Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Apukaukovaloista

<< < (3/25) > >>

Yrjö:
  Olen aika usein seurannu ettei kaikissa autoissa ole edes kaukovaloja?
  Sunnuntaina iltana ajoin 130 tietä, kolme oli edellä sillä matkalla sellaista joilla ei tuntunut kaukovaloja olevan ( ainakaan käytössä) kuitenkin vajaata kahdeksaakymmpiä ajoivat. :(
   Kyllä mullakin apukaukovalot oli edellisen edellisissä kulkuvälineissä. :D

HiTec:
Joku Tku motarikin on just silleen pässisti rakennettu että pitkiä et kovin usein voi vastaan tulevan liikenteen vuoksi käyttää, mutta toisaalta lyhkäsilläkään ei näe niin paljoa että turvallisesti voisi talvinopeuksia päästellä >:D Pitäisikin olla valot, joissa vain toisessa on pitkä ja toisessa lyhkänen samaan aikaan. Tiedä sitten nuo uudet mukautuvat AFL-valot, toimisiko ne jo näinkin fiksusti 8)

Haapaniemen Paroni:
Kyllä mulle ainakin tulee volvoon lisäpitkät,sitä valoa,kun ei ole koskaan liikaa,jäänyt vaan mieleen tuolta raskaan kaluston puolelta ;) :D

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec -  4.12.2013     kello on 12:22 ---Joku Tku motarikin on just silleen pässisti rakennettu että pitkiä et kovin usein voi vastaan tulevan liikenteen vuoksi käyttää, mutta toisaalta lyhkäsilläkään ei näe niin paljoa että turvallisesti voisi talvinopeuksia päästellä >:D Pitäisikin olla valot, joissa vain toisessa on pitkä ja toisessa lyhkänen samaan aikaan. Tiedä sitten nuo uudet mukautuvat AFL-valot, toimisiko ne jo näinkin fiksusti 8)

--- Lainaus päättyy ---

Mulla pelaa/palaa lyhyet H7:t aina ja pitkillä tulee olikos H1:t kaveriksi. Ainoa ongelma on laillisilla polttimoilla varustettuna vastaantulijoiden räpsiminen kun pitävät valoja liian kirkkaina.
Eihän se haittaisi, jos pitkillä olisi tuplat katolla kaverina, mutta sehän vaan tarkoittaisi sitä että mun pitäisi aina vaihtaa lyhykäisille paljon aiemmin ettei vastaantulija koe häikäistymistä eli joutuisin ajamaan paljon enemmän pelkillä lyhykäisillä.

Tänäkin aamuna tuli useampi rekka vastaan, jossa oli hirveen kirkkaat kaukovalot - toiset alhaalla ja lisät katolla tai sitten kaikki neljä katolla. Valoteho noissa vastaa Airbusin laskeutumisvaloja 6000K värisävyllä, jolloin pitkillä suorilla on siis vaihdettava kaukaa omat lyhyille, jotta tajuavat myös vaihtaa pienemmille. Usein rekassa onkin sitten lähivaloina kaksi keltaista saunalyhtyä... :o

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  4.12.2013     kello on 12:32 ---Mulla pelaa/palaa lyhyet H7:t aina ja pitkillä tulee olikos H1:t kaveriksi. Ainoa ongelma on laillisilla polttimoilla varustettuna vastaantulijoiden räpsiminen kun pitävät valoja liian kirkkaina.
Eihän se haittaisi, jos pitkillä olisi tuplat katolla kaverina, mutta sehän vaan tarkoittaisi sitä että mun pitäisi aina vaihtaa lyhykäisille paljon aiemmin ettei vastaantulija koe häikäistymistä eli joutuisin ajamaan paljon enemmän pelkillä lyhykäisillä.

Tänäkin aamuna tuli useampi rekka vastaan, jossa oli hirveen kirkkaat kaukovalot - toiset alhaalla ja lisät katolla tai sitten kaikki neljä katolla. Valoteho noissa vastaa Airbusin laskeutumisvaloja 6000K värisävyllä, jolloin pitkillä suorilla on siis vaihdettava kaukaa omat lyhyille, jotta tajuavat myös vaihtaa pienemmille. Usein rekassa onkin sitten lähivaloina kaksi keltaista saunalyhtyä... :o

--- Lainaus päättyy ---
Mun ajamissa rekoissa ei ollut sauna lyhtyjä vaan kunnon valot jotta ei tartte itse vaihtaa ekana puolikkaita,ja lähi valot oli sit valot,jota ei voi verrata saunalyhtyyn ;) :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View