rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: vaanari61
« : 30.12.2013 kello on 19:21 »

http://www.gigantti.fi/product/kodin-tuotteet/ilmastointi-ja-ilmanpuhdistus/SDH20L13E/sandstrom-ilmankuivain-sdh20l13e

Tuo ei ole kallis, tuosta tuunaa kamppeeseen sopivan, vaikkapa sinne "soffan" alle.

Lauhdutusilma ulkoa ja lauhdutusilma ulos, pikkasen askaretta teettää.

Ei ilman jäähtyminen välttämättä ole tärkeintä vaan ilman kuivuminen. Kuuma ja kostea ilmanala on epämiellyttävää, kuiva ja kuuma ei läheskään niin "paha".

Kirjoittanut: pamaus
« : 30.12.2013 kello on 18:41 »

Montako kertaa tuon kuuden vuoden aikana asettelit autosi katon vatupassin kanssa täsmälleen vaateriin kahdessa eri suunnassa juuri ilmastointilaiteen kohdalta ja sen jälkeen nousit sateessa tikkaille seuraamaan lätäköiden muodostumista? :P

Uskokaa pois, on teoreettinen mahdottomuus ettei puurimoin tuettu ohut katto taipuisi ilmastointilaiteen aiheuttaman kuorman alla. Vaikka kattopalkkeina olisi ratakiskot, nekin taipuisivat aavistuksen verran.

Jotkut valmistajat saattavat asettaa valmistusvaiheessa kattorimoihin lievän esikorotuksen, mikä olisikin fiksua mikäli pituussuunnassa ei ole kaatoa. Enkä tarkoita nyt SMV:n venekattoa.

Näin se vaan on. Tuossa viime kesänä eräällä leirintäalueella putsasin omaa heki kattoikkunaa vesisateen jälkeen, ja kyllä lmc katto oli vaan tuon heki ikkunan kohdalla puolisenttiä notkalla.

Tietysti kiinnostus heräsi ja kurkin siinä samalla muidenkin vaunujen kattoja ja kyllä niissä vettä oli. Aivan vieressä oli uuden karhea kabe ja vesi seisoin sekä ilmastoinnin, että hekin ympärillä.

Jos tuon ilmastointilaitteen saa katolle esim vähän reunaan niin ei se paina sitä kattoa niin pahasti.

Ja mitä leveämpi vaunu sen enempi notkolla.
Kirjoittanut: Muumuupapa
« : 30.12.2013 kello on 18:13 »

Ei siihen toteamiseen mitään linjaaria tarvita. Auto/vaunu vaateriin.- Jos sateella on lätäkkö katolla laitteen ympärillä, niin on painuma.

Mulla oli edellisessä autossa 6 vuotta ilmastointilaite katolla, eikä koskaan vettä ollut lätäköksi asti.

Montako kertaa tuon kuuden vuoden aikana asettelit autosi katon vatupassin kanssa täsmälleen vaateriin kahdessa eri suunnassa juuri ilmastointilaiteen kohdalta ja sen jälkeen nousit sateessa tikkaille seuraamaan lätäköiden muodostumista? :P

Uskokaa pois, on teoreettinen mahdottomuus ettei puurimoin tuettu ohut katto taipuisi ilmastointilaiteen aiheuttaman kuorman alla. Vaikka kattopalkkeina olisi ratakiskot, nekin taipuisivat aavistuksen verran.

Jotkut valmistajat saattavat asettaa valmistusvaiheessa kattorimoihin lievän esikorotuksen, mikä olisikin fiksua mikäli pituussuunnassa ei ole kaatoa. Enkä tarkoita nyt SMV:n venekattoa.
Kirjoittanut: seppoko
« : 30.12.2013 kello on 17:41 »

Oletko mitannut? Alle 10mm painumaa ei silmällä juuri huomaa mutta linjaari paljastaa.


Ei siihen toteamiseen mitään linjaaria tarvita. Auto/vaunu vaateriin.- Jos sateella on lätäkkö katolla laitteen ympärillä, niin on painuma.

Mulla oli edellisessä autossa 6 vuotta ilmastointilaite katolla, eikä koskaan vettä ollut lätäköksi asti.
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 30.12.2013 kello on 17:28 »

Oletko mitannut? Alle 10mm painumaa ei silmällä juuri huomaa mutta linjaari paljastaa.

