rekisteriseloste

Äänestys

Pitäisikö leirintäaluemaksu olla:

Kiinteä "klönttämaksu" koko seurueelta
34 (42%)
Perusmaksu+henkilömaksut
29 (35.8%)
Perusmaksu+maksu käytettävistä palveluista (esim suihkumaksu, kemsan tyhjennysmaksu)
8 (9.9%)
Perusmaksu+henkilömaksu+maksu käytettävistä palveluista (esim suihkumaksu, kemsan tyhjennysmaksu)
7 (8.6%)
Muu
3 (3.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 76

Äänestys päättynyt: 18.02.2014 kello on 22:21

Kirjoittaja Aihe: Leirintäaluemaksut  (Luettu 5108 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vs: Leirintäaluemaksut
« Vastaus #45 : 13.02.2014 kello on 21:10 »
Itse majoitumme lähes aina vaunullamme leirintäalueelle.
Vuodessa tulee noin kuukausi kierrettyä vaunulla ja useimmin reissaamme kotimaassa.
Jotenkin kuitenkin tuo leirintämaksu on meillä aika marginaalilkustannu s verrattuna harrastuksen muihin kuluihin.
Joillain alueilla tekisi mieli milteipä hattua nostaa, että jaksavat yrittäjinä pitää aluetta pystyssä,vaikka kävijämäärät ovat vähäisiä.

Kyllähän se tietenkin lapsiperheenä raha on tänäpäivänä tiukassa, mutta siihen on syylliset ihan muualla kuin leirintäyrittäjissä . Ei nuo alueet kotimaassamme kultaan vuole.
Itse olen valmis maksamaan kulutuksena mukaan, joten perikööt lapsista lisähinnan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Leirintäaluemaksut
« Vastaus #46 : 13.02.2014 kello on 21:13 »
Saattaa olla että telttamaksut on samanhintaisia kun auto/vaunupaikat koska varmaankin telttamatkailijat käyttää enemmän hyväkseen alueen palveluita kuten keittiöt vessat yms yms::) tahi ovat todenneet ettäs o teltat nii halpoi ni niillä o rahaa maksaa.....:P:P

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 16:13
  • Porvoo
Vs: Leirintäaluemaksut
« Vastaus #47 : 13.02.2014 kello on 21:54 »
Meillä ei enää lapset kulje mukana, mutta silti soisin lapsiperheille könttähinnan.

Mielestäni suuret lapsiperheet on aika pieni vähemmistö leirintämatkailijoi ssa ja hyvin harvoin näkee bussilastissa perheitä.


  • Vieras
  • Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #48 : 13.02.2014 kello on 23:18 »
    Ainut oikea ja realistinen maksu on könttäsumma plus henkilöt.
    Nykyaikana kaikki maksut ovat nousseet niin ettei tahdo alue pyöriä edes vapaaehtoisten tekemän työn ansiosta. Thumbd
    Sääli sinällään jos nämä Sfc alueet todellakin katoavat tarjonnasta ja jäljelle jäävät vain yrittäjät...
    Alkaa se puskaparkkeilu maistua.... >:(
    Kun eihän se karavaanari vähiään laita mihinkään leirintään .. Thumb
    Kaikki pitäis saada ilman...Wais mitä.. 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
    • Autossa on pyörät
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #49 : 14.02.2014 kello on 08:08 »
    Saattaa olla että telttamaksut on samanhintaisia kun auto/vaunupaikat koska varmaankin telttamatkailijat käyttää enemmän hyväkseen alueen palveluita kuten keittiöt vessat yms yms::) tahi ovat todenneet ettäs o teltat nii halpoi ni niillä o rahaa maksaa.....:P:P
    Sehän on just käännynnäinen seuraavasta.
    Eli ostettu niin kallis kulkine ettei ole varaa maksaa aluemaksuja , eikä esim kahta euroa vesitankin täytöstä. Olikos se saariselän Neste ? vai mikä. Jossain ketjussa siitäkin oli juttua.
    Ymmärtäähän sen, varannot on rajalliset  ::) :laugh:

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:53
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #50 : 14.02.2014 kello on 08:42 »
    Näissä keskusteluissa äkkiä luiskahtaa OT:ksi:
    Off-Topic:
    Eikös ne varakkaimmat ole kitsaimpia - ainakin ennen sanottiin..

    Jos on kallis kuljin, pitää maksaa kalliimpi kämppärimaksu... pitäisikös maksu olla progressiivinen tulotason mukaan. Ihan totta tuo, että teltta (ja mökkiasuja) käyttää eniten alueen palveluja - maksaisikin myös..
    Ihan vastaavasti lounashinnalla 7,90€, en ole halukas ostamaan lautasellista hernekeittoa tai uunimakkaraa  :-\ Menen muualle, jos ei muuta tarjolla - sama koskee matkailuakin..

    Minulla on taas kokemus että tuo sosiaalisuus on toisin päin. :)
    Samoin minulla..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
    • Autossa on pyörät
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #51 : 14.02.2014 kello on 09:25 »
    Vasta olen 25v kierrellyt tuolla maailmalla. 5-6 viikkoa vuodessa = lähelle 2.5v yhteensä. Plus suomen kiertämiset. Jonkinlainen kokemus sosiaalisuudesta campingeilla. Voihan tietysti jokainen puhua omista kokemuksistaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:06
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #52 : 14.02.2014 kello on 09:37 »
    Mulle perushinta, joka sisältää yöpymispaikan.
    Jokaisesta henkilömaksu erikseen, joka sisältää yleisten paikkojen käytön.
    Eri pisteiden käyttökulutkin voidaan hinnoitella, jos perushinta on pieni, tai sitä ei ole ollenkaan.

    Off-Topic:
    Minulle automatkailu on olennaista, eikä "mökkeily" alueilla. Paras vaihtoehto on sellainen, jossa on vain asfalttiparkki ruutuineen. Euroopassa on stellplazeja, joissa yöpyminen ei maksa mitään. Paikalle voi tulla mihin aikaan vain ja lähteä voi myös milloin vain. Näissä yleensä WC on ilmainen ja suihkuun pääsee kolikoilla. Ajokaivo siististi ja vesi. Muuta en tarvitse. Aika hyvin paikat tuntuvan täyttyvän ja matkailuautot ovat usein hulppeita "all include" malleja. Paikat lienee kuntien ylläpitämiä, joilla imetään matkailijoita kylille. Suomesta itselle lähellä olevista paikoista tuollaisia muistuttavia ovat esim. Aurankeitaan takana oleva paikka ja onko se nyt Mommolan motellin vierellä oleva paikka. Kai niitä muuallakin on.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:53
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #53 : 14.02.2014 kello on 09:43 »
    Vasta olen 25v kierrellyt tuolla maailmalla. 5-6 viikkoa vuodessa = lähelle 2.5v yhteensä. Plus suomen kiertämiset. Jonkinlainen kokemus sosiaalisuudesta campingeilla. Voihan tietysti jokainen puhua omista kokemuksistaan.
    En tarkoittanut sitä, etteikö kämppäreillä olisi sosiaalista kanssakäymistä (minullakin), vaan sitä, että jostain kumman syystä noilla "ei-kämppäreillä" esim. stellplatseilla, sitä on enempi naapureiden kanssa - johtuuko se siitä, että ne ovat enempi-vähempi samanlaisia/luonteisia, niitä/meitä on vähempi, vai "inkkarileiri"-assosiaatiosta kun etäisyydet naapureihin on usein pienemmät. Toki joukkoon mahtuu erakkoja/yksinäisiä susia.

    Monesti keskustelu alkaa heti tultuaan sähkö, vesi, maksuasioista jne.. kun käytännöt vaihtelevat enempi kuin normikämppäreillä, joissa on tulorespa jne..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:56
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #54 : 14.02.2014 kello on 10:26 »
    Minulle automatkailu on olennaista, eikä "mökkeily" alueilla. Paras vaihtoehto on sellainen, jossa on vain asfalttiparkki ruutuineen. 

    Ainakin keskisessä Euroopassa leirintäalueet ovat jalostaneet tuota ajatusta. Asvalttiparkki portin ulkopuolella maksaa jonkun euron ja palvelut ovat silti käytössä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:06
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #55 : 14.02.2014 kello on 10:36 »
    Ainakin keskisessä Euroopassa leirintäalueet ovat jalostaneet tuota ajatusta. Asvalttiparkki portin ulkopuolella maksaa jonkun euron ja palvelut ovat silti käytössä.
    Juurikin näin...
    Portin ulkopuolelle voi tulla parkkiin vaikka keskellä yötä. Palvelut ovat käytössä ja paikkahinta sitten pienempi vaatimattoman sijainnin takia.
    Kutsuvat näitäkin Stellplatseiksi ja osa löytyy luetteloista.

  • Vieras
  • Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #56 : 14.02.2014 kello on 11:38 »
    Ainakin keskisessä Euroopassa leirintäalueet ovat jalostaneet tuota ajatusta. Asvalttiparkki portin ulkopuolella maksaa jonkun euron ja palvelut ovat silti käytössä.
           Tälläinen sopii meidän matkailuun kuin jalaka kenkään,, kun tulee yöllä ja lähtee päiväsellä seikkailemaan kohti uusia näkyjä....

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
    • Autossa on pyörät
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #57 : 14.02.2014 kello on 14:19 »
    Monesti keskustelu alkaa heti tultuaan sähkö, vesi, maksuasioista jne.. kun käytännöt vaihtelevat enempi kuin normikämppäreillä, joissa on tulorespa jne..
    Itse en keskustele koskaan noista, voi johtua siitä että kanssakäynti-ihmiset ovat 99% muualta kuin suomesta.
    Enkä minä niillä campingeilla vietä aikaa, ne ovat tukikohtia joista kuljetaan lähiympäristössä. Paljon on paikkoja minne ei pääse yhdistelmällä eikä a-autolla.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:40
    • viva la France
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #58 : 14.02.2014 kello on 14:27 »
    Itse en keskustele koskaan noista, voi johtua siitä että kanssakäynti-ihmiset ovat 99% muualta kuin suomesta.
    Enkä minä niillä campingeilla vietä aikaa, ne ovat tukikohtia joista kuljetaan lähiympäristössä. Paljon on paikkoja minne ei pääse yhdistelmällä eikä a-autolla.

    Aika paha paikka saa olla ettei matkailu-autolla pääse, sillä useimpii turisti paikkoihin pääsee turistibussilla ja niihin mihin ei pääse ei normi henkilöautoilijakaa n mene. Tuli viimme kesänä tuolla pyreneillä huomattua. Siellä kapeimpien vuoristo teiden päällä oli matkailu-autoilijat enemmistönä seuraamassa tour de Francea, seuraava ryhmä henkilöautoilijat jotka sitten illan tulen istuivat purkautuvassa ruuhkassa kolmesta viiteen tuntiin. Vaunuja ei näkynyt.
    Ja useimmat paikat mitkä ovat todella ahtaita ovat sitä myös henkilöautoille, sillä harvan ahtaan tien varrelta löyttyy p-alueita.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
    • Autossa on pyörät
    Vs: Leirintäaluemaksut
    « Vastaus #59 : 14.02.2014 kello on 16:07 »
    Lähinnä sillä "pääsemisellä" tarkoitan paikkoja jotka ovat liian ahtaita isommalla kulkea. Täytyy sinunkin ymmärtää että pääsen 4-veto henkilöautolla paikkoihin mihin ei a-auto taivu, samoin saan sen pysäköityä tavalliseen ruutuun jne.
    Kaikella on hyvät puolensa