rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Vesseli
« : 6.09.2013 kello on 00:18 »

Mielenkiintoinen ja aika kimuranttinen ajatus.
Jos ajatuksena on tarkoitus poistaa "tilapäinen" autovero, niin

Miten kohdellaan autoja, joista on maksettu "tilapäinen" autovero?
Miten kohdellaan autoja, joista ei ole tarvinnut maksaa autoveroa?
Missä kulkee raja asutuskeskuksen ja harvaan asutun alueen raja?
 HS:n kartan mukaan olemme asutuskeskuksessa, vaikka lähimpään
naapuriin on 800 m, mutta olemme "kaupunkilaisia" .
Miten ajoseuranta toteutetaan? Kalliilla satelliittipaikanti mella vai
mittarilukemien toteamisella katsatuksessa? Miten uudet autot,
joiden katsatusväli on kaksi vuotta?
Koskeeko maksu myös ulkomailla ajoa ja miten sitä seurataan?

Tässä vain muutamia kysymyksiä, joita tuli mieleen. Uskon, että
Herra Ollila on työryhmineen miettinyt asiat valmiiksi.

Ehdotuksen pohjalta laskiessani jo maksettujen autoverojen
lisäksi vero nousisi yli 3000 €/a.
Kirjoittanut: Mulli
« : 5.09.2013 kello on 22:29 »

...Jälkikäteenhän voi "palauttaa" tehot/väännöt ylemmälle tasolle, vaikkakaan ei vielä ole veroseuraamuksia vielä kait kenellekkään tullut tällaisesta kiertämisesä  8)

Veikkaanpa, että jos ja kun tuollainen yleistyy, katsastukseen lisätään vaihe, jossa tätä tutkitaan (ja kahden samanlaisen vaiheen verran hintaa). Sen jälkeen, niinkuin kaikissa (lähes. Tarpeeksi hyvien kansalaisten, tai veroparatiiseihin voittonsa pumppaavien yritysten kohdalla tällainen ei tietenkään ole riskinä) muissakin veroasioissa, lyödään niinkuin vierasta sikaa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.09.2013 kello on 10:14 »

Päästöt (ja yleensä tehot) näkyvät nykyisin auton verollisessa hinnassa. Ja tietty käytetyn hinnassa, joskin voipi olla, että "vähemmän ekoauton" hinta syöksyy enempi, koska myös käyttökulut (vuotuisene ajoneuvovero) on kovempi. Jo 2½ vuotta sitten itse valitsin tehottomimman version samasta moottorikoosta tästä syystä.

http://www.iltalehti.fi/autot/2013090317385352_au.shtml

Jälkikäteenhän voi "palauttaa" tehot/väännöt ylemmälle tasolle, vaikkakaan ei vielä ole veroseuraamuksia vielä kait kenellekkään tullut tällaisesta kiertämisesä  8)
Kirjoittanut: RR
« : 30.08.2013 kello on 22:15 »

Millä sitä vaunua vetää?

Mulla ei ole ollut alle kymmenvuotiasta henkilöautoa koskaan. Muilla kuin loppuunajetulla Taunuksella en ole tielle jäänyt (kop kop). Ei se uusi auto kesää tee, kunhan on kunnossa oleva.
Kirjoittanut: Pekka
« : 29.08.2013 kello on 23:56 »

Ja kaikki harrastus maksaa tässä maassa,tehdään joukko pako täältä,ja pakolaiset tilalle,elämä on valintoja...
Ei kai missään maassa harrastukset ole ilmaisia. Tai valtio niitä maksa. Suomi on hyvä paikka suomalaisille.
Kirjoittanut: HiTec
« : 24.08.2013 kello on 08:54 »

Yksi kaveri tossa totesi aika suoraan että yli 50ke autoista 90% on työsuhde-pelejä. Riippuu sitten työnantajasta millainen autopolitiikka heillä vallitsee. Joskus firma ostaa auton ja antaa sen vastikkeetta työntekijän käyttöön, työntekijän maksellessa vain lain määräämät verotusarvot. Toisissa paikoissa firma liisaa autot ja leasing-maksu pidätetään suoraan työntekijän palkasta. Tässä tapauksessa pitää tosin jo varsin vakavasti kyseenalaistaa mikä ihmeen autoetu tuo oikain on, mutta... 8)
Kirjoittanut: Jushi69
« : 23.08.2013 kello on 23:11 »

Jos joku epäilee että suomessa on autot kalliita. Vähän aikaa kun seuraa ohi ajavaa liikennettä, huomaa että halpoja on autot. Komiat on immeisillä kulkuvehkeet, pemarista harrikkaan. Polttoaineen hinta kirpasee eniten ei autonörttiä rahvasta.  :(
Kyllä siinä on pantu pantiksi jo valmiiksi velkanen talo tahi perintömetät kun tavan ihminen tuollaista ostaa.Tai kulutusluottoa anottu.Miten tavan palkansaaja moisia hankkii kuin velaksi.. ::) ::) :'(
Kirjoittanut: joo o
« : 23.08.2013 kello on 21:35 »

Jos joku epäilee että suomessa on autot kalliita. Vähän aikaa kun seuraa ohi ajavaa liikennettä, huomaa että halpoja on autot. Komiat on immeisillä kulkuvehkeet, pemarista harrikkaan. Polttoaineen hinta kirpasee eniten ei autonörttiä rahvasta.  :(

Mitähän lukee rekisteriotteessa omistajan paikalla tai sitten paljonko on pankiin maksamatta :-\ Kyllä niitä käteiselläkin varmaan joku ostaa ::)
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 23.08.2013 kello on 21:31 »

Tuskin sillä aloitteella on mitään vaikutusta autoilun verojen alentamiseen.


Jos joku epäilee että suomessa on autot kalliita. Vähän aikaa kun seuraa ohi ajavaa liikennettä, huomaa että halpoja on autot. Komiat on immeisillä kulkuvehkeet, pemarista harrikkaan. Polttoaineen hinta kirpasee eniten ei autonörttiä rahvasta.  :(
Kirjoittanut: HiTec
« : 23.08.2013 kello on 19:22 »

On sitä 'töissä' nykyään lokosaa, kun ehtii kaikenlaisia palstoja seurata...  8)

No kun nämä omat hommat ovat olleet aina tietokoneen ääressä jo -93 lähtien ::) Ja sitä ennen harrastuksena jostain 70-luvun loppupuolelta saakka, joten "pari" forumiakin on tässä matkan varrelle mukaan tarttunut :D