Kirjoittaja
Aihe: Minkälainen diodi vaunuun? (Luettu 23836 kertaa)
« Vastaus #31 : 6.09.2013 kello on 15:49 »
Tarkoitin niitä muiden ongelmia, joista olen lukenut täällä orgissa lähinnä Volvoissa  Minun ongelmani oli tuossa lainauksessa jonka luit(ko ?)
Nämä sähköasiat ovat minulla hanskassa 
Luin, joo - mutta en silti ymmärrä. Mielestäni kellään 13-napaisen laittaneella ei ole ollut ongelmia - jos siis unohdetaan se ettei uudempi volvo alkuunsa tukenut ledivaloja, mutta sehän ongelma on olemassa riippumatta montako nastaa sieltä pistorasiasta löytyy. Jos ongelma on se ettei Golfiin saa valmista 13-napaista ja sähköhommat ns. hanskassa, eikö silloin nimenomaan kannata vaihtaa itse se Golfin 7-napainen tuohon 13-napaiseen ilman mitään toisen pistokkeen virittelyä  Niin minä ainakin tekisin - ja tekisin siinäkin tapauksessa, vaikka autoon saisi valmiin 13-napaisen kovaan hintaan ja 7-napainen on jo valmiina. Väittäisin ihan itteä kehumatta, mun volvon koukkusähköjen olevan luokkaa paremmat kuin kellään joka on sähköt merkkiliikkeessä asennuttanut.  Kun nämä autosähköasiat on mullakin "hanskassa" 
« Vastaus #32 : 6.09.2013 kello on 16:14 »
Ei mitään ongelmia ollut,kun tähän nykyseen laitettiin vetokoukku ja 13 napanen pistoke,vaan hinta..
« Vastaus #33 : 6.09.2013 kello on 16:18 »
Mulla on sekä VW:ssä että Volvossa 13 napainen. Ei mitään ongelmaa. Vaihtanut olen uros että naaras pistokkeita. Itselle ja jonkun muullekin. Toiset tekee, toiset puhuu. Vai mitä Ossi
« Vastaus #34 : 6.09.2013 kello on 17:15 »
Ei mitään ongelmia ollut,kun tähän nykyseen laitettiin vetokoukku ja 13 napanen pistoke,vaan hinta..
Eihän se hinta sinulle ongelma ole. 
« Vastaus #35 : 6.09.2013 kello on 17:35 »
Väittäisin ihan itteä kehumatta, mun volvon koukkusähköjen olevan luokkaa paremmat kuin kellään joka on sähköt merkkiliikkeessä asennuttanut. Kun nämä autosähköasiat on mullakin "hanskassa" 
Pojan Saksasta tuomassa käytetyssä V 70:pissä ilmeisesti oli merkiliikeesä asennettu ( ei ainakaan Ossi 66) 13- pistorasia?? Mittasin rasialta jännitteen, oli toista volttia vähemmän ilman minkäänlaista kuormaa, kuin akulla, moottorin käydessä . Ajattelin mitata myöhemmin kun ilmat lämpiää kuorman kanssa, poikapa myi Volvonsa pois. Jos jänniteväviö on tuota luokkaa ei kovin täyteen akkua lataa?
« Vastaus #36 : 6.09.2013 kello on 17:42 »
Eihän se hinta sinulle ongelma ole. 
Koko aika ollut  Kunhan kuittailin tänne hölmöyttäni 
« Vastaus #37 : 6.09.2013 kello on 17:46 »
Pojan Saksasta tuomassa käytetyssä V 70:pissä ilmeisesti oli merkiliikeesä asennettu ( ei ainakaan Ossi 66) 13- pistorasia?? Mittasin rasialta jännitteen, oli toista volttia vähemmän ilman minkäänlaista kuormaa, kuin akulla, moottorin käydessä . Ajattelin mitata myöhemmin kun ilmat lämpiää kuorman kanssa, poikapa myi Volvonsa pois. Jos jänniteväviö on tuota luokkaa ei kovin täyteen akkua lataa?
Eli teit tuosta yleispätevän päätelmän että kaikkien Volvojen 13 napaiset on samanlailla vajaa jännitteisiä? Oikea periaate.... 
« Vastaus #38 : 6.09.2013 kello on 18:05 »
On se hyvä,kun nämä volvot tuottaa tota alijännitettä,niin ei polta sit mitään virta lähteitä 
« Vastaus #39 : 6.09.2013 kello on 18:13 »
Eli teit tuosta yleispätevän päätelmän että kaikkien Volvojen 13 napaiset on samanlailla vajaa jännitteisiä? Oikea periaate.... 
Anteeksi houono kirjoitustaito, jos saitte tälläisen käsityksen. 
« Vastaus #40 : 6.09.2013 kello on 19:33 »
Meitin koppi on otettu viime sunnuntaina töpselistä. Keskiviikosta ollut jääkaappi kaasulla, joka tarttee myös sähköä. Torstaista lämmitys päällä. Kunneltu poppikoneita joissa aktiivibasso ja 4 kaiutinta, poltettu valoja. Vielä on 12.7 vaunun napajännite. Ja auton sammuttamisestakin on viis tuntia. Kai se auto on työntänyt tuon akun täyteen ta sitten on ikiliikkuja keksitty. Ajoin tuossa eilisen ja tämän päivän aikana Helsinki Rovanimi. Ei ole otettu sähköä täälläkään, 6.5€/vrk , turhan hinnakas.
« Vastaus #41 : 12.09.2013 kello on 21:59 »
No nyt on autoon askarreltu 13 napainen relepurkki sarja. Kia ceedissä ja rav 4:ssä on takavaloille samat liittimet,pinni järjestys oli vaan eri,tästä tein siksi kun kyseinen johtosarja oli kaverilla uloskantohintaan tarjouksessa. Seuraavaksi sitten vaunuun pistokkeen vaihto.
« Vastaus #42 : 13.09.2013 kello on 08:30 »
No nyt on autoon askarreltu 13 napainen relepurkki sarja. Kia ceedissä ja rav 4:ssä on takavaloille samat liittimet,pinni järjestys oli vaan eri,tästä tein siksi kun kyseinen johtosarja oli kaverilla uloskantohintaan tarjouksessa. Seuraavaksi sitten vaunuun pistokkeen vaihto.
« Vastaus #43 : 14.09.2013 kello on 22:10 »
Olis sit vaunussakin 13 napainen,ylimääräisiä maita en lähtenyt vetelemään kun ei valot vilkkuneet vaikka akku olikin aika vajaa testaushetkellä. Viikon kuluttua sitten ruskareissulle ,jos sitä vielä jossain näkis..
« Vastaus #44 : 29.09.2013 kello on 15:27 »
Löysin neljännestä varaosaliikkeestä viimeinkin tarvitsemani 13-napaisen liittimen autoon ja siihen adapterin pieniä 7-napaisia peräkärrejä varten. Yhdistin 7-napaisen johdot (ruuviliittimet) suoraan uuteen 13-napaiseen ja liitin sinne myös toisen kaapelin (tiivistys itsevulkanisoivalla teipillä), jolla tuodaan tavaratilasta pistorasiasta ajonaikainen vaunun akun lataus. Jatkuvaa virtaa en tarvitse. Eihän asia tietenkaan ollut tällä selvä. Vaunun etupään jakorasiasta ei johdot jatkuneet akulle, vaan uuden kaapelin joutui siihenkin vetämään läpivienteineen ja tiivistyksineen. Matkalle lähtiessä lataan akun verkkovirralla täyteen, kytken akun latauspistokkeen autoon ennen käynnistämistä ja kas, kaikki toimii. Lataus ja valot. Kunhan muistaa kytkeä pistokkeet kiinni. 
|