rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?  (Luettu 32175 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:18
  • viva la France
Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
« Vastaus #30 : 5.11.2013 kello on 12:28 »
Refleksin kamina toimii ja ilman sähköä. Voi kytkeä kiinni myös nestelämmityseen.
Ja poltto-öljy kelpaa eikä piippu ole sen kummosempi kuin kaasulämmityksessä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 21:58
Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
« Vastaus #31 : 5.11.2013 kello on 12:42 »
   Olen kerran tavannut miehen joka asui linja-autosta tehdyssä kulkineessa, ja lämmitti Porin Matilla.

'Ruma-Osku'?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:56
Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
« Vastaus #32 : 5.11.2013 kello on 13:05 »
Onnistui niin hyvin, ettei ole tarvinnut.
Eipä hän ole muutenkaan roikkunu, eikä eilisen jälkeen käyny täällä. 5,7 rekisteröityny jonka jälkeen 15 viestiä, ja paikallaolo aika 4t 25min.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
« Vastaus #33 : 5.11.2013 kello on 13:08 »
Hellou! Onhan se vaan niin että mielipiteitä vaunussa asumisesta on josjonninmoisia ja ennakkoluulojakin . Itse vaunussa viihtynyt ympärivuoden neljä -viisivuotta niin kokemusta on kertynyt kohta neljänkymmenen vaanarivuoden perusteella. Olin viikonpäivät hesassa betonimajassa. Kyllä huonosti nukutti. Hinku kova takaisin "pusikkoon". Täällä happea ja tilaa riittää.
Kun puhutaan kuluista niin oma tilanteeni ei ole vertailukelpoinen jos asuisin ns. virallisella alueella. Minulla kun on ilmaiset sähköt (vastapalveluna pienestä hommasta) ja kaasua kuluu vuodessa pullo pari keittämiseen. Moni luulee että hygienia on huono. Suomessa kun vettä ja saunoja riittää eikä tarvi hiekalla pestä. Päivittäin saunassa ettei pjaskalta pahemmin lemahda. Yksinäisyyteen joku voisi tikahtua jos ei keksi aktiviteettejä. Täällä vaunussa paremmat vempaimet kuni kotona ikään. Elektroniikkaa niin että piisaa pitämään yllä kontakteja. Jos tylsistyy niin hilpaisee reissuun. Ulkomaille tahi lähialueille. Nyt kun koulut on käyty tittelit hankittu ja yhteikunnalle työvelvoite suoritettu . Lapset maailmalle lähetetty niin luulisin olevani vapaa tekemään mitä ikinä haluan. Samaa suosittelisin muillekkin kenellä vain on kaipuuta tälläiseen elämään. Paikan löytyminen voip olla vaikea homma. Voihan sitä kokeilla yks talvi yleisellä alueella niin näkee että viihtyykö ja mitä maksaa. Pääsee täältä poiskin. Ja voi olla että joku hakeekin ennenkuin ihan höperöksi tulee .

  • Vieras
  • Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #34 : 5.11.2013 kello on 13:49 »
    Sitä samaahan se on, vaikka asiasta puhuttaisiin uuden otsikon alla. Ja mitä pahaa siinä on, jos wanha ketju herää henkiin?   ::)

    Eihän siinä mitään pahaa olekaan mutta vanhat tavat on infosta tarttuneet yhdelle jos toiselle...eli ei käytetä hyvää hakuominaisuutta. Monesti itse käytän ensin hakua josko sieltä löytyisi vanhaa, mutta ajankohtaista aihetta lähellä ja vasta sitten avaan uuden, yleensä en.

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 1.04.2018 kello on 00:57
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #35 : 5.11.2013 kello on 17:14 »
    Kerran oot tosissas niin oletkos ajatellut tuota hygieniapuolta ?

    Olis varmaan kiva käydä suihkussa/saunassakin ?

    Ei se päivittäinen uimahallikaan halvaksi tule . . .

    Vaik' päivänpäätteeksi voiskin työpaikalla saunoa/suihkussa käydä . . .

    Jää viikonloput/vapaapäivät kuiteski uimahallin tai vastaavan varaan . . .

    Suomessa tuo asuntovaunu/auto asuminen ei ole häävi ratkaisu jatkuvaan asumiseen, vanha rintamamiestalokin ulkosaunalla on parempi ratkaisu . . .

    Mieltä on monta kuin miestäkin . . .

    Kaikesta huolimatta provoksi tän aloituksen pistän . . .

    No, mun ratkaisu on "kupu" + "sipa". Eli, 5:n litran kusi pullo, johon kusasen jos tulee tarvetta ja jonka tyhjennän illan hämärissä lähipusikkoon ja sissi p*ska, jonka suoritan luontoon ja peitän kauniisti jos on pakkotila ja en pääse esim. ABC:n-, Prisman-, työpaikan-, kirjaston-, liikuntahallin, yms- WC:hen. Tähän mennessä mulla on alle 10 sissi p*ska kertaa takana, jotka ovat onnistuneet vähän vaihtelevalla menestyksellä ;D harjoitus tekee mestarin...

    Suihkussa käyn työpaikalla ja liikuntahallissa, kun puntilla tulee kuitenkin käytyä se muutama kerta viikossa.

    Ruuaksi syön Lidlin rahkaa ja muuta ruokaa jota ei tartte lämmittää ja harvakseen jauhelihaa, jonka valmistan mun valurauta pannulla nuotiolla, tai kertakäyttö kuvussa siinä saunan kiukaan kivi syvennyksessä (sekään ei ihan aina ole moitteitta onnistunut), nyt tosin ostin valurauta kattilan joka mahtuu siihen kiukaan koloon, mutta en ole vielä sitä kokeillut.

    Eihän sinne mitään naisia kyllä paljo kutsuta  :laugh: mut kyllä se yhden rotta pojan elossa pitää  Thumb

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 1.04.2018 kello on 00:57
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #36 : 5.11.2013 kello on 17:22 »
    T12J.... jne ei ole kommentoinut trollinimityksen jälkeen asiaa.  Liekkö saanut vastauksen ongelmaansa.  :-*

    Minä asun vaunussa jossa ei ole sähköjä, niin luonnollisesti minulla ei ole siellä myöskään mitään 3G nettiä. Käyn harvakseen kirjastossa tarkistamassa sähköpostia ja minulla on täällä se tunti aikaa päivässä olla koneella, niin ei tule ihan kaikkea aina ehdittyä tekemään.

    Saahan minua vaikka miksi nimittää - on sitä pahempiakin solvauksia kuultu  : )

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #37 : 5.11.2013 kello on 17:26 »
    Eipä siinä sitten muuta, kun klapeja kiukaaseen.  ;D

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 1.04.2018 kello on 00:57
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #38 : 5.11.2013 kello on 17:29 »
    Onko nyt hankittuna se paperiton vai puolikuntoinen vaunu?
    Onko vaunua yleensä mahdollista siirtää laillisesti minnekkään?

    Ensikis - vie se kiuas riitävän etäälle siitä vaunusta - 10-15m riittää ja tee siitä telttasauna.

    Toiseksi, toimiiko vaunun lämmitin, jos puhutaan saunankiukaista ja sähköpattereista - siis toiseksi, korjaa/korjauta se lämmitin - mjo voi auttaa.

    Sitten se paikka sille vaunulla jostain teollisuusalueelta, maksuna paikasta alueen vartiointi ja sähkön maksu mitarin mukaan.

    Ostin aluksi sellaisen paperittoman romun jota aloin kunnostamaan tuolla Nekalan metsässä, mutta se projekti sai vastustusta niin paljon paikallisten huligaanien osalta, että hylkäsin sen ja ostin vanhan uuden vaunun, joka on rekisterissä ja katsastusvapaa (600 kg painava). Ei ole ihan mikään hirveä noin projektinakaan. Kävin hakemassa sen tuolta Iisalmesta ja maksoin 300 € papalle eturäpylään.

    Lattian jouduin uusimaan, joka on jo siis uusittu, mutta vielä olisi molemmat päädyt uusimatta, mutta se ei nyt ole niin kiireellistä, että siinä saattaa mennä tovi  Thumb Aluksi tosin jouduin pesemään koko vaunun huolella kloorilla, kun haisi niin kuolemalle  :laugh: nyt ei haise enää, tai sitten minä haisen vaan vielä pahemmalle  :-[


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #39 : 5.11.2013 kello on 17:39 »
    Huuhaata! Eihän sen vaunussa asumisen tarvitse olla mitään primitiivistä selviytymistä. Kyllä siitä voi tehdä lähes luksusta. Mielikuvitusta vain peliin ja toteuttamaan ajatuksia. Kurjuutta ei kannata suosia ja mätiä haisevia lääviä hankkia. Siistit toimivat pelit jo yksin kohottaa viihtymistä.  Ei niiden uusia tarvitse olla. Näytöt on annettu nuoruudessa. Meinaan kaluston osalta.

    *****
    • Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 1.04.2018 kello on 00:57
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #40 : 5.11.2013 kello on 17:40 »
    Hellou! Onhan se vaan niin että mielipiteitä vaunussa asumisesta on josjonninmoisia ja ennakkoluulojakin . Itse vaunussa viihtynyt ympärivuoden neljä -viisivuotta niin kokemusta on kertynyt kohta neljänkymmenen vaanarivuoden perusteella. Olin viikonpäivät hesassa betonimajassa. Kyllä huonosti nukutti. Hinku kova takaisin "pusikkoon". Täällä happea ja tilaa riittää.
    Kun puhutaan kuluista niin oma tilanteeni ei ole vertailukelpoinen jos asuisin ns. virallisella alueella. Minulla kun on ilmaiset sähköt (vastapalveluna pienestä hommasta) ja kaasua kuluu vuodessa pullo pari keittämiseen. Moni luulee että hygienia on huono. Suomessa kun vettä ja saunoja riittää eikä tarvi hiekalla pestä. Päivittäin saunassa ettei pjaskalta pahemmin lemahda. Yksinäisyyteen joku voisi tikahtua jos ei keksi aktiviteettejä. Täällä vaunussa paremmat vempaimet kuni kotona ikään. Elektroniikkaa niin että piisaa pitämään yllä kontakteja. Jos tylsistyy niin hilpaisee reissuun. Ulkomaille tahi lähialueille. Nyt kun koulut on käyty tittelit hankittu ja yhteikunnalle työvelvoite suoritettu . Lapset maailmalle lähetetty niin luulisin olevani vapaa tekemään mitä ikinä haluan. Samaa suosittelisin muillekkin kenellä vain on kaipuuta tälläiseen elämään. Paikan löytyminen voip olla vaikea homma. Voihan sitä kokeilla yks talvi yleisellä alueella niin näkee että viihtyykö ja mitä maksaa. Pääsee täältä poiskin. Ja voi olla että joku hakeekin ennenkuin ihan höperöksi tulee .

    SE ON OIKEIN!
    Määkin asuin ihan liian monta vuotta tuolla Nekalassa sellasessa petoni lohkareessa, että meinas kuuppa seota siellä (ja ehkä sekosikin). Vuokrakin oli sellasen +450€ kuussa, niin laskeskelin vaan että vaikka kuinka nää karavaani hommat ryssisin, niin voitolle siinä kuitenkin jää.

    Tossa joku 3 kk sitten laiton kämpän pois ja ihan puuropeukalona vaan lähdin kokeileen että miten poika selviää karavaanarina  :D Hengissä ole vielä ja jotain olen ehkä oppinutkin. Toivottavasti saan jossain vaiheessa vaunun ylläpito asiat järjestettyä siten, ettei aina tarvi olla niitä asioita selvittämässä ja jää vähän aikaa muuhunkin räpeltämiseen.

    Suosittelen myös - mutta vain tosimiehille  Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #41 : 5.11.2013 kello on 18:12 »
    Olisiko tuo??

    http://karavaanari.org/index.php/topic,8975.msg161474.html#msg161474

    Tuo haku on sellainen, että sanan pitää ollaan pilkulleen oikea. Tällä kertaa hain laittamalla hakuun vain bens   Jo tärppäsi, eli vain se osa sanasta, mistä on varma.

    Kiitos seppo.
    Ei onnistunut vaan ja huvittavaa on, että ite käytin samaa hakuteriä, eli "bens".

    Keväällä? joku osti tuollaisen menopelin, kyseli ja ihmetteli ennen ostoa. Ajoi pohjoiseen sukuloimaan ja kävi muistaakseni Norjan puolella. Kulutus oli ollut korkea ja huoltamokäynnillä todettu tulppa tai tupanjohto rikkinäiseksi. Tuon jälkeen kulutus oli laskenut ja reilusti. Siinä ketjussa oli vastauksia niin kulutuksen kun muutenkin siitä autosta ja olisin linkittänyt tuohon ketjuun jonka molemmat löydämme sanalla "bens".

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
    • Hämeenperä
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #42 : 5.11.2013 kello on 22:07 »
    SE ON OIKEIN!
    Määkin asuin ihan liian monta vuotta tuolla Nekalassa sellasessa petoni lohkareessa, että meinas kuuppa seota siellä (ja ehkä sekosikin). Vuokrakin oli sellasen +450€ kuussa, niin laskeskelin vaan että vaikka kuinka nää karavaani hommat ryssisin, niin voitolle siinä kuitenkin jää.

    Tossa joku 3 kk sitten laiton kämpän pois ja ihan puuropeukalona vaan lähdin kokeileen että miten poika selviää karavaanarina  :D Hengissä ole vielä ja jotain olen ehkä oppinutkin. Toivottavasti saan jossain vaiheessa vaunun ylläpito asiat järjestettyä siten, ettei aina tarvi olla niitä asioita selvittämässä ja jää vähän aikaa muuhunkin räpeltämiseen.

    Suosittelen myös - mutta vain tosimiehille  Thumb

    Tosi Muutto ketju täällä:
    http://karavaanari.org/index.php/topic,1867.0.html

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:05
    • Lempