Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Apukaukovaloista
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: tlaaks27 - 4.12.2013 kello on 14:41 ---Jos vastaantulijalla on kirkkaalla ilmalla sumuvalot päällä, minä ainakin "vedän" pitkät päälle ! :(
--- Lainaus päättyy ---
Tuollainen kansanpoliisi mentaliteetti vielä kun saatais pois...niin hyvä olis. :(
K70:
--- Lainaus käyttäjältä: jussivalo - 4.12.2013 kello on 14:09 ---Ei minulla ole mitään kunnollisia valoja vastaan, mutta mikä ...tana joitain kuskeja vaivaa kun yöllä kohdatessa tienpäällä läväytetään ne pitkät päälle 4-5m. ennen kohtaamista, ajele siinä sitten sokeana parisataa metriä prkl..???
--- Lainaus päättyy ---
Eikös tuo ole se oikeaoppinen tapa.
Itse ainakin entisissä autoissa pyrin aina räppäämään pitkät päälle juuri ennen kohtaamista. Tiiä sitten, oliko 4 metriä, vai just konepellin kohdalla, mutta en halunnu sukeltaa pimeyteen ilman pitkiä. Mutta siis sellaisella oletuksella, että suoraan kuskin silmiin ei porota, jollei sitten katso kohti.
Vastaantulijahan seuraa piennarviivaa noissa kohtaamistilanteiss a siten, ettei voi tietää minkä merkkinen auto vastaan tuli. Jos taas se keulamerkki kiinnostaa niin paljon, että sitä pitää kurkkia, niin oma moka.
Nykyisin auto hoitaa tuon vaihtamisen, niin ei tarvitse siihen kajota. Tosin perässä ajaessa vaihtaa lyhyet, kun näkyy edellä ajavan takavalot, eli aivan liian aikaisin.
Ja täällä kehäteiden ympäristössä kun nyt ei muutenkaan noita pitkiä juurikaan tarvitse.
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: K70 - 4.12.2013 kello on 14:51 ---Eikös tuo ole se oikeaoppinen tapa.
Itse ainakin entisissä autoissa pyrin aina räppäämään pitkät päälle juuri ennen kohtaamista. Tiiä sitten, oliko 4 metriä, vai just konepellin kohdalla, mutta en halunnu sukeltaa pimeyteen ilman pitkiä. Mutta siis sellaisella oletuksella, että suoraan kuskin silmiin ei porota, jollei sitten katso kohti.
Vastaantulijahan seuraa piennarviivaa noissa kohtaamistilanteiss a siten, ettei voi tietää minkä merkkinen auto vastaan tuli. Jos taas se keulamerkki kiinnostaa niin paljon, että sitä pitää kurkkia, niin oma moka.
Nykyisin auto hoitaa tuon vaihtamisen, niin ei tarvitse siihen kajota. Tosin perässä ajaessa vaihtaa lyhyet, kun näkyy edellä ajavan takavalot, eli aivan liian aikaisin.
Ja täällä kehäteiden ympäristössä kun nyt ei muutenkaan noita pitkiä juurikaan tarvitse.
--- Lainaus päättyy ---
Itsellä tyyli kanssa jos perävalot näkyy,niin puoli valot päälle ;)
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: K70 - 4.12.2013 kello on 14:51 ---Nykyisin auto hoitaa tuon vaihtamisen, niin ei tarvitse siihen kajota. Tosin perässä ajaessa vaihtaa lyhyet, kun näkyy edellä ajavan takavalot, eli aivan liian aikaisin.
--- Lainaus päättyy ---
Missä vaiheessa tuollainen automaattivaihtaja sitten kytkee päälle kaukovalot kohtaamistilanteess a?
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 4.12.2013 kello on 15:02 ---Missä vaiheessa tuollainen automaattivaihtaja sitten kytkee päälle kaukovalot kohtaamistilanteess a?
--- Lainaus päättyy ---
Aavistuksen verran myöhemmin kuin mitä itse vaihtaisi, eli siinä vaiheessa kun vastaantullut auto on täysin ohittanut, silloin rävähtää pitkät takaisin päälle, autokoulussahan opetettiin että pitkät voi laittaa päälle silloin kun ollaan vastaantulevan takaoven tienoilla, noin ainakin mulle on sanottu ja noin myös olen tehnyt tähän asti, nyt sitten automatiikka hoitaa hiukan myöhemmin....no eipähän ainakaan häikäisty takanaistujatkaan. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta