Kirjoittaja
Aihe: Vuoden turhake! (Luettu 6520 kertaa)
« Vastaus #16 : 12.12.2013 kello on 16:52 »
Terve!
Että sellaisten ihmisten, jotka eivät jonkin vamman tai muun fyysisen esteen vuoksi pysty käsiharjalla hampaitaan putsaamaan, pitäs vaan olla paskoines? Eikä toi persiin pyyhkiminenkään ole kaikille välttämättä ihan itsestään selvä asia.
Varmaan jokaiselle tekis ihan hyvää käydä vaikka kahveella esim. Kankaanpään kuntoutuskeskuksess a. Siinä aulabaarissa kahvetta hörppiessään näkee niin monenlaista, että varmaan ruppee ajattelemaan, että joku saattaa jopa sähköhammasharjaa tarvita, ja monesta muusta kamppeesta puhumattakaan.
Ei aina kannata olla heti sitämieltä, että joku on turha kampe, kun en itte tarvii.
Mä olen ollu cp-vammaisten kesäleirillä avustajana. Siellä jos missä oppi arvostamaan niitä vähäisiäkin liikeratoja joita itsellä on. Syötettiin, saunottiin ja vessassa käytiin yhdessä. Ei välttämättä kaikilla ole heppoa. Kyllä nuo vaatimattomat mutta tarpeelliset apulaitteet ovat verrattomia, vaikka ei kaikki niitä tarvitsikaan. No, me kenellä vielä kädet toimii niin käyttää sitten kumpaa hyvänsä pesutapaa.
« Vastaus #17 : 12.12.2013 kello on 17:34 »
Vuosikymmenten turhake, matkailuvaunu. 
« Vastaus #18 : 12.12.2013 kello on 17:38 »
ei niitä kuitenkaan saa vaikka monesti laki sen heille määräis, mutta maksavat osapuolet (kela, kunta..)pihtaa...grr..
Meillä on itsellä tällä hetkellä 3 päällekkäistä casea jonossa, ekan mennessä ensi keväänä hallinto-oikeuteen, joskos tuomarin nuija olisi riittävä kopautin herättämään nämä Hki:läiset tahot tosiaan maksamaan sen mikä meille lain mukaan aidosti kuuluukin  Kaikki vain eivät ole yhtä sinnikkäitä taistelemaan omien oikeuksiensa puolesta, valitettavasti  Mutta siis tätä apuväline-korttia en kuitenkaan halunnut tähän keskusteluun mukaan vetää, sillä kyllä noista monista "turhakkeista" on ei-vammaisille myös oikeasti hyötyä, muutakin kuin laiskuus. Tiskikone tai pyykkäri hyvinä esimerkkeinä. Ilmankin toki toimeen tulee, mutta koneiden hoitaessa hommat, voi itse keskittyä esim. perheen parissa vietettyyn laatuaikaan, harrastuksiinsa tms. kuka mihinkin  Tai tuskin olisi tätäkään forumia olemassa ilman tietokoneita ja internettiä, jos etana-kirjeenvaihdon varassa toimimaan joutuisi 
« Vastaus #19 : 12.12.2013 kello on 17:40 »
Vuosikymmenten turhake, matkailuvaunu. 
miks vaunu ? arvaan kun autossakin pärjää 
« Vastaus #20 : 12.12.2013 kello on 17:47 »
Minä teille turhakkeen näytä. (Fingerpori) 
« Vastaus #21 : 12.12.2013 kello on 17:48 »
Tai tuskin olisi tätäkään forumia olemassa ilman tietokoneita ja internettiä, jos etana-kirjeenvaihdon varassa toimimaan joutuisi 
Hih.. oliski posti-patella kiirettä ku näitäki viestejä jakelis  Tsemppiä taisteluun!!
« Vastaus #22 : 12.12.2013 kello on 17:49 »
miks vaunu ? arvaan kun autossakin pärjää 
Sipu, huomaa aiheen aloittaja. 
« Vastaus #23 : 12.12.2013 kello on 17:53 »
Meillä on itsellä tällä hetkellä 3 päällekkäistä casea jonossa, ekan mennessä ensi keväänä hallinto-oikeuteen, joskos tuomarin nuija olisi riittävä kopautin herättämään nämä Hki:läiset tahot tosiaan maksamaan sen mikä meille lain mukaan aidosti kuuluukin Kaikki vain eivät ole yhtä sinnikkäitä taistelemaan omien oikeuksiensa puolesta, valitettavasti 
Mutta siis tätä apuväline-korttia en kuitenkaan halunnut tähän keskusteluun mukaan vetää, sillä kyllä noista monista "turhakkeista" on ei-vammaisille myös oikeasti hyötyä, muutakin kuin laiskuus. Tiskikone tai pyykkäri hyvinä esimerkkeinä. Ilmankin toki toimeen tulee, mutta koneiden hoitaessa hommat, voi itse keskittyä esim. perheen parissa vietettyyn laatuaikaan, harrastuksiinsa tms. kuka mihinkin 
Tai tuskin olisi tätäkään forumia olemassa ilman tietokoneita ja internettiä, jos etana-kirjeenvaihdon varassa toimimaan joutuisi 
olis siin 99:lle kirje jos toinenkin luettavana ja sitten julkaistavana  mutta  taistoon ....
« Vastaus #24 : 12.12.2013 kello on 19:48 »
mutta taistoon ....
Thnx  Eihän tuo case vielä ole kuin vuoden roikkunut, ed. kierroksessa meni 18kk ennen kuin viranomaisten harjoittamalle meitin koijjaamiselle tuli piste, oikeuden päätöksen oltua meille myönteinen. Ja kun tiesivät väärässä olleensa, eivät valittaneet => tuosta päätöksestä tuli lainvoimainen. Vaan kun tämä uusi case ei ole kirjaimellisesti tasan sama, niin eikun sama rumba uusiksi  Kuitenkin näihin oikeustaisteluihin mennyt raha, hehän hävinneenä maksavat myös meidän kulut, on jo kokonaisuudessaan suurempi kuin mistä itse casessa on kyse = täysin älytöntä rahan tuhlausta heidän taholtaan, ihan vain heidän jumiutuneiden periaatteiden vuoksi 
« Vastaus #25 : 12.12.2013 kello on 19:59 »
on toi tuomareiden rahan pyydystäminen vaan hirveehtä ahmintaa kun noissa oikeuis jutskis ei muut hyädy kuin asianajajat  niin kuin nyt tuo yllä oleva jolle toivon kaikkea hyvää jatkossakin ja ääripääsä Auerin tapaus 
« Vastaus #26 : 14.12.2013 kello on 14:31 »
Mä ihmettelen, mitä kapselikeittimet tekee ehdokaslistalla. Meillä on nyt ollut vuoden Pauligin Cupsulo ja päivittäisessä käytössä. Ei se kyllä mahtuisikaan kodinkoneiden hautauskaappiin frittikeittimen, vohveliraudan ja voileipägrillin seuraan  Meillä herätään usein eri aikaan työvuorojen takia ja tuolla on näppärä pöräyttää kuppi Juhlamokkaa. Viime talvena lumitöiden jälkeinen kuppi lattea tai cappuccinoa oli päivän kohokohta. Me mietittiin ihan vakavissamme, että oltaisko otettu vekotin mukaan Euroopan turneelle. Tyydyttiin sitten kuitenkin vedenkeittimeen ja pikakahviin.
« Vastaus #27 : 14.12.2013 kello on 17:02 »
Mä ihmettelen, mitä kapselikeittimet tekee ehdokaslistalla.
Kallista 'kahvia' ja oikea espresso-keitin tekee parempaa.
« Vastaus #28 : 14.12.2013 kello on 17:26 »
Tämäkin innovaatio pääsee varmasti mitalisijoille.  Tämä taas on varmasti hyvinkin hyödyllinen  
« Viimeksi muokattu: 14.12.2013 kello on 18:00 »
« Vastaus #29 : 14.12.2013 kello on 17:35 »
toi banaani purnukka on kyllä sieltä kärkipäästä
|