Väittäisin että valtaosa matkailuautojen puurimakatoista on hieman notkollaan jo ihan omasta painostaankin. Kun katolle laitetaan vielä 40 kg:n pistekuorma joka muuttuu dynaamiseksi auton liikkuessa, niin väkisinkin rimoihin syntyy pieni taipuma. Mitä kauempana katon alapuoliset pystytuet ovat ilmastointilaittees ta, sitä suurempi taipuma on.
Jos ton ikäsissä vaunuissa mitä minullakin on jos katto notkollaan,niin ei muuta kun purkaamoon,ja itse tekemään vaunun katto ratakiskosta :D
Kirjoittanut: Muumuupapa
« : 30.12.2013 kello on 17:14 »

Kyllä mulla ainakin on katto suorassa ...

Oletko mitannut? Alle 10mm painumaa ei silmällä juuri huomaa mutta linjaari paljastaa.

Väittäisin että valtaosa matkailuautojen puurimakatoista on hieman notkollaan jo ihan omasta painostaankin. Kun katolle laitetaan vielä 40 kg:n pistekuorma joka muuttuu dynaamiseksi auton liikkuessa, niin väkisinkin rimoihin syntyy pieni taipuma. Mitä kauempana katon alapuoliset pystytuet ovat ilmastointilaittees ta, sitä suurempi taipuma on.
Kirjoittanut: pamaus
« : 30.12.2013 kello on 16:26 »

Tuollainen siirrettävä on hinnaltaan edullisin ratkaisu, jos vaan sopiva kohta löytyy.

Oleellisinta on se,  kun illalla menee nukkumaan että mökin saa viileäksi, ei se yöllä enää uudestaan lämpene.

Minullakin on tuossa siirrettävässä kaiken maailman silent toiminnot, eikä sieltä paljon mitään kuuluu, mutta ei sitä yöllä tule juurikaan koskaan käytettyä. Ilta tärkein oli ääntä tai ei.
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 30.12.2013 kello on 15:08 »

Kattomalli on itsessään yhtä äänekäs kuin lattiamallikin. Lattiamallin tekee hiljaisemmaksi kuitenkin se, että sen saa koteloitua istuinrymän sisään tai takatalliin. Kattomallin äänekkyyttä lisää myös se, että katto värähtelee laitteen mukana ja toimii hieman kuin rummun kalvona. Ajoneuvon korirakenne vaikuttaa tähän paljon. Paksu uretaanikatto värähtelee vähemmän kuin ohuempi puurimakatto.

Minulla on tällä hetkellä autossa kiinni Dometicin kattomalli ja pidän aikaisempaa Dometicin HB 2500 lattiamallia kaikin puolin parempana. Katto on hieman notkolla raskaan laitteen alla ja talvella laite on täynnä lunta. Tiivistemassan saa uusia parin vuoden välein, sillä aina sitä vettä pääsee hieman tihkumaan sisään kun vesi seisoo jatkuvasti laitteen juuressa.
Kyllä mulla ainakin on katto suorassa eikä vesi seiso laitteen ympärillä,ja lisäksi näissä on yö puhallus joka ei haittaa unen saantia :D
Kirjoittanut: Muumuupapa
« : 30.12.2013 kello on 15:02 »

Kattomalli on itsessään yhtä äänekäs kuin lattiamallikin. Lattiamallin tekee hiljaisemmaksi kuitenkin se, että sen saa koteloitua istuinrymän sisään tai takatalliin. Kattomallin äänekkyyttä lisää myös se, että katto värähtelee laitteen mukana ja toimii hieman kuin rummun kalvona. Ajoneuvon korirakenne vaikuttaa tähän paljon. Paksu uretaanikatto värähtelee vähemmän kuin ohuempi puurimakatto.

Minulla on tällä hetkellä autossa kiinni Dometicin kattomalli ja pidän aikaisempaa Dometicin HB 2500 lattiamallia kaikin puolin parempana. Katto on hieman notkolla raskaan laitteen alla ja talvella laite on täynnä lunta. Tiivistemassan saa uusia parin vuoden välein, sillä aina sitä vettä pääsee hieman tihkumaan sisään kun vesi seisoo jatkuvasti laitteen juuressa.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 30.12.2013 kello on 14:41 »

Onko ääni kattomallissa paha häirihteekö se nukkuissa.?
Naisethan on vähän herkkiä nuille äänille varsinkin yöllä :o

Tulee sitä aikalailla, ääntä. Vaan jos illalla saa kämpän kylmäksi, se riittää aika pitkään.