Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Geokätköilykaravaanarit

<< < (26/32) > >>

MatsOnni:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 16.11.2018     kello on 11:17 ---
Se vaan ei toimi käytännössä.
Jos ruutu on kojelaudalla, ei jokaista mystiä voi näpäyttää ja katsoa, onko se reitin varressa.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo on kyllä totta. Minä kätköilen vähän eritavalla, eikä tuo ole haitannut, mutta niinpä mulla onkin löydettyjä mystejä vaan 3,75% kaikista löydetyistä.

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 16.11.2018     kello on 11:17 ---
Täppäri kojelaudalla live-moodissa toimii hyvin.

--- Lainaus päättyy ---

Kai se on tuo täppärikin tähän käyttöön otettava jos oikeasti meinaa ruveta kätköjen perässä reissaamaan. Yleensä mulla on ollut joku valmis kohde, tai kohteet, joita oon lähtenyt hakemaan ja sitten sattuman varaisesti puhelimella matkalta.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni - 16.11.2018     kello on 11:28 ---Kai se on tuo täppärikin tähän käyttöön otettava jos oikeasti meinaa ruveta kätköjen perässä reissaamaan. Yleensä mulla on ollut joku valmis kohde, tai kohteet, joita oon lähtenyt hakemaan ja sitten sattuman varaisesti puhelimella matkalta.

--- Lainaus päättyy ---

Minä kun liikun paljon Suomea päästä päähän, niin valitsen eri reittejä.
Eilen tuli 266:des kunta, sellainen syrjäinen pikkukunta, Vantaa.   ;D

Petrooli:
Ilmoittaudun geokätköileväksi karavaanariksi. Sen verran homma on alkanut purasemaan että luen tätä viestiketjua kiinnostuksella. Mutta koska kokemusta on kertynyt vasta noin 30 löytyneestä kätköstä luonnehtisin itseäni vielä aloittelijaksi. Siksipä keskustelussa vilahtavat slangisanat eivät ihan aukea vaikka halu olisikin ymmärtää.

Mitä tarkoittaa?

- c:geo
- mysti (olisiko mysteerikätkö?)
- täppäri
- multi (sehän on tietysti multikätkö)
- express
- gpx
- antero (oisko Android)
- omppu (oisko Machintos)
- Cachly
- Mega

Kysyn tosissani.  ???

MatsOnni:
^
c:geo-->avoimeen lähdekoodiin perustuva geokätköilysovellus Android-laitteille. Elikkä sovellus, jolla kätkön voi etsiä. Minä tykkään tästä, mutta makuasiaa.
mysti--> juu, mysteerihän se
täppäri--> varmaankin tablettia tarkoitti tsahkali
express-->Garmin Express ohjelmistolla voi ladata ja asentaa uusimmat kartta- ja ohjelmistopäivityks et heidän laitteisiinsa
Cachly--->maksullinen geokätköilysovellus Applen iOS-laitteille
Mega-->luulisin, että tarkoittaa megatapahtumaa, joita järjestetään Suomessa muutama vuodessa

Petrooli:
No nyt on c:geo-sovellus asennettu kännykkään. Enpä ollut tuollaisesta ennen kuullutkaan. Vielä en tosin keksinyt mitä tuossa on parempaa kuin ihan perus Geocaching-sovelluksessa.

Hei nythä mie keksin. Tuosta c:geosta kun klikkas kätköä, niin se siirtyi maastokarttoihin. Heh. Täähä helpottaa tätä harrastusta ihan mahottomasti. Ei tarvi kahden eri kartan välillä surffailla. Aina oppii jotain.  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View