Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Hehkutulppien mittaus.

<< < (3/7) > >>

janitkon:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 28.01.2014     kello on 18:50 ---Sarjahehkuissa ei sit toimi yksikään jos yksi on rikki. :D

--- Lainaus päättyy ---

Jep, ne on kuin joulukuusen kynttilät. Saa  ;D

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 28.01.2014     kello on 18:50 ---Sarjahehkuissa ei sit toimi yksikään jos yksi on rikki. :D

--- Lainaus päättyy ---

Ei toimi. Etenkin wanhanmallinen etukammiodiesel jää niille sijoilleen, jos kone on kylmä. Sen yhden kerran jälkeen minulla oli aikoinaan 3mm vastuslangasta väännetty 'hyppylanka' aina mukana.   :D

-------:
Nuo hehkut kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, vähempi huolia..

Jos sais tietää sen auton mallin ja moottori tyypin, niin voisin katsoa mikä on ohmi määrä, mutta kuten joku edellä ilmoitti voi myös hehkua väärästä kohdin.
Voi olla hehkun rele sökö. Mittaamalla selviää.

joo o:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 28.01.2014     kello on 18:48 ---Hehkuja on kahdenlaisia, toiset on sarjassa, toiset rinnan, joten ohmimääräkin on erilainen. Taitavat olla enempi rinnan nykyään.
Kaverilla oli Folkkari, jossa hehkut olivat, kuulemma, pyttymäisessä paikassa, eikä hän viitsinyt edes ongelman selvittämiseksi ruveta turhiin purkuhommiin. Meni sitten kauppaan ja osti halvan, kynämallisen IR-lämpömittarin.  Repsikka hehkuttamaan ja itse pellin alle osoittelemman mittarilla hehkutulppia... Ja, palanut löytyi!

--- Lainaus päättyy ---

Vaihdatin juuri ww transportterin hehkut. Maksoi 15 € / kpl työ 70 €. yksi oli enää ehyt, nyt hyrähtää käyntiin heti. 3 vaihdettiin päältäpäin 1 altapäin ja suutinputket kannatti poistaa heti työn helpottamiseksi.

0yxxy0:
Mulla tuossa vanhemmassa ratsussa meni yx tulppa vialle niin MB-forumilta löytyi ohje miten mitataan releen liittimestä (tarvi vain nyrkit ja mittarin) ja selvis suoraan mikä tulppa pimeenä, vaihdoin samalla kaikki koska eniten purkua vaativa oli viallinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View