Kirjoittanut: arska100
« : 10.11.2013 kello on 20:05 »Viime vuonna laitoin hieman keulaa ylemmäs mutta tänä vuonna laitoin vaateriin.
Kirjoittanut: arska100« : 10.11.2013 kello on 20:05 »Viime vuonna laitoin hieman keulaa ylemmäs mutta tänä vuonna laitoin vaateriin.
Kirjoittanut: Ipsu« : 10.11.2013 kello on 19:58 »Vaunu kehoitettiin laittamaan hieman vinoon jotta vesi/lumi kulkisi katolta paremmin pois eikä sinne kertyisi lamlikoita. Tässä aluetta kierrellessä katselin vaunuja ja kaikki kyllä näyttää olevan niin suorassa kuin kohtuudella saa. Eli em ohjeen noudattaminen ei liene kovin yleistä? Meillä on vaunu kans kenossa ihan ympäri vuoden. Takapää alempana molemmissa. Kirjoittanut: vesako« : 10.11.2013 kello on 19:30 »Mulla on aavistus takakenoon, niin ei valu talvella sulavesi
kaasupullokotelon rakoihin jäätymään. Ja makuukammari takana, niin helpompi mennä maata. ![]() Kirjoittanut: K.E.V« : 10.11.2013 kello on 19:19 »Kyllä mulla aavistus etukenossa, ei paljoa ettei kaadu selälleen kävellessä sisällä takavessaan
![]() Kirjoittanut: MarkoA« : 10.11.2013 kello on 18:55 »Uudessa Caravan lehdessä oli näitä talvivaunu-vinkkejä. Vaunu kehoitettiin laittamaan hieman vinoon jotta vesi/lumi kulkisi katolta paremmin pois eikä sinne kertyisi lamlikoita. Tässä aluetta kierrellessä katselin vaunuja ja kaikki kyllä näyttää olevan niin suorassa kuin kohtuudella saa. Eli em ohjeen noudattaminen ei liene kovin yleistä?
Kirjoittanut: MarkoA« : 8.11.2013 kello on 08:42 »Tarkoittanet ajastusta niin kyllä siinä sellainen vikkoajastus mahdollisuus on.Jos tiedät minä viikonpäivänä tulet niin voit ajastaa vaunun lämpiämään päivää aikaisemmin niin on kiva tulla vaunulle. Ajastusta, tosiaankin! Täytyypä tutustua ohjeeseen jälleen. Kylläpä me varmaan välillä tiedetään hyvissä ajoin etukäteen milloin mennään vaunulle, joten voi laittaa ajastuksella lämpiämään. Mikähän tuossa eilen oli kun kesken lämmityksen tuli OHEAT2 häly ja lämppäri sammui. Sen verran katsoin, että ylilämpöä anturilla 2, mutta mistä tuo oikeasti johtuu? Kerran syksyllä kävi aiemminkin. Ja kun käyttää virrat pois niin lämmitys jatkuu normaalisti. Jotenkin sellainen olo, että molemmilla kerroilla oli kyseessä aivan kylmästä lämmittäminen. Kirjoittanut: Jushi69« : 8.11.2013 kello on 04:24 »Tuo on hyvä huomio. Lämmön ois varmaan parempi tosiaan olla aina päällä hieman pidempään. Olikos tuossa 3010 Aldessa ajatuskin? Muistakseni jotain sellaista ohjekirjassa kerrottiin. Onnistuu se kyllä muutenkin, kun Lohenpyrstö on sen verran lähellä että vaikka juoksulenkillä käy napailemassa lämmitystä päälle/pois tarpeen mukaan.Tarkoittanet ajastusta niin kyllä siinä sellainen vikkoajastus mahdollisuus on.Jos tiedät minä viikonpäivänä tulet niin voit ajastaa vaunun lämpiämään päivää aikaisemmin niin on kiva tulla vaunulle. Kirjoittanut: MarkoA« : 8.11.2013 kello on 00:50 »Hyviä neuvoja satelee. Kiitosta vain! Lisää saa laittaa kernaasti. Ja sopivasti myös Caravan lehden uusin numero kertasi aiheeseen liittyviä neuvoja.
..samalla myös kehuskelivat cvt laatikolla varustettua Subarua hyväksi veturiksi. Ja hyvähän se on, bensakoneellakin. Kirjoittanut: Laaga« : 7.11.2013 kello on 16:24 »http://www.kiinnikekolmio.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=2001 itse tehnyt tällaisesta lumikuorman tyhjentäjän, tuo kumi suojaa kattoa naarmuilta.
Vaunua lämmitettäessä talvella suosittelen vähintään 24h lämmitystä, perjantaina aamupäivällä aloitetussa lämmityksessä vasta lauantaiaamuna vaunu tuntuu kuivuneen. Meidän tapauksessa lämmöt katkaistaan yleensä sunnuntaina iltapäivällä ja tuuletetaan vaunua ennen vaunulta poislähtöä. Kirjoittanut: ose« : 6.11.2013 kello on 21:30 »Lumenpoistoon pitkävartinen muovinen ns lantakola jolla on hyvä vetää lumet katolta.
|