on 15:25 »Mulla hyvänä apuna Hobbyssa oli kun etsimme viallista kohtaa, niin sellainen piipittävä kynä joka piippaa aina sähköjohdon kohdalla. Sillä sai helposti löydettyä katkoksen lattialämmössä. Mutta se ei kyllä taida auttaa tässä tapauksessa.
Kirjoittanut: Ossi66« : 24.02.2014 kello on 23:01 »tätä minäkin epäilin, mutta ei sieltä mitään ylimääräistä löytynyt. Ellei sitten jossain kaapin sisällä. Kalvoa ei ole kaappien ja sänkyjen alla. Kalvon näkee maton alta tarkkaan katsomalla. kaapelihan menee kalvolle semmosten kanttisten muovisuojien alta, eihän niille ole tullut mitään vauriota, josta olis johdon kuoret hajalla ja oikosessa?? Kirjoittanut: ekoja« : 24.02.2014 kello on 22:13 »tätä minäkin epäilin, mutta ei sieltä mitään ylimääräistä löytynyt. Ellei sitten jossain kaapin sisällä.
|