Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Matkapäiväkirja ohjelma

<< < (3/3)

"Masi":
Ihan vaan lontooksi kirjoittaa googleen ladattava reissupäiväkirja ja kas kummaa sieltä niitä löytyy vaikka minkä moista ;)

Trip Diary. Ja siihen sitten erilaisia variaatioita eteen ja taakse. Joskus törmäsin semmeoiseen entisaikojen maalliin tehtyyn.
joku oli värkännyt vanhanajan seinäkalenteri jossa oli käännettävä sivut koko vuodelle kommentti kenttineen.
Ennen aikaanhan näitä mistä repäistiin sivu pois oli joka tuvan seinällä, siis siihen tyyliin

Kaija:
Tästä aiheesta mä keksin ladata iPadiin Ifolorin kuvakirja-ohjelman. Eli reissussa voi blogin kirjoittamisen ohella käyttää samoja tekstejä ja kuvia ja kun tullaan kotiin, eikun kirja tilaukseen!  Thumb
Yksi kuvakirja ollaan tehty; Ecuadorin ja Galapagosin reissusta. Siinä oli ihan jumalaton työ, vaikka mainoksessa se Ifolorin mummi pyöräyttää kirjan käden käänteessä.  :o
Uskoisin, että reissussa riittää mielenkiintoakin paremmin kuin jälkikäteen kotikoneella.

Onneva:
Mä olen väsännyt Ifolorilla muutamat vuodet "vuosikirjoja" meidän vuotuisista valokuvista. Lisäksi yhden lahjakirjan syntymäpäiväjuhlist a.
Juu, kyl niis on aika väsääminen. Hyvää marraskuun iltojen askartelua.

Ensin melkoinen valikoiminen valokuvista. Kuvien numerot lunttina paperilla ja sitten vasta kansioista napsuttelemaan paikalleen. En ole vielä keksinyt helpompaa konstia kuvien valikoimiseen. Ifolorin ohjelmassa kuvat on niin pienellä, että en pysty niistä valitsemaan sitä parasta. Tapana on kuvata useita otoksia samasta kohteesta eri valotuksilla yms. Erot on sitten aika pieniä.

Tuntuu, että paperille painetut kuvat säilyvät paremmin ja ovat ylipäätänsä katsottavissa. Kuvatekstit on ihan välttämättömiä. Ei niitä vanhoja tiedostoja jaksa enää muutaman vuodenkaan kuluttua katsella. 10 vuoden kuluttua eivät ehkä ole katsottavissakaan. Kovalevyt, ulkoisetkin on ehkä vääränlaisia, levykkeet on jo "vanhanaikaisia" ja ohjelmat eivät ole yhteensopivia.

takapiru:
Googlen Play-kaupasta löytyy alle euron maksava ohjelma
(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oux.photocaption)
jolla kirjoitat itse kuvaan sisältyviin exif-kenttiin tekstiä (kentät siirtyvät kuvassa mukana laittesta toiseen siirrettäessä).
Kuvauspäivä ja -aika tulevat automaattisesti kuvaushetkellä (useimmissa kameroissa/kännyköissä ja tableteissa, ja jos gps on päällä sekä paikkatieto sallittu liitettävän kuvaan, niin matkakertomuksen teko on aika helppoa.

Duster:

--- Lainaus käyttäjältä: takapiru - 17.03.2014     kello on 22:57 ---Googlen Play-kaupasta löytyy alle euron maksava ohjelma
(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oux.photocaption)
jolla kirjoitat itse kuvaan sisältyviin exif-kenttiin tekstiä (kentät siirtyvät kuvassa mukana laittesta toiseen siirrettäessä).
Kuvauspäivä ja -aika tulevat automaattisesti kuvaushetkellä (useimmissa kameroissa/kännyköissä ja tableteissa, ja jos gps on päällä sekä paikkatieto sallittu liitettävän kuvaan, niin matkakertomuksen teko on aika helppoa.

--- Lainaus päättyy ---

Oiskohan vastaavaa i-laitteille?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View