rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: win 8.1 ja classic shell  (Luettu 1344 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:17.05.2024 kello on 11:05
  • Oulun seudulta
win 8.1 ja classic shell
« : 7.11.2013 kello on 06:15 »
Koneessa oli alunperin win7 jonka päivitin win8 ja win8 kun piti saada normi työpöytä, niin laitoin classic shellin hoitamaan tuota hommaa. Tuolloin oli vakain ja nopein yhdistelmä.

Ongelmat alkoi, kun tuli päivitettyä win8.1. Kun käynnistää koneen, niin näyttö jää pimeäksi.
Taustavalo palaa (ruutu mustana) ja joskus saattaa vilahtaa työpöydän taustakuva, mutta pääsääntöisesti mustana.
Näytön saa herätettyä henkiin lepotilan kautta  ( Fn + F4 ja Fn). Sitten toimii ok.

Koneessa ei ollut asennettuna classic shelliä win 8.1 päivityksen aikana ja rekisterin olin putsannut parilla hoito-ohjelmalla. Cs asennin melkein heti win 8.1 päivityksen jälkeen, niin ei ole tietoa että olisiko kone käynnistynyt normaalisti ilman classic shelliä.
Kone käynnistyy normaalisti, mutta näyttö jää pimeäksi.

Olen yrittänyt googlailla, mutta ei ole sattunut silmään moista ongelmaa.
Kone lenovo t60 ja ajurit ym. päivitykset ok.

Veikkaan, että ongelma ratkeaa palstalla kolmannessa vastauksessa.  ;D



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:10
  • Autossa on pyörät
Vs: win 8.1 ja classic shell
« Vastaus #1 : 7.11.2013 kello on 07:07 »
Eipä ole tullut eteen, olen neljä Win8:lla ja Classic shell:llä olevaa päivittänyt > 8.1:een. Ei ole esiintynyt. Toisaalta olen ottanut classic shellin niistä pois päivityksen jälkeen. koska olen kokenut sen tarpeettomaksi. Nyt vain odotellaan kaksi vastausta joista toinen ratkaisee pulman. Seuraava saa puhua yhtä tyhjää kuin minäkin  :laugh:

Kokeilisin kuitenkin päivittää näytön ajurit ja ottaa sen CS:n pois.

  • Vieras
  • Vs: win 8.1 ja classic shell
    « Vastaus #2 : 7.11.2013 kello on 08:38 »
    Ei ratkea... :-/

    Useassa koneessa törmännyt samaan että päivitetyn tai puhtaan win8.1 asennuksen jälkeen kone alkaa "nukahdella" > ei verkko aktiivisuutta, ei kiintolevyä, ei mitään. SAATTAA herätä siitä tai sitten ei. Classic Shell:ejä tai muutakaan soveltavaa koneilla ei ole vielä ehditty tehdä ennen ongelmien ilmenemistä.

    Muutamassa eri rungossa sama vaiva eli ei edes vaikuta ajuriongelmalta jos ei sitten ole ongelma jonkun piirisarjan tms yhteisen tekijän kanssa.

    Vaikuttaisi että tekee tuota helpoiten päivityksien jälkeen eli ihan kuin ne updatet taustalla hankaisi vaikkei sille näytä. Toimialueen kirjautumisikkuna saattaa tulla näkyviin mutta siihen ei pääse syöttämään mitään jne jne.

    Toistaiseksi ei ole oikein vakuuttanut mutta seuraamme tilannetta.

    Itse en ole tuota edes yrittänyt googlailla kun ratkaisu on kiertää toistaiseksi moinen säperrys tuotannossa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:10
    • Autossa on pyörät
    Vs: win 8.1 ja classic shell
    « Vastaus #3 : 7.11.2013 kello on 17:53 »
    Tänään meni viides , eikä probleemaa edelleenkään.
    Win8:ja olen päivittänyt 8.1:een huomattavasti enemmän. Nekään ei ole tökkineet, vaikkei Classic Shelliä ollut niissäkään.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:29.04.2014 kello on 09:17
    Vs: win 8.1 ja classic shell
    « Vastaus #4 : 7.11.2013 kello on 18:24 »
    hyvin 8.1 winni pyörii tosin ei tuo käynnisäjuttu niin hyödyllinen minusta ole. Entiseen oppi kuitenkin äkkiä   :)

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:17.05.2024 kello on 11:05
    • Oulun seudulta
    Vs: win 8.1 ja classic shell
    « Vastaus #5 : 8.11.2013 kello on 05:27 »
    Ei sattunut arvaus kohdilleen, vaikka yleensä täällä ratkeaa ongelma kuin ongelma.
    Aikansa kun katselee, niin eiköhän se ratkaisu jossain välissä tupsahda eteen.

  • Vieras
  • Vs: win 8.1 ja classic shell
    « Vastaus #6 : 8.11.2013 kello on 08:19 »
    Meillä kaikki ongelmakoneet on domainiin liitettyjä koneita.

    Teillä keillä toimii niin onko koneet domainissa?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:10
    • Autossa on pyörät
    Vs: win 8.1 ja classic shell
    « Vastaus #7 : 8.11.2013 kello on 08:23 »
    Sekä että