Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Apukaukovaloista

<< < (4/25) > >>

MarkoA:

--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti -  4.12.2013     kello on 12:28 ---Kyllä mulle ainakin tulee volvoon lisäpitkät,sitä valoa,kun ei ole koskaan liikaa,jäänyt vaan mieleen tuolta raskaan kaluston puolelta ;) :D

--- Lainaus päättyy ---

Samaa mieltä Tikkakosken diplomaatin kanssa siitä että valoa ei ole koskaan liikaa. Vaikka itsellä ei lisäpitkiä ole niin harkinnassa ovat kuitenkin olleet jo pidempään. Pidemmillä matkoilla tuonne pohjoiseen ois joskus käyttöä. Usein tulee ajeltua hiljaiseen aikaan aamulla tai iltamyöhällä ja silloin niitä vois käyttää tarvittaessa. Valinnan vaikeus lähinnä, että mitä laittaa.

Silti toisaalta mielipiteeni on myös sitä mieltä, että hyvät lähivalot on kaiken perusta. Aiemmin omistamassani diesel Subarussa vm2008 on ollut parhaat valot tähän saakka mitä meillä ollut. Siinä oli bi-xenonit ja apukoulovalo halogeenit. Saabeissakin oli hyvät, mutta tuon suben lyhyet vei voiton.

Minkälaiset sitä pitäis laittaa, että ois hyvät, ei näyttäis kovin rumalta ja kuitenkaan ei houkuttelis pojankosseja repimään niitä irti kaljarahan puutteessa? Eikös jotku halvat Bilteman ämpärit menestyneet TM testissä joskus?

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA -  4.12.2013     kello on 13:45 ---Samaa mieltä Tikkakosken diplomaatin kanssa siitä että valoa ei ole koskaan liikaa. Vaikka itsellä ei lisäpitkiä ole niin harkinnassa ovat kuitenkin olleet jo pidempään. Pidemmillä matkoilla tuonne pohjoiseen ois joskus käyttöä. Usein tulee ajeltua hiljaiseen aikaan aamulla tai iltamyöhällä ja silloin niitä vois käyttää tarvittaessa. Valinnan vaikeus lähinnä, että mitä laittaa.

Silti toisaalta mielipiteeni on myös sitä mieltä, että hyvät lähivalot on kaiken perusta. Aiemmin omistamassani diesel Subarussa vm2008 on ollut parhaat valot tähän saakka mitä meillä ollut. Siinä oli bi-xenonit ja apukoulovalo halogeenit. Saabeissakin oli hyvät, mutta tuon suben lyhyet vei voiton.

Minkälaiset sitä pitäis laittaa, että ois hyvät, ei näyttäis kovin rumalta ja kuitenkaan ei houkuttelis pojankosseja repimään niitä irti kaljarahan puutteessa? Eikös jotku halvat Bilteman ämpärit menestyneet TM testissä joskus?

--- Lainaus päättyy ---
Thumb Hommaa vaan ne lisäpitkät,vaikka jotkut on täälä vastaan,ne on näitä kehä kolmosella ajavia ;)

jussivalo:
Ei minulla ole mitään kunnollisia valoja vastaan, mutta mikä ...tana joitain kuskeja vaivaa kun yöllä kohdatessa tienpäällä läväytetään ne pitkät päälle 4-5m. ennen kohtaamista, ajele siinä sitten sokeana parisataa metriä prkl..???

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: jussivalo -  4.12.2013     kello on 14:09 ---Ei minulla ole mitään kunnollisia valoja vastaan, mutta mikä ...tana joitain kuskeja vaivaa kun yöllä kohdatessa tienpäällä läväytetään ne pitkät päälle 4-5m. ennen kohtaamista, ajele siinä sitten sokeana parisataa metriä prkl..???

--- Lainaus päättyy ---
Sitä kanssa ihmetellyt itse..

tlaaks27:
Jos vastaantulijalla on kirkkaalla ilmalla sumuvalot päällä, minä ainakin "vedän" pitkät päälle ! :(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View