Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Geokätköilykaravaanarit
MatsOnni:
Liian vähän puhutaan hyvästä harrastuksesta :)
Runsas vuosi sitten aloitin ja kun olin mielestäni hyvässä alussa niin hankin Garmin Oregon 700:n kun sitä niin kovasti kohtaamani kätköilijä hehkutti. Mutta hemmetti, tuossa se nyt on ollut muutaman kuukauden enkä pääse sen kanssa sinuiksi.
Tuhon malliin pitäisi kätköt latautua kun Garmin Expres on päällä ja gps paritettu puhelimen verkkoon. Eivät vaan minun konsteillani lataudu, tiedä mitä teen väärin (tai paremminkin jätän tekemättä). Listaamalla kätköt ja siirtämällä kaapelilla saan ne kyllä.
Puhelimeen verrattuna näyttö on pieni, kirjaaminen pitää tehdä jälkeen päin ja yksi lisähärpäke mukana. Ei mukavaa!
Puhelimessa c:geo on erittäin toimiva käyttää ja tarkkuus aivan riittävää luokkaa. Kertaakaan kätkö ei ole jäänyt sen takia löytymättä etten ole osunut huudeille. Oman puusilmäisyyden takia kyllä.
Mites muut, puhelimella vai gepsillä?
vaanari61:
Jo vot, Garmin kapula oiskohan 62 ? turhake . . . Ostin kätköilyä varten kun kehuivat että on parempi kuin känny, ja paaaskat . . . Autossa se on ollut "kattokotelossa" tyhjänpanttina, puhelimella on menty. Ja Geocaching käytössä kännyissä. Hitaasti kiiruhtain on noita essitty n. 720 löydettyä, Suomi Ruotsi Tanska ja Norja on ollut maita mistä on kätköihin "törmäilty" . . .
Ei ole otettu tuota kätköilyä kuin hupina, tressiä ei ole otettu jos on mennyt vaikeeksi . . .
tsahkali:
Seitensatasen softa on jotenkin outo...
Tai johtuuko siitä, että edellisissä oli parempi? Mulla on 650:nen.
Toimiiko tuo Garmminin expressi yleensä enää?
En ole verrannut, kumpi on tarkempi, puh vai gps.
Puhelimen etu on, että kätköt näkyy, ilman latailua.
Huonoa, esim juuri c:geossa on, ettei korjatut naatit tule, vaan kätkö näkyy alkuperäisellä paikallaan.
Etsi sillä sitten jotain.
Ompun puolella Cachly näyttää kaikki aina oikein.
Gepsissä kartat oletusarvoisesti ovat parempia, puhelimiinkin saa kai joihinkin softiin oikean topo-kartan.
MatsOnni:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 15.11.2018 kello on 22:18 ---Seitensatasen softa on jotenkin outo...
Tai johtuuko siitä, että edellisissä oli parempi? Mulla on 650:nen.
Toimiiko tuo Garmminin expressi yleensä enää?
En ole verrannut, kumpi on tarkempi, puh vai gps.
Puhelimen etu on, että kätköt näkyy, ilman latailua.
Huonoa, esim juuri c:geossa on, ettei korjatut naatit tule, vaan kätkö näkyy alkuperäisellä paikallaan.
Etsi sillä sitten jotain.
Ompun puolella Cachly näyttää kaikki aina oikein.
Gepsissä kartat oletusarvoisesti ovat parempia, puhelimiinkin saa kai joihinkin softiin oikean topo-kartan.
--- Lainaus päättyy ---
Seitensatasen toiminnasta olen samaa mieltä, jotenkin se vaan tökkii. Express on toiminnassa kyllä.
C:geo näyttää korjatut koordinaatit oikeaan paikkaan kun napauttaa kätkön kuvaketta ja sen jälkeen piniketta "lisätietoja".
Miten haet vaikkapa reissun päällä Garminiin kätköt, jos pysähdyt tauolle jonnekin ja haluat katsoa onko lähettyvillä kätköjä? Tämmösessä tilanteessa sen päivittyminen automaattisesti puhelimen kautta olisi hieno ominaisuus, mutta kun en vaan saa sitä toimimaan, tosin on mennyt vähän into sitä räplätä. Mutta olisihan siinä sekä GPS- että GLONASS-satelliittijärjestelmä, että kai se tarkempi on.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni - 16.11.2018 kello on 08:35 --- Express on toiminnassa kyllä.
--- Lainaus päättyy ---
Täytyypä tutkia...
--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni - 16.11.2018 kello on 08:35 ---C:geo näyttää korjatut koordinaatit oikeaan paikkaan kun napauttaa kätkön kuvaketta ja sen jälkeen piniketta "lisätietoja".
--- Lainaus päättyy ---
Se vaan ei toimi käytännössä.
Jos ruutu on kojelaudalla, ei jokaista mystiä voi näpäyttää ja katsoa, onko se reitin varressa.
Mulla on viimeaikoina ollut käytössä myös GPSmap 620, jossa on vain ratkaistut mystit ja multit.
Menee sisään yhdellä gpx:llä ja näkee ennakkoon, jos kohde on lähellä.
--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni - 16.11.2018 kello on 08:35 ---Miten haet vaikkapa reissun päällä Garminiin kätköt, jos pysähdyt tauolle jonnekin ja haluat katsoa onko lähettyvillä kätköjä?
--- Lainaus päättyy ---
Ei niitä Garminiin lennossa saakaan.
Täppäri kojelaudalla live-moodissa toimii hyvin.
Anterossa c-geo, ompulla Cachly.
C-geo päivittyy kokoajan, Cachlyyn pitää tökkiä sormella reitti, jottaa se lataa tienvarren kätköt.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta