Voiko alumiinipellin lämpölaajeneminen tehdä sen?
Kyllä voi
.|
Sivuja: [1] Siirry alas
Voiko alumiinipellin lämpölaajeneminen tehdä sen? Kyllä voi .Minä kyllä sanoisin ettei voi.
Jos koko pelti on samanlämpöistä niin kyllä se on silloin tasaisen suora. Tottakai se voi mennä kuprulle jos keskeltä lämmitetään vaikka 100 astetta kuumemmaksi. Kuprun aiheuttaa kyllä joku muu ilmiö kuten jäätyvä vesi pellin alla. Minä kyllä sanoisin ettei voi. Jaa, no sittenhän useiden valmistajien huoltotiedotteet vuosien varrelta jotka koskevat kyseistä ilmiötä ja omakohtaiset havainnot ovat täyttä huuhaata ja kuvittelua. Jaa, no sittenhän useiden valmistajien huoltotiedotteet vuosien varrelta jotka koskevat kyseistä ilmiötä ja omakohtaiset havainnot ovat täyttä huuhaata ja kuvittelua. No jos tuo oikeesti tapahtuu, minun pitää muuttaa mielipiteitäni. Mikä ilmiö tuon sitten aiheuttaa? Lämpölaajenemisesta tuskin on kyse? Jäätyvä vesi ei aiheuta ainakaan tässä tapuksessa kun hallissa ollut kokoajan 17-22 astetta lämmintä.
Mitä huoltotiedotteissa on asiasta kerrottu? Niin ja vaunuhan ei ole ihan tuore(vm-91 LMC) Lämpölaajeneminen vois kyllä olla mahdollista kun alumiini laajenee ja on kuitenkin niittailtu kiinni jokapuolelta vaunun yläosaan kiinni. Mutta kertokaapa mitä teen asialle jos ei johdu lämpö hommelista? No jos tuo oikeesti tapahtuu, minun pitää muuttaa mielipiteitäni.Ilmeisesti juuri siitä on kyse. Yhden ammattiliasen kanssa Lahden messuilla juttelin kokonaisten seinäpeltien takaisinliimauksest a. Olikohan se, niin että peltien pitäisi olla ~60oC liimattessa, niin pysyvät suorina .. tahko voisi avata asiaa vähän.. Jos 2m aluniinipelti lämpenee 50astetta, sen pituus muuttuu n.2,3mm... Se on silloin aika paljon kuprulla, jos ei ole kunnolla liimattu.
Jep, kyseisessä laitteessa ei ole liimattu ollenkaan vaan näkyi olevan hakasilla kiinni kylkien yläosissa ja butyylimassalla liimattu.
Jep, kyseisessä laitteessa ei ole liimattu ollenkaan vaan näkyi olevan hakasilla kiinni kylkien yläosissa ja butyylimassalla liimattu. Ja massa on vuosien varrella kuivunut ja irronnut... Jos 2m aluniinipelti lämpenee 50astetta, sen pituus muuttuu n.2,3mm... Se on silloin aika paljon kuprulla, jos ei ole kunnolla liimattu. Illalla mietin juurikin tuota 50 astetta ja siitä parille metrille tulevaa reilua 2mm muutosta ja minähän en usko kupruun ennen kuin näen... No rullamitta pöydälle, 2m kohdalle merkki ja sitten lisätään mittaan se pari milliä... Kävin pikaisesti katsomassa mitä löytyy alumiinilistan ja reunakumin alta.Kattopelli ei ole kiinni muulla kuin vähäisellä liimalla ja ruuvveilla joilla
kattolista/kumi tulee kiinni ja hakasia on käytetty vain vaunun etuosassa. Soittelin myös reunalista asioissa caravan liikkeeseen ja kysyin samalla mitä katon kanssa tulisi tehdä,vastaus oli että on tehtaalla mitattu oikeaan mittaan eikä pitäisi tarvita mitään. Mutta kun häirittee moinen lommoilu. (jos vähän kiristäis) Sivuja: [1] Siirry ylös
|