Kirjoittaja
Aihe: Lumian internetjako (Luettu 6272 kertaa)
« Vastaus #1 : 4.01.2014 kello on 17:36 »
^ Täsmälleen sama kokemus. Lopetin alta aikayksikön mokkulaliittymän, pärjäillyt jopa paremmin tuolla kun heikomman yhteyden paikassa puhelimen voi siirtää paremmalle kulmalle tupa-autoa, tuulilasille tms.
« Vastaus #2 : 4.01.2014 kello on 17:41 »
Tuota Lumian jakoa on tullut itsekin käyteltyä jo reilun 1,5v päivät duunissakin, eikä todellakaan ole pahaa sanaa sanottavana  Ja nyttemmin hommattiin myös mammalle lumia + tabi (Lumia 520 + 7" Samsung Galaxy 3 WiFi oli yhteensäkin halvempi kuin 7" Samsung Galaxy 3 3G yksinään  ) niin eipä ole mitään ruudinkeksimistä tuo yhteydenjako kun se hältäkin niin sujuvasti onnistuu 
« Vastaus #3 : 4.01.2014 kello on 19:31 »
Lumiassa on vain se ongelma, että se katkaisee itse yhteyden sikäli kun ei ole hetken käytössä. Nopeahan se on. Samassa hommassa ollut vanha ZTE Blade oli paljon hitaampi samalla SIM kortilla, mutta se oli aina jakamassa dataa. Itse sain siihen ratkaisun, kun tuli langaton tulostin hommattua. Tulostin kytkeytyi hetkessä Lumiaan ja kun pidän tulostimessa lepovirran päällä niin eipä katkea yhteys koko päivänä. Sillä 2 Megan yhteydellä olen porskutellut tähän asti, kunnes nyt tilalle tuli Soneran 4G langaton reititin 50 Megan nopeudella. Tämä korvaa nyt Lumian. Siitä jakautuu data läppäriin ja Smart televisioon, sekä tulostimeen. Voihan sillä välillä siirtää dataa kännykkäänkin, tai tablettiin.
« Vastaus #4 : 4.01.2014 kello on 19:52 »
Testasinpa toisella Lumialla, edelleen 520, Saunalahden vastaavaa yhteyttä. Yllätys oli aikamoinen kun download on peräti 0,68-0,75 Mb ja uploadkin 0,56. Kun tein testin neljä kertaa, niin ping oli kaksi kertaa hyvä n.60 ja kaksi kertaa huono(?) n. 700ms.
« Vastaus #5 : 4.01.2014 kello on 19:53 »
^^ Kotona langaton 3G/4G-reititin varmaan pätevämpi, jos lankaa ei tarjolla.. Mutta tosiaan tämänpäivän luurit sen verta tehokkaita, että matkakäyttöön aivan riittäviä langattomaksi reitittimeksi. Androideissa saa 10 laitetta (eth-mac-addr) kytkettyä - mielummin yksi nopea/hyvä yhteys kuin maksaa monesta huonosta (eri laitteilla omansa) per kk.. siis mokkulat ja tab omilla sim:eillään.. Kotimaassa (ja ulkomailla Soneralla ainakin pohjoismaat ja balttia kotimaan hinnoin) l-alueiden takkuiset yhteydet eivät ole enää kiinnostaneet kun pikkuhiljaan oma-wifi toimii 'anywhere' 
« Vastaus #6 : 4.01.2014 kello on 19:56 »
itsekin käytän tota Lumia jakoa kun ei saunalahdenmukkula pelitä tai en osaa käyttää mutta kun känny on latauksessa samaan aikaan kun on myös jakotehtäväs niin jessus kun kuumenee  ihan säikähdin, että syttyy palamaan  mites muilla on tuon kanssa kuumeneeko teillä lumian akut ?
« Vastaus #7 : 4.01.2014 kello on 20:07 »
Tein tuossa vertailuja samalla simmillä.
ZTE nopeus noin 1-2 Megaa Lumia 620 nopeus noin 2-4 Megaa Lumia 920 nopeus noin 4-10 Megaa Dell tabletti nopeus noin 3-8 Megaa.
ZTE Blade on normi 3G L 620 on HSPA+ L 920 on 4G Dell on HSPA+
Kaikki mittaukset samassa paikassa pitemmällä testiajalla. Alue on HSPA rajamailla, mutta pomppii välillä perus 3G yhteydeksi. Liittymä Saunalahden ns. rajattomalla nopeudella ja siirrolla ja 2€ kuukausimaksulla.
Nyt tämä SIM kotiutui toistaiseksi Delliin, kun Sonera 4G tuli tilalle jakohommiin. Tosin kymmenkertaisella kuukausihinnalla johon kuuluu reititin mukaan.
« Vastaus #8 : 4.01.2014 kello on 20:11 »
itsekin käytän tota Lumia jakoa kun ei saunalahdenmukkula pelitä tai en osaa käyttää mutta kun känny on latauksessa samaan aikaan kun on myös jakotehtäväs niin jessus kun kuumenee  ihan säikähdin, että syttyy palamaan  mites muilla on tuon kanssa kuumeneeko teillä lumian akut ?
Ei mulla Lumia juurikaan lämpiä. Se latautui samaan aikaan USB johdolla läppäristä. Nettitikut tuli aina tulikuumiksi ja hajosi siihen. Kahden vuoden aikana sinnittelin viiden takuutikun kanssa ja lopulta sanoin, että pitäkää tikkunne. Sinne se jäi huoltoon.Olishan sen sopparin saanut purettua, mutta tulipahan nettitikut kokeiltua. Lisäksi niillä oli pirun huono soittaa.
« Vastaus #9 : 4.01.2014 kello on 20:17 »
Ei mulla Lumia juurikaan lämpiä. Se latautui samaan aikaan UBS johdolla läppäristä. Nettitikut tuli aina tulikuumiksi ja hajosi siihen. Kahden vuoden aikana sinnittelin viiden takuutikun kanssa ja lopulta sanoin, että pitäkää tikkunne. Sinne se jäi huoltoon.Olishan sen sopparin saanut purettua, mutta tulipahan nettitikut kokeiltua. Lisäksi niillä oli pirun huono soittaa.
harkitsen kans että sanon tuon mukkulan irti kun ei pelaa  ja ei sitäkään sitten tarvettakaan kun alan lataamaan ubsin kautta  kiitokset vinkistä taas tää mummeli oppis uutta jee 
« Vastaus #10 : 4.01.2014 kello on 20:23 »
« Vastaus #11 : 4.01.2014 kello on 20:25 »
Anterolla kännykän netin jakaminen toimii hyvin, eikä tipahda pois itsestään. Nopeuskin on ihan hyvä kapulalle (Sony xperia v). Eikä lämpiä sanottavasti, vaikka on latauksessa samaan aikaan. 
« Vastaus #12 : 4.01.2014 kello on 20:41 »
Kirjoitin vahingossa UBS.. Hyvä kun huomasit USB sen piti olla.
hahaa nauraa taas tuli kyl ihan vahingos toi ubs 
« Vastaus #13 : 4.01.2014 kello on 21:22 »
Eipä ole tuota pojan Lumiaa käytettyä jakajana. Luulisin että toimisi ihan samoin kun omassa Samsung Galaxy Xcoverissakin kun on mun 1Gb liittymällä molemmat . Siis karaavaanarireissus sa ollessa Sampan 10,1" 3G tabletti on omalla liittymällä mutta tenavien kaksi 7" kiinan halpistablettia ja mun läppäri ovat WiFi liitännäisiä joiden tukiasemana on mun puhelin.
Joskus hiukan arvellutti että miten käy kun 3 laitetta oli netissä mun puhelimen kautta ja puhelin soi. Siinä sitten puhuttiin liki tunnin verran ja netti oli koko ajan käytössä eikä kukaan moittinut hidastelemista. Taisi "syyllinen" toimivuuteen olla meikäläisen TeleFinlandin 1 Megan liittymä joka kulutti kaistaa vain vaatimattoman osan kapasiteetista kun nopeampaankin olisi ollut mahdollisuus. Meikäläiselle vähään tyytyväiselle riittää reissussa tuokin nopeus.
« Vastaus #14 : 4.01.2014 kello on 22:37 »
Laitanpa ite vähän OT:ia.
DNA:n mokkula sanoi tänään irti sopimuksensa. Pimeni käydessäni saunassa. Mutta onneksi on nuo Lumiat. Ainoa harmi, että pöytäkoneessa ei ole WLANia, niin sitä ei voi käyttää. Mutta onpa kaksi läppäriä ja tabletti, että ei pääse vierottumaan orgista.
|