rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjo33400
« : 20.01.2014 kello on 21:04 »

On sellainen laturi (Kaben alkuperäinen) jota en ole ehtinyt tutkia.  Tutkitaan.  Näyttää jännitteitä olevan ihan kunnioitettavasti vaikka seisonut viikon.
Saattaa hyvinkin ladata myös ajoakun.

Taitaa olla Mascot 2044, joka ei lataa auton akkua, mutta sellainen toteutus on helppo.
Kirjoittanut: massimo
« : 20.01.2014 kello on 21:03 »

Ratkaisu oli jo olemassa eli  Kaben Calira -ohjauskeskus hoitaa ajoakun lataamisen sitten kuin asumisakussa on riittävä jännite.

Sitähä mieki  Thumb
Kirjoittanut: Rölli
« : 20.01.2014 kello on 20:51 »

 Thumb helppo homma
Kirjoittanut: Hauho
« : 20.01.2014 kello on 20:43 »

Ratkaisu oli jo olemassa eli  Kaben Calira -ohjauskeskus hoitaa ajoakun lataamisen sitten kuin asumisakussa on riittävä jännite.
Kirjoittanut: Hauho
« : 20.01.2014 kello on 20:24 »

On sellainen laturi (Kaben alkuperäinen) jota en ole ehtinyt tutkia.  Tutkitaan.  Näyttää jännitteitä olevan ihan kunnioitettavasti vaikka seisonut viikon.
Saattaa hyvinkin ladata myös ajoakun.
Kirjoittanut: ihaa
« : 20.01.2014 kello on 19:41 »

Eikö sulla asunto-osan laturi ylläpidä myös sitä ajoakkua kunnossa? Tuossa meidän kulkineessa ainakin pitää.

Niin tekee myös -08 Adriassakin, molemmat akut latautuvat.
Kirjoittanut: massimo
« : 20.01.2014 kello on 19:36 »

Meillä monella on kotopihassa auto "ainaislatauksessa" jolloin asumisakku pysyy jännitteisenä.
Miten järjestettäisiin siististi pysymään myös ajoakku kunnossa?  Haen sellaista pysyvämpää ratkaisua jossa latausjohto menee suoraan esim. ylläpitolaturista suoraan akulle.  Alusta Fiat 130 ja kori Kabe 700 B.  Eli mihin laturi, mistä virta ja mitä kautta johdotus?
Saisi aina välillä panna Webaston päälle kun käy varustelemassa autoa sisältä, sillähän se lämpiäisi nopeasti työskentelylämpötil aiseksi ja laturi laittaisi seuraavana yönä akun kuntoon.
Nyt kun pakkaset paukkuvat tuli tuo asia mieleen.

Eikö sulla asunto-osan laturi ylläpidä myös sitä ajoakkua kunnossa? Tuossa meidän kulkineessa ainakin pitää.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 20.01.2014 kello on 18:44 »

Molemmat ehdotukset ihan ok. 
Mutta tykkääkö auton laturi ja muu elektroniikka siitä että esim. ylläpitolaturi on koko ajan johdotettuna ajoakkuun - myös ajon aikana tai yhtäaikaa virtaa syöttäen akkuun kun käynnistetään paikalla?
Tapahtuuko jotain purkua jos ylläpitolaturi kiinni eikä verkkovirrassa?

Tämä kytkentä oli jo tuolla toisessa ketjussa...



Ctek on kokoajan kiinni ja lataa aina kun piuha on tolpassa. Kuluttaa jotakin kiinni olessaan, en ole mitannut. Auto käynnistetään ensin ja vasta sitten piuha irti ja portti auki. Tällä maximoidaan tyhjäkäyntiaika, jolloin peilit ehtivät sulaa ennen lähtöä.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 20.01.2014 kello on 17:36 »

Molemmat ehdotukset ihan ok. 
Mutta tykkääkö auton laturi ja muu elektroniikka siitä että esim. ylläpitolaturi on koko ajan johdotettuna ajoakkuun - myös ajon aikana tai yhtäaikaa virtaa syöttäen akkuun kun käynnistetään paikalla?
Tapahtuuko jotain purkua jos ylläpitolaturi kiinni eikä verkkovirrassa?

Millainen laturi hupipuolella on?
Kirjoittanut: Hauho
« : 20.01.2014 kello on 17:02 »

Molemmat ehdotukset ihan ok. 
Mutta tykkääkö auton laturi ja muu elektroniikka siitä että esim. ylläpitolaturi on koko ajan johdotettuna ajoakkuun - myös ajon aikana tai yhtäaikaa virtaa syöttäen akkuun kun käynnistetään paikalla?
Tapahtuuko jotain purkua jos ylläpitolaturi kiinni eikä verkkovirrassa?