rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Piuha auton ja vaunun välissä  (Luettu 24988 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Piuha auton ja vaunun välissä
« Vastaus #15 : 12.03.2011 kello on 14:37 »
Ei kait sille piuhalle ole varsinaista nimeä... sun tapauksessa osta sopiva pistoke nikä käy autoosi ja sitten Draka AJMY 8x1.5+5x2.5 kaapelia tarvittava määrä ja tee kytkennät sinne mihin se alkuperäinen seiten napanen on liitetty vaunuss... siell vaunun piuhoiss saattaa piillä jossain se maaginen diodi mikä saa jääkapin kylmenemään kun kaapeli on kytketty oikein eikä adapterilla kuten tähän asti....

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
« Vastaus #16 : 12.03.2011 kello on 14:49 »
On siinä melkomoinen puhdetyö, jos meinaa vaunuun vaihtaa koko johdotuksen, vai olenko taas ymmärtänyt väärin. ???

Jos oikein, niin autossa on nyt 13-napainen rasia ja vaunussa 7-napainen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
« Vastaus #17 : 12.03.2011 kello on 14:53 »
Huoh... mää kysyin sen piuhan nimeä ja tuloksena on taas vääntö asian vierestä. Vaunuun vaihtuu 13 napainen, pääsee eroon siitä adapterista. Oli siitä sitten hyötyä tai ei.

Onneksi se oikea vastaus on kuitenkin tullut jo kahteen kertaan - välillä nämä vääntäjät vaan vääntää ja ei muista vastata ollenkaan ;D

Voishan joku moderaattori siirtää osan viesteistä vaikka "turhaa vääntöä" -otsikon alle ;)

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #18 : 12.03.2011 kello on 14:56 »
Onkohan mulla sitten osittain "nykyvaunu" kun mulla toimii jääkaapinsyöttö, akunlataus 7-napaisella! :D
Peruutusvalo ja takasumari puuttuu, maajohtoja vaunun runkoon yhdistettyinä on ainakin 3 kpl. 8)

Mun "nykyvaunussa" akkumaan ja rungon välillä ei ole ensimmäistäkään maajohtoa, koska niille ei ole minkäänmoista tarvetta - auton ja vaunun välillä maata kulkee 3*2.5 mm2 ;)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
« Vastaus #19 : 12.03.2011 kello on 14:57 »
Onneksi se oikea vastaus on kuitenkin tullut jo kahteen kertaan - välillä nämä vääntäjät vaan vääntää ja ei muista vastata ollenkaan ;D

Voishan joku moderaattori siirtää osan viesteistä vaikka "turhaa vääntöä" -otsikon alle ;)

Kyllä koko ajan on pysytty vaunun/auton pistokkeessa. Esitetty erilaisia tapoja oikean kytkennän suhteen. :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
« Vastaus #20 : 12.03.2011 kello on 16:36 »
About 10 vuotta sitten vaihdoin -89 Kafiin 13nap Jägerin. Kafissa oli vakiona pakkivalot, takasumari, lataus.. Liitäntäpistokkeita oli alkujaan 7 ja 4 napainen (tällä nämä lisäherkut) - omilla kaapeleillaan. Kuitenkaan en kaapeleita vaihtanut vaan laitoin molemmat yhteen vulkanoituna Jägeriin  8)

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #21 : 12.03.2011 kello on 17:24 »
On olemassa myös 13 napainen West-systeemi. On yhteensopiva molempiin suuntiin vanhan 7-napaisen kanssa. Siis autossa voi olla joko vanha 7-napainen ja vaunussa 13- napainen tai toisinpäin autossa 13-napainen West johon käy ilman adapteria vanha 7 -napainen kärryn pistoke. On todella kätevä kun ei tarvitse mitään adaptereita.

Ihmettelen, että tuota ei käytetä enempää, jotenkin jäänyt varjoon.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 6.07.2024 kello on 20:50
« Vastaus #22 : 12.03.2011 kello on 18:40 »
Ihmettelen, että tuota ei käytetä enempää, jotenkin jäänyt varjoon.
Mulla on, ei tarvii lainata, ei vetoautoa eikä vaunua kun näyttää pistokkeen kaverille ;) Silti se sopi molempiin suuntiin yhteen vanhan kanssa ;D

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #23 : 12.03.2011 kello on 19:11 »
Mulla on, ei tarvii lainata, ei vetoautoa eikä vaunua kun näyttää pistokkeen kaverille ;) Silti se sopi molempiin suuntiin yhteen vanhan kanssa ;D

Fiksu mies. ;)

• Vieras
  • Vs: Piuha auton ja vaunun välissä
    « Vastaus #24 : 21.07.2012 kello on 17:31 »
    Kaivanpa tämän vanhan aiheen esille.

Mulla on autossa 13 napainen rasia ja vaunussa 7
    napanen pistoke. Välissä adapteri.

Kurkkasin tuossa alkukesästä vaunun pistokkeen
    sisälle ja oli sininen johto kiinni nastassa 2.

No niinhän sen pitääkin, mutta kun sen irroitin niin
    eivät toimineet vaunun parkit enää sen jälkeen.

Miten se voi niin olla.???

Toimiihan nuo ihan hyvin mutta tuo sinisen johdon
    vaikutus oli outo.

Juu, nyt vasta menen ja haen Pirkan. ;)

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #25 : 21.07.2012 kello on 18:29 »
    Kaivanpa tämän vanhan aiheen esille.

Mulla on autossa 13 napainen rasia ja vaunussa 7
    napanen pistoke. Välissä adapteri.

Kurkkasin tuossa alkukesästä vaunun pistokkeen
    sisälle ja oli sininen johto kiinni nastassa 2.

No niinhän sen pitääkin, mutta kun sen irroitin niin
    eivät toimineet vaunun parkit enää sen jälkeen.

Miten se voi niin olla.???

Toimiihan nuo ihan hyvin mutta tuo sinisen johdon
    vaikutus oli outo.

No todella outo kytkentä/vaikutus.
    Sininen on siis vaunun takasumuvalo ja sen ei pitäisi mitenkään vaikuttaa parkkien toimintaan.

Tyhmä kysymys, eikän irroitusoperaatio voinut mitenkään vaikuttaa kolmosessa olevaan maajohtoon?

Omassa vaunussa minä hakisin sopivan pätkän 8*1,5+5*2,5 -kaapelia ja laittaisin vaunun puolen kuntoon ;)

• Vieras
    « Vastaus #26 : 21.07.2012 kello on 18:36 »
    No todella outo kytkentä/vaikutus.
    Sininen on siis vaunun takasumuvalo ja sen ei pitäisi mitenkään vaikuttaa parkkien toimintaan.

Tyhmä kysymys, eikän irroitusoperaatio voinut mitenkään vaikuttaa kolmosessa olevaan maajohtoon?

Omassa vaunussa minä hakisin sopivan pätkän 8*1,5+5*2,5 -kaapelia ja laittaisin vaunun puolen kuntoon ;)

Kysymys on ihan hyvä.

Laitoin takaisin kiinni, ja taas toimi normaalisti.?

Vaunun pistokkeessa on käsittääkseni se 2 nasta
    jatkuva virta.(sininen)

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #27 : 21.07.2012 kello on 19:17 »
    Kysymys on ihan hyvä.

Laitoin takaisin kiinni, ja taas toimi normaalisti.?

Vaunun pistokkeessa on käsittääkseni se 2 nasta
    jatkuva virta.(sininen)

Jos se tosiaan on jatkuva virta ja autossa siinä on sumuvalo, en kyllä laittaisi vaunua volvoon kiinni ennenkuin olisin tuon kytkennän selvittänyt. No onhan se ollut tietysti jo kymmeniä kertoja kiinni autossa, niin siinä johdossa lienee suojadiodi, kun ei ole volvon sähköt kärynneet vielä.

Ja minä en kyllä vieläkään sulata sitä, että sininen ja kakkosnasta tarkottas muuta kuin takasumuvaloa ;D

Kannattais katella se vaunun puoli ihan johtoja seuraamalla, mitä minnekkin menee - tuossa on kyllä nyt jotain niin omituista...

• Vieras
    « Vastaus #28 : 21.07.2012 kello on 19:51 »
    Jos se tosiaan on jatkuva virta ja autossa siinä on sumuvalo, en kyllä laittaisi vaunua volvoon kiinni ennenkuin olisin tuon kytkennän selvittänyt. No onhan se ollut tietysti jo kymmeniä kertoja kiinni autossa, niin siinä johdossa lienee suojadiodi, kun ei ole volvon sähköt kärynneet vielä.

Ja minä en kyllä vieläkään sulata sitä, että sininen ja kakkosnasta tarkottas muuta kuin takasumuvaloa ;D

Kannattais katella se vaunun puoli ihan johtoja seuraamalla, mitä minnekkin menee - tuossa on kyllä nyt jotain niin omituista...

Olet sinäkin aivan oikeassa.

Vanhemmissa vaunuissa SFS DIN kytkentä
    2/54g Akku (+napa)

Näin se on enkä ymmärrä itsekään.
    Kaikki toimii hyvin kun on tuokin johto paikallaan.

Juu, ja autossakaan ei mitään vikaa.

• Vieras
    « Vastaus #29 : 6.09.2012 kello on 20:46 »
    Toimiiko kärryn parkit jos laittaa auton takasumuvalon päälle? Jos kärryn valot sammuu niin veikkaan että kärryn maadoitus on pielessä.
    Tuo napa saattaa olla autossa maadoitettu jotain kautta silloin kun takasumuvalo ei ole päällä.