rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: ihaa
« : 13.03.2014 kello on 11:57 »

Japanilainen kyllä lähtee valoista Stop-Startillakin niin, ettei äkkinäinen edes huomaa moottorin käynnistymistä, eikä lumikaan ole ongelma niin kauan kun renkaat yltää tiehen.

Kuulostaa niin Toyotan Hybrid Synergy Drive:ltä.  8)
Kirjoittanut: 88k5
« : 13.03.2014 kello on 11:54 »

Onko tuosta ymmärrettävä, että jenkit ei vieläkään osaa tehdä autoja?  Japanilainen kyllä lähtee valoista Stop-Startillakin niin, ettei äkkinäinen edes huomaa moottorin käynnistymistä, eikä lumikaan ole ongelma niin kauan kun renkaat yltää tiehen.
Ei!
Ongelma on; minä - kuvittelen (välillä  ;D), että tuntuma automaatilla vastaisi manuaalivehjettä  8) Ei-niin-ei; välissä on "arvauslaatikko"..
Kirjoittanut: tsahkali
« : 13.03.2014 kello on 11:43 »

Pikkuhiljaa vuosien varrella ne (taas) automaattien nyanssit (tyypillisiä kaikille) rupesi häiritsemään.. Caliberissa moottorinääni liki olematon, ja siksi sillä oli pirullista ajaa tasaista nopeutta (muutenkuin cruisella) lievästi mäkisellä tiellä - jatkuvaa mittarin kyttäämistä ja kaasun pumppaamista. Toinen seikka oli tyhjäkäynnillä täysin vedoton vaikka D päällä; valoista lähtö "nykäisee", mutta talvella paikaltaan mäessä/hangessa kiinnijäämisen välttäminen todella tunnotonta - jarrua vasten toimi parhaiten... kontrasti mulla on muut arkiajojen tyhjäkäynnillä sammumattomat "supervääntävät"  ;D manuaalidieselit  Thumb

Onko tuosta ymmärrettävä, että jenkit ei vieläkään osaa tehdä autoja?  Japanilainen kyllä lähtee valoista Stop-Startillakin niin, ettei äkkinäinen edes huomaa moottorin käynnistymistä, eikä lumikaan ole ongelma niin kauan kun renkaat yltää tiehen.
Kirjoittanut: 88k5
« : 13.03.2014 kello on 09:58 »

Eipä se CVT-askikaan mikään rattaaton ole  :D

Yleensä kait lammellihihnan toinenpää pyörittää tasauspyörästön pinionia, ts. kuin kardaania. Moottorin suorat kierrokset olisi varmaan myrkkyä raskaalle hihnalle - siksi alennusvaihteisto välissä..

Meidän taloudessa oli tuollainen CVT Dodge Caliber. Ensituntumalta tuntui loistavalta; viivetön ja pykälätön veto, erinomainen moottorijarru..
Pikkuhiljaa vuosien varrella ne (taas) automaattien nyanssit (tyypillisiä kaikille) rupesi häiritsemään.. Caliberissa moottorinääni liki olematon, ja siksi sillä oli pirullista ajaa tasaista nopeutta (muutenkuin cruisella) lievästi mäkisellä tiellä - jatkuvaa mittarin kyttäämistä ja kaasun pumppaamista. Toinen seikka oli tyhjäkäynnillä täysin vedoton vaikka D päällä; valoista lähtö "nykäisee", mutta talvella paikaltaan mäessä/hangessa kiinnijäämisen välttäminen todella tunnotonta - jarrua vasten toimi parhaiten... kontrasti mulla on muut arkiajojen tyhjäkäynnillä sammumattomat "supervääntävät"  ;D manuaalidieselit  Thumb

E: typot
Kirjoittanut: HiTec
« : 13.03.2014 kello on 09:26 »

Ai, käyttääkö jenkitkin nykyään CVT:tä ?   ::)

Eikös noissa Dodge Caliberissa ja Jeepin Patriotissa sekä Compassissa ainakin ole Jatcon CVT:tä tyrkyllä, joten ihan tuulesta tuo heittosi ei kyllä ole - vaikka niin kai ajattelitkin :D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 13.03.2014 kello on 09:22 »

autossa pitää olla moottori ja vaihteisto.. ei mikkää ratasloota  .. vapaa suomennos jenkeistä

Ai, käyttääkö jenkitkin nykyään CVT:tä ?   ::)
Kirjoittanut: Oulaa
« : 12.03.2014 kello on 16:14 »

Chevy Van GetAway:stä se alkoi ja sen kooomine ei ole vaihteita pikkuautossa hämmennetty.
Nyt 200D CDI Väyrynen menee neljättäsataa tuhattaan ja toimii ko junan vessa .
Jos ois rahoja ottaisin heti jonkun Yankkey Motorhomen Retroit rieselillä ja tomaatilla .
Viijateista ei ole kokemuksia mutta mielelläni kokeilisin.
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 12.03.2014 kello on 16:01 »

Ei varmaan taija mun tarttee hirveesti kommentoija.. mutt melko outo tapaus täytyy olla ett mulle manuaali tulee...
autossa pitää olla moottori ja vaihteisto.. ei mikkää ratasloota  .. vapaa suomennos jenkeistä
Thumb
Kirjoittanut: Rölli
« : 12.03.2014 kello on 15:50 »

Ei varmaan taija mun tarttee hirveesti kommentoija.. mutt melko outo tapaus täytyy olla ett mulle manuaali tulee...
autossa pitää olla moottori ja vaihteisto.. ei mikkää ratasloota  .. vapaa suomennos jenkeistä
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 12.03.2014 kello on 15:43 »

Kestää siinä,kun kuorma autossa,kunhan käytää järkeä kovilla pakkasilla... Elikkä antaa käydä tyhjä käyntiä jokin aikaa jotta lootan öljy notkisty ja vähän lämpeää,joka myös koskee henkilöautoja ;)