rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: JPS
« : 19.01.2014 kello on 23:47 »

Juu siellä siitä varmasti on apua monelle muullekin aloittelevalle tollukalle  :D
Kirjoittanut: 99
« : 19.01.2014 kello on 22:23 »

Pitääkin täydentää tuota wikiä tämän selostuksen perusteella Thumb
Kirjoittanut: JPS
« : 19.01.2014 kello on 21:48 »

Tunturikytkin on tavallaan verkkovirralla ohjattu 12V-järjestelmän pääkytkin.
Vaunusta poistuessasi voit jättää 12V:n laitteet, kuten kaasulämmityksen käyttöasentoon ja kääntää tunturikytkimen päälle. Nyt kun irrotat vaunun verkkovirrasta sammuvat kaikki käyttöön jätetyt laitteet.
Jos vaunusi on vaikka tunturissa voit etukäteen soittaa alueen valvojalle ja pyytää häntä kytkemään sähkön vaunullesi. Kun verkkovirta kytkeytyy käynnistyy samalla nestekaasulämmmitin kin
 (sähköllä tai kaasulla kummin on laittanu päälle riippuu siitä) ja alkaa tupa lämpeneen ollakseen valmiina asumislämpöisenä vastanottamaan sinut ja perheesi.

juu eli se on 12 voltin pääkatkasia. lämmitys laitehan vaatii että 12v päävirta on kytkettynä päälle toimiakseen ainakin mulla muistaakseni. (tämä tieten se mitä haet)
ja jos 12v päävirta jätetään päälle niin sehän imasee akun tyhjäksi.
kun 220v kytketään vaunuun niin se antaa käskyn releelle joka puolestaan kytkee 12v pääkatkasian päälle (eli tunturikytkimen)
joka antaa 12v virtaa ohjauspaneelille yms

Rautalangasta mutta uppos tähänkin umpiluuhun  Thumb
Kirjoittanut: 99
« : 19.01.2014 kello on 21:14 »

Tunturikytkimen mysteeri on hanskassa sain rautalanka selvityksen  Thumb

Eli?
Kirjoittanut: JPS
« : 19.01.2014 kello on 20:12 »

Tunturikytkimen mysteeri on hanskassa sain rautalanka selvityksen  Thumb
Kirjoittanut: Rölli
« : 19.01.2014 kello on 19:27 »

Lieneekö sitten poistettu käytöstä koska ei vaikuta lämmitykseen mitenkään.
Muistithan nypätä roikan irti kun kokeilit?
Kirjoittanut: JPS
« : 19.01.2014 kello on 16:00 »

Lieneekö sitten poistettu käytöstä koska ei vaikuta lämmitykseen mitenkään.
Kirjoittanut: 99
« : 19.01.2014 kello on 13:35 »

No niin viimeinkin pääsee laittamaan uutta akkua solikkaan paikalleen,sen verran on jykevämpi tuo 100Ah akku että peräti 1cm jää puolelleen tilaa akkulokerossa.
Tuli tuossa mieleeni että voisiko syynä edellisen akun porsimiseen olla vaunussa oleva tunturikytkin.
Vaunussa on jonkun jälkeenpäin asentama vetokatkaisin jossa asennot on/off ja vieressä teippi jossa lukee tunturikytkin.
Mitään ei kyllä tapahdu kun kytkintä vetelee.
Pikaisella googletuksella kytkimellä on kuitenkin vissiin jotain tekemistä 12v järjestelmän kanssa.
Osaisko joku vääntää rautalangasta tuon kytkimen tarkoituksen ja kuuluuko sen olla on vain off asennossa jos se johonkin vaikuttaa.

http://www.karavaanariwiki.org/index.php?title=Tunturikytkin
Kirjoittanut: JPS
« : 19.01.2014 kello on 13:29 »

No niin viimeinkin pääsee laittamaan uutta akkua solikkaan paikalleen,sen verran on jykevämpi tuo 100Ah akku että peräti 1cm jää puolelleen tilaa akkulokerossa.
Tuli tuossa mieleeni että voisiko syynä edellisen akun porsimiseen olla vaunussa oleva tunturikytkin.
Vaunussa on jonkun jälkeenpäin asentama vetokatkaisin jossa asennot on/off ja vieressä teippi jossa lukee tunturikytkin.
Mitään ei kyllä tapahdu kun kytkintä vetelee.
Pikaisella googletuksella kytkimellä on kuitenkin vissiin jotain tekemistä 12v järjestelmän kanssa.
Osaisko joku vääntää rautalangasta tuon kytkimen tarkoituksen ja kuuluuko sen olla on vain off asennossa jos se johonkin vaikuttaa.
Kirjoittanut: jopekka
« : 10.01.2014 kello on 15:00 »

( Kaverilla oli viinaa ja kaljaa vaunun joka sopessa,mutta akkuun ei kuulemma ole raaskinut laittaa rahaa. )
   Lainaus :   perho-ukko
 Jotku kyllä säätävi vika paikassa niin teettää lisää hommia.   Thumbd

           Joopa Joo....    :D     ;)