Minulla on muutama s-postiosoite, Yksi niistä on se oikea henkilkökohtainen osoite, Sitä jaetaan hyvin harkitusti, ja kaikki joille olen sen antanut olen pytänyt olemaan käyttämättä sitä mihinkään muuhun, tai jakamaan sitä missään... Sitten on yksi ei-ihan-niin henkilökohtainen, jota käytetään sitten mm. viranomaisten yms. ei luonnollisten henkilöiden kanssa. Kolmantena on sitten online-minä spostiosoite, joka on käytössä mm. tällä sivustolla.
Kaikkiin online-palveluihin mihin tarvitsee rekisteröityä spostiosoitteella, ja en ole 110% varma ettei osoite pääty spämmilistoille, käytän ilmaista mailexpire palvelua. Sieltä saa väliaikaisen alias-osoitteen (uudelleenlähetyspal velu) 12h - 3kk ajallle. Jos spämmiä ei ala kuulua kolmessa kuukaudessa, saatan sitten antaa tuon oikean online-osoitteeni ko. palveluun. Jos taas spämmiä alkaa tippumaan, lopetan online-palvelun käytön kokonaan. Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta asioida semmoisten instanssien kanssa jotka myyvät asiakastietojaan roskapostittajille.
Ja roskapostia tulee henkilökohaiseen osoitteeseen satunnaisesti, samoin pseudo-henkilökohtaiseen, online osoitteeseen muutama viikossa. Oman koneen spamassasin pitää niistäkin aika hyvää huolta.
Tietysti omassa domainissani olisi mahdollista luoda rajaton määrä alaiaksia, mutta miksi nähdä vaivaa, kun tuo mailexpire.com palvelu hoitanut hommansa mallikkaasti useiden vuosien ajan.
Pitkä juttu, mutta oikea vastaus ketjun aloittajan kysymykseen "millai ehkäsen roskapostin tulon s.postiin" on: ÄLÄ JAA OSOITETTASI MINNEKKÄÄN JA KENELLEKKÄÄN - ellet luota siihen että osoitteesi on hyvissä käsissä.