rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: retkeilijä
« : 29.09.2013 kello on 15:27 »

Löysin neljännestä varaosaliikkeestä viimeinkin tarvitsemani 13-napaisen liittimen autoon ja siihen adapterin pieniä 7-napaisia peräkärrejä varten.

Yhdistin 7-napaisen johdot (ruuviliittimet) suoraan uuteen 13-napaiseen ja liitin sinne myös toisen kaapelin (tiivistys itsevulkanisoivalla teipillä), jolla tuodaan tavaratilasta pistorasiasta ajonaikainen vaunun akun lataus. Jatkuvaa virtaa en tarvitse.

Eihän asia tietenkaan ollut tällä selvä. Vaunun etupään jakorasiasta ei johdot jatkuneet akulle, vaan uuden kaapelin joutui siihenkin vetämään läpivienteineen ja tiivistyksineen.

Matkalle lähtiessä lataan akun verkkovirralla täyteen, kytken akun latauspistokkeen autoon ennen käynnistämistä ja kas, kaikki toimii. Lataus ja valot. Kunhan muistaa kytkeä pistokkeet kiinni.  ;D
Kirjoittanut: TonyN
« : 14.09.2013 kello on 22:10 »

Olis sit vaunussakin 13 napainen,ylimääräisiä maita en lähtenyt vetelemään kun ei valot vilkkuneet vaikka akku olikin aika vajaa testaushetkellä. Viikon kuluttua sitten ruskareissulle ,jos sitä vielä jossain näkis..
Kirjoittanut: Ossi66
« : 13.09.2013 kello on 08:30 »

No nyt on autoon askarreltu 13 napainen relepurkki sarja. Kia ceedissä ja rav 4:ssä on takavaloille samat liittimet,pinni järjestys oli vaan eri,tästä tein siksi kun kyseinen johtosarja oli kaverilla uloskantohintaan tarjouksessa. Seuraavaksi sitten vaunuun pistokkeen vaihto.
Thumb Thumb Thumb
Kirjoittanut: TonyN
« : 12.09.2013 kello on 21:59 »

No nyt on autoon askarreltu 13 napainen relepurkki sarja. Kia ceedissä ja rav 4:ssä on takavaloille samat liittimet,pinni järjestys oli vaan eri,tästä tein siksi kun kyseinen johtosarja oli kaverilla uloskantohintaan tarjouksessa. Seuraavaksi sitten vaunuun pistokkeen vaihto.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 6.09.2013 kello on 19:33 »

Meitin koppi on otettu viime sunnuntaina töpselistä. Keskiviikosta ollut jääkaappi kaasulla, joka tarttee myös sähköä. Torstaista lämmitys päällä. Kunneltu poppikoneita joissa aktiivibasso ja 4 kaiutinta, poltettu valoja. Vielä on 12.7 vaunun napajännite. Ja auton sammuttamisestakin on viis tuntia. Kai se auto on työntänyt tuon akun täyteen ta sitten on ikiliikkuja keksitty. Ajoin tuossa eilisen ja tämän päivän aikana Helsinki Rovanimi. Ei ole otettu sähköä täälläkään, 6.5€/vrk , turhan hinnakas.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 6.09.2013 kello on 18:13 »

Eli teit tuosta yleispätevän päätelmän että kaikkien Volvojen 13 napaiset on samanlailla vajaa jännitteisiä? Oikea periaate.... :-*
  Anteeksi houono kirjoitustaito, jos saitte tälläisen käsityksen. :(
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 6.09.2013 kello on 18:05 »

On se hyvä,kun nämä  volvot tuottaa tota alijännitettä,niin ei polta sit mitään virta lähteitä 8)
Kirjoittanut: K.E.V
« : 6.09.2013 kello on 17:46 »

  Pojan Saksasta tuomassa käytetyssä V 70:pissä ilmeisesti oli merkiliikeesä asennettu ( ei ainakaan Ossi 66)  13- pistorasia??
  Mittasin rasialta jännitteen, oli toista volttia vähemmän ilman minkäänlaista kuormaa, kuin akulla, moottorin käydessä .  Ajattelin mitata myöhemmin kun ilmat lämpiää kuorman kanssa, poikapa myi Volvonsa pois.
  Jos jänniteväviö on tuota luokkaa ei kovin täyteen akkua lataa?
Eli teit tuosta yleispätevän päätelmän että kaikkien Volvojen 13 napaiset on samanlailla vajaa jännitteisiä? Oikea periaate.... :-*
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 6.09.2013 kello on 17:42 »

Eihän se hinta sinulle ongelma ole. :D
Koko aika ollut ;) Kunhan kuittailin tänne hölmöyttäni ;)
Kirjoittanut: Yrjö
« : 6.09.2013 kello on 17:35 »

Väittäisin ihan itteä kehumatta, mun volvon koukkusähköjen olevan luokkaa paremmat kuin kellään joka on sähköt merkkiliikkeessä asennuttanut. ;D  Kun nämä autosähköasiat on mullakin "hanskassa" Thumb Thumb Thumb
  Pojan Saksasta tuomassa käytetyssä V 70:pissä ilmeisesti oli merkiliikeesä asennettu ( ei ainakaan Ossi 66)  13- pistorasia??
  Mittasin rasialta jännitteen, oli toista volttia vähemmän ilman minkäänlaista kuormaa, kuin akulla, moottorin käydessä .  Ajattelin mitata myöhemmin kun ilmat lämpiää kuorman kanssa, poikapa myi Volvonsa pois.
  Jos jänniteväviö on tuota luokkaa ei kovin täyteen akkua lataa?