rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Vesseli
« : 17.03.2013 kello on 22:32 »

^Meillä siirryttiin labrassa ajanvaraukseen. Ja sitä aikaa voi varata päivisin klo 13-14. Ekan vartin ajan on varattua, sitten kun pääset läpi alkaa "voit jättää meille soittopyynnön painamalla *" ja kun olet painanut * niin ääni jatkaa "vastaaja on täynnä, yritä soittaa hetken kuluttua uudelleen".

Ennen siellä istuttiin jopa 1,5 tunti jonottamassa labran oven takana numerolappu kädessä, nyt sen saman ajan voi jonottaa sitten kotona puhelimessa. Siis ihan Peeärseestä koko systeemi.

Ajanvaraus tosin toimii hyvin puhelinpalvelun kautta. Ensin tosin pitää valita että haluaako varata lääkärikaa vai kysellä tuloksia vai koskeeko asia jotain muuta. Sen jälkeen ääni ilmoittaa että jos mieluummin haluat että me soitamme sinulle klo (noin 30 soitosta eteenpän) niin paina *. Ja jos valitsen numeron vain, ääni ilmoittaa että edelläsi on "kolme puhelua" ja sit sitä pimputusta. Koskaan en ole 5 min enempää jonottanut :)

Meillä tuli systeemiin vähän järkeä, kun labrapalvelut ulkoistettiin. Ajanvarauksen voi tehdä netissä, ja ainakin toistaiseksi on toiminut hyvin. Ajat ovat pitäneet niin, että tuskin ehtii sanomalehteä avata, kun tulee kutsu sisään.
Kirjoittanut: Aakku
« : 17.03.2013 kello on 19:08 »

Miten sen palkkalistoilla olemisen pitäisi tuohon vaikuttaa? Vai meinaatko että heidän  pitäisi vetää "kotiinpäin" eli valtion "hyväksi"... ;) Ei ei, ihan he ovat ihmisiä siinä kuin muutkin ja kun ei ole provikkapalkka niin eipä paljon ole motiivia yrittää kansalaista sen enempää verottaa kuin laki määrää.
Kyllä se monessa paikassa vaan vaikuttaa silloin, kun palvelulla ei ole itseisarvoa. Nykyisin asiakas voi äänestää jaloillaan. Valtion virastoilla ei ole juurikaan kilpailua. Mihis kävelet KELAN luukulta, tai työkkäristä. Poliisinkin tunnuslause on aikoinaan ollut, että asiakas on aina väärässä. Hyvä esimerkki on autokatsastus. Varmaan moni muistaa mitä se oli ennen kilpailua. Nyt palvelu on rankattu ihan kärkikastiin.
Näihin asioihin vertaillen olen saanut mielestäni hyvää palvelua verotoimistoissa ja nimenomaan sieltä ruohonjuuritasolta. Eihän heidänkään tarvitsisi palvella. Ei ole vielä näkynyt kilpailevaa verotoimistoa. Voi olla, että mulla on ollut vain hyvä tuuri.
Kirjoittanut: Vemppu
« : 17.03.2013 kello on 17:47 »

Minulle on kyllä tullut ihan hyvä käsitys ruohojuuritasolla olevista virkailijoista. Ihan tosissan tuntuvat neuvovan, miten menisi vähemmän veroja. Minusta yllätys, kun ovat valtion palkkalistoilla.
Itse järjestelmä on sitten täysin Tsaarin aikainen.
Miten sen palkkalistoilla olemisen pitäisi tuohon vaikuttaa? Vai meinaatko että heidän  pitäisi vetää "kotiinpäin" eli valtion "hyväksi"... ;) Ei ei, ihan he ovat ihmisiä siinä kuin muutkin ja kun ei ole provikkapalkka niin eipä paljon ole motiivia yrittää kansalaista sen enempää verottaa kuin laki määrää.

Tuo on totta että ns. juuronruohitasolla siellä(kin) hommat toimii usein paremmin kuin siinä ikävimmässä "pikkupomo-välikerroksessa". Voipa jopa olla että esimiehellä ei ole mitään hajua siitä mitä pitäisi tehdä ja miten tehdä mutta onpahan vaan jollain opilla esimieheksi kulkeutunut :-/ Ai niin, eihän tuo ole mikään verottajaa koskeva yksinoikeus vaan tuollaistahan se tuntuisi olevan aika monessakin paikassa  :P

----------
OT:
Toisinpäin näistä asiakaspalvelu-asioista: esimerkiksi verokorttia pyytäessään melkoinen joukko ihmisistä ei kuulemma ymmärrä ihan perusasioita siitä, miten se veroprosentti muodostuu. Soitetaan asiakaspalveluun tietämättä omia tulojaan, saatuja palkkoja sun muita mitkä nyt vaan on tarpeen tietää että jotain prosenttia pystyisivät laskemaan kohdilleen... Sitten kun kansalainen ilmoittaa lukunsa päin Sviddua ja prosentista tulee mitä tulee jonka seurauksena verotus menee päin peetä niin kun sitä oikaistaan joko jäännösveroilla tai palautuksilla niin arvatkaapa kenen vika? Jeps, sen "verottajan" joka ei osannutkaan kristallipallostaan katsoa asiakkaan lukuja tai ei osannut ennustaa paljonko sitä sivukeikkaa tulikaan  :D Ei siinä kansalainen enää muista sitä että ei osannut palkkaansa tai asuntolainansa korkoja kertoa kun sitä kysyttiin  :-*

Ja tuo sama asia toistuu monessa eri asiassa ja aina syy on jossain muualla kuin omassa navassa  >:D : *aska yhteiskunta kusee silmään minua viatonta pikku taapertajaa  ;D

Tottahan toki tässä yhteiskunnassa on monta asiaa oikeasti päin peetä ja paljon olisi korjattavaa mutta paljon helpottaa omaa olemista jo se että opettelee toimimaan sen yhteiskunnan ehdoilla/säännöillä jossa elää. Joo ja tietenkin äänestää vaaleissa siten että muutosta tulee jos sitä haluaa :laugh:

ps: jonottaminen on minustakin ihan *uolesta  Thumb
Kirjoittanut: Aakku
« : 17.03.2013 kello on 12:42 »

Aivan oikein! Sillä tuossa toimistossa ei ole kuin kaksi vastausta. 1. ei, juuri tuosta et saa verohyvitystä 2. kyllä, sinun on maksettava lisäverot  :laugh:
Minulle on kyllä tullut ihan hyvä käsitys ruohojuuritasolla olevista virkailijoista. Ihan tosissan tuntuvat neuvovan, miten menisi vähemmän veroja. Minusta yllätys, kun ovat valtion palkkalistoilla.
Itse järjestelmä on sitten täysin Tsaarin aikainen.
Kirjoittanut: Jepukka
« : 17.03.2013 kello on 12:03 »

Mutta se olikin verotoimisto!!

Aivan oikein! Sillä tuossa toimistossa ei ole kuin kaksi vastausta. 1. ei, juuri tuosta et saa verohyvitystä 2. kyllä, sinun on maksettava lisäverot  :laugh:
Kirjoittanut: sipu
« : 17.03.2013 kello on 10:42 »

Soititkos sipu Telefinlandin asiakaspalveluun kun noin nopeasti vastasivat. ::)
En sitten ymmärrä että olenko jotenkin "hyvänahkainen" kun harvemmin tarvii asiakasapalveluihin valittaa. :o
Ei kai kukaan noihin soita kuin valittaakseen omaa surkeuttaan. ;D

en muista mihin soitin
tais olla terveyskeskukseen
sinne soittelen alvariinsa
ja parun kurjuuttani  :-[
Kirjoittanut: Vesseli
« : 16.03.2013 kello on 01:32 »

^Meillä siirryttiin labrassa ajanvaraukseen. Ja sitä aikaa voi varata päivisin klo 13-14. Ekan vartin ajan on varattua, sitten kun pääset läpi alkaa "voit jättää meille soittopyynnön painamalla *" ja kun olet painanut * niin ääni jatkaa "vastaaja on täynnä, yritä soittaa hetken kuluttua uudelleen".

Ennen siellä istuttiin jopa 1,5 tunti jonottamassa labran oven takana numerolappu kädessä, nyt sen saman ajan voi jonottaa sitten kotona puhelimessa. Siis ihan Peeärseestä koko systeemi.

Ajanvaraus tosin toimii hyvin puhelinpalvelun kautta. Ensin tosin pitää valita että haluaako varata lääkärikaa vai kysellä tuloksia vai koskeeko asia jotain muuta. Sen jälkeen ääni ilmoittaa että jos mieluummin haluat että me soitamme sinulle klo (noin 30 soitosta eteenpän) niin paina *. Ja jos valitsen numeron vain, ääni ilmoittaa että edelläsi on "kolme puhelua" ja sit sitä pimputusta. Koskaan en ole 5 min enempää jonottanut :)

Meillä voi/pitää tehdä ajanvarukseen Netissä ja toimii tosi hyvin. Kertaakaan emme ole joutuneet jonottamaan, vaan ovat olleet jopa etuajassa.
Kirjoittanut: jip59
« : 15.03.2013 kello on 20:30 »

Soititkos sipu Telefinlandin asiakaspalveluun kun noin nopeasti vastasivat. ::)
En sitten ymmärrä että olenko jotenkin "hyvänahkainen" kun harvemmin tarvii asiakasapalveluihin valittaa. :o
Ei kai kukaan noihin soita kuin valittaakseen omaa surkeuttaan. ;D
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 15.03.2013 kello on 20:22 »

Minä soitin juuri verotoimiston palvelevaan puhelimeen.
Meinas mennä pulla väärään kurkkuun, kun vastasivat heti, kun olin viimeisen numeron näppäillyt.
Mutta se olikin verotoimisto!!
Kirjoittanut: putkimies
« : 15.03.2013 kello on 20:20 »

Vatipäät on ihan vaaleissa tällaisen menettelyn suomeen äänestäneet. Vatipää saa mitä vatipää haluaa. Miksi länkyttää siitä, sitä mitä itse halunnut?