rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Rölli
« : 2.10.2013 kello on 20:00 »

Alden lämmönvaihdin maksaa jotain 350 €.  Aurinkoenergiatarvi kekaupassa sama  levylämmönvaihdin alkaen 100 €.  Tämä tiedoksi rakentelijoille kuten SFC-palstalla asiaa tiedustelleelle.  Kauppa löytyy Googlella sanalla levylämmönvaihdin tai suoraan http://www.nn-energy.fi/catalog/index.php/cPath/32?osCsid=99n99rfgl9vjao8dkr2cjqoct0
ny tuli huono omatunto.. tuon on tienny jo yli kymmenen vuotta, va ei oo tullu informoituu tälle foorumille... viimeks ostin jostain verkko kaupast ja oli jotain 90.. eguu ... ite ain ihmetelly ja hymistelly noit caravan ja vene hintoi..
Kirjoittanut: Beagle
« : 2.10.2013 kello on 17:32 »

Kiitos linkistä! Lähtee tilaukseen!
Kirjoittanut: MM
« : 2.10.2013 kello on 10:03 »

Alden lämmönvaihdin maksaa jotain 350 €.  Aurinkoenergiatarvi kekaupassa sama  levylämmönvaihdin alkaen 100 €.  Tämä tiedoksi rakentelijoille kuten SFC-palstalla asiaa tiedustelleelle.  Kauppa löytyy Googlella sanalla levylämmönvaihdin tai suoraan http://www.nn-energy.fi/catalog/index.php/cPath/32?osCsid=99n99rfgl9vjao8dkr2cjqoct0
Kirjoittanut: Vesseli
« : 6.02.2013 kello on 22:51 »

Kymmenen vuotta olen lämmittänyt moottorin starttikuntoon lämmönvaihtimella. Kuluttaahan se kaasua, mutta ei dieselkään tai sähkö ole ilmaista. Yksi lämmönvaihtimen kiertopumppu on hajonnut ja yksi vaihdettu kovan äänen takia ja samalla siirretty lämmönvaihtimen vierestä konehuoneeseen.
Kirjoittanut: jorma
« : 6.02.2013 kello on 07:30 »

 Moottorin lämmittäminen lämmönvaihtimen kautta on melko hidasta touhua, patteriveden lämpötila asuttaessa on kuitenkin alhaisempaa kuin toisinpäin toimiessa.
Tosin vähäinenkin lämmöntuotto auttaa. Thumb
Kirjoittanut: Vesseli
« : 5.02.2013 kello on 23:56 »

Minulla on niin hölmö kytkentä, että moottorin jäähdytysnesteen saa kiertämään l-vaihtimessa vain, kun moottori käy. Välissä on magneettiventtiili, joka avautuu moottorin käyntitiedolla. Moottoria ei voi lämmittää Alden avulla. On ihmeellinen kytkentä, kun parkissa täytyy asunto-osa lämmittää kaasulla ja moottori Webastolla. Parkissa Aldella voi l-vaihtimen avulla lämmittää ohjaamon istuimien alla olevia lisälämmittimiä. Lämmönvaihdin on kuskin penkin takan, samoin 12 V:n kiertopumppu.

Ensi viikolla menen muutattamaan kytkennän käyttäjän tarpeisiin sopivaksi.
Kirjoittanut: jorma
« : 5.02.2013 kello on 16:17 »

Pitäisin omien kokemuksien pohjalta tärkeänä että vaihtimelle moottorilta tulevaa nesteen lämpötilaa voi säätää, vaikkakin varsinaista piirongin lämmitysnesteen lämpötilaa(asuintilan) säätelee primuksen 1-sähköön asennettu yhteys termostaattiin joka pyörittää 12v:n pumppua. Saadaan tasaisempi lämpö kun patterit ovat jatkuvasti tasaisen lämpimiä. Moottorin ja vaihtimen välillä ei tarvitse 12v:n pumppua muuta kuin moottorilämmitykses sä.
Selvennystä: Ykkössähkönappi päällä, jolloin huonetrmostaatti ohjaa 1-sähkön relettä, joka sulkee ja avaa patterinestekierros sa olevaa magneettiventtiiliä .
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 5.02.2013 kello on 15:27 »

Minulla asennus on tehty siten että konehuoneesta on vedetty putket kuljettajan takana olevaan istuinosan alla olevaan kaappiin jossa menee lämmitys putkisto..sinne on asennettu lämmön vaihtimeen myös kiertoa lisäämään yksi ylimääräinen 12v kiertovesipumppu joka kierrättää moottorista tulevan nesteen.
Kone huoneessa on sitten liitos kohtaan laitettu hana josta saa sulkea koko kierron.



Tarviiko sitä 12V:n pumppua pyörittää muulloin kun moottoria lämmitettäessä.  :)
Kirjoittanut: LMC-99
« : 5.02.2013 kello on 11:46 »

Minulla asennus on tehty siten että konehuoneesta on vedetty putket kuljettajan takana olevaan istuinosan alla olevaan kaappiin jossa menee lämmitys putkisto..sinne on asennettu lämmön vaihtimeen myös kiertoa lisäämään yksi ylimääräinen 12v kiertovesipumppu joka kierrättää moottorista tulevan nesteen.
Kone huoneessa on sitten liitos kohtaan laitettu hana josta saa sulkea koko kierron.

Tuliko selvästi jos ei niin kuvia saatan ottaa ja lähettää..
Kirjoittanut: Valtteri
« : 5.02.2013 kello on 10:57 »

Vihjeet /neuvot senkun paranee mitä pitemmälle ketju jatkuu Thumb,itelläkin syntyy uusia ´ahaa

elämyksiä kun lukee toisten virityksiä/kokemuksia.

Kiitokset tähän asti,lisääkin saa laittaa.......