rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: MarkoA
« : 5.11.2013 kello on 01:26 »

Eli äkkiseltään voisi kuvitella keskivertoautoilija n, joka ajaa autollaan n. 20000 km per vuosi huoltokuluiksi  n. 270 €/vuosi, silloin siis kun autoaan käyttää merkkiliikkeessä.

Eipä tuo kauas heitä. Subarussa menee suunnilleen 180€ ja 320€ vaihdellen 15tkm välein. Ja 60tkm välein isompi huolto. Eli jonniin verran yli tuosta arviosta menee. Sekä itsellä on tapana vaihdattaa myös laatikon (molemmat perät) öljyt 60tkm välein vaikkei huolto-ohjelma sitä erikseen käske. Nämäkin nostaa hintaa.

Nyt seuraava huolto onkin sitten kalliimpi kun eteen tarvii jarrut (levyt & palat) ja takana toinen iskari on kosteana, joten taitaa tasonsäädölliset mennä uusiksi (auts!). Voipi olla useamman satasen tikki jo pelkät iskarit. Katsotaan nyt. Mieluummin kuitenkin huollatan autoa, kuin korjautan ennenaikojaan ilmaantuneita vastenmielisiä vikoja.
Kirjoittanut: Pekka
« : 3.11.2013 kello on 18:29 »

Onhan tarra kunnolla kiinni.  >:(

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288616068064.html

Edellisen Volkkarin käytin kerran katsastuksessa jolloin ystävällinen katsastusmies varoitti tästä tarraongelmasta. Laitoin vähän liimaa lisää.
Tätä nykyistä tuskin minä katsastuksessa käytän, mutta tarra näyttää olevan kunnolla kiinni.
Kirjoittanut: ihaa
« : 3.11.2013 kello on 08:40 »

Edellisen Toyotan kohdalla huoltoihin meni kolmen vuoden ja 60 tkm matkalla huoltoihin n. 830 €, vertailun vuoksi TM:n 60 tkm käyttötesteissä huoltohinnat ovat olleet seuraavat:

Kia Ceed       760 €
Mazda CX-5  980 €
Volvo S60     880 €
MB B180       720 €

Eli äkkiseltään voisi kuvitella keskivertoautoilija n, joka ajaa autollaan n. 20000 km per vuosi huoltokuluiksi  n. 270 €/vuosi, silloin siis kun autoaan käyttää merkkiliikkeessä.
Kirjoittanut: Naussi
« : 2.11.2013 kello on 23:15 »

Takuu kun on ummessa, jää kyllä marmoritiskihuollot . Kongreettista huolloissa ei yleensä tehdä, kuin öljyt+suodattimia. Eli eipä ole hintansa väärti, nuo tarkastuksen joita on hirveä määrä, osaa tehdä itsekkin. Vaihtohintaankaan kun ei kauheasti vaikuta.
Kirjoittanut: JeanS
« : 2.11.2013 kello on 22:52 »

Huolto tuli tehtyä tänään.

Vajaa kolmetuntia meni aikaa, kun lisätyönä putsailin turbon välijäähdyttimen ja vaihdoin taas talveksi uudet Night breakerit ajovaloiksi.
Kesän ajelin Philipsin Visioneilla, ja yllättävän vähän niissä näytti olevan puolenvuoden käytön jälkeen  kirkkauseroa näihin Osramin Night beakereihin.

Nyt saa pakkaset tulla, kun on auto viimeisen päälle talvikunnossa.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 2.11.2013 kello on 19:40 »

Volvo huollettu eilen.
Öljynvaihto ja suodatin alustan tarkastuksen kera 130eur - öljynä suosituksen mukainen Gastrol.
Ilmansuodatin erikseen haettuna 20eur (FRAM) ja itse vaihdettuna - samalla öljyä saranoihin.

Parin viikon päästä menee tarkastuksen kommenttien perusteella vasen etulaakeri ja saman puolen vetarin stefa vaihtoon. Thumbd
Kirjoittanut: Ossi66
« : 2.11.2013 kello on 19:36 »

Onhan tarra kunnolla kiinni.  >:(

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288616068064.html

Halpahan tuo tarra on Wolkkarilla - Detskun tyyppikilpi kustansi 200eur ja ite sain vielä siihen hintaan irrottaa vanhan ja liimata uuden paikoilleen - oli muuten se alkuperäinen kunnon liimalla kiinni Thumb
Kirjoittanut: Jushi69
« : 1.11.2013 kello on 22:30 »

Ja jos on Tsi bensakone niin totaalinen tuho kohta edessä...
Ei auta vaikka olis konetta huoltanu ohjeiden mukaan..
Ja warsinnii jos on Skoda... :(
No toivottavasti ei kuitenkaan... ;D
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 1.11.2013 kello on 18:03 »

Volkkkari ensihuollossa eilen. Hintaa tuli sijaisauton kanssa 270 euroa. Seuraava huolto syyskuussa 2015.
Ei tämä kovin kallista ole.

Onhan tarra kunnolla kiinni.  >:(

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288616068064.html
Kirjoittanut: ose
« : 1.11.2013 kello on 08:24 »

Jakohihnan vaihdatan korjaamolla. Huolloista en ole maksanut mitään, tarvikkeista vähän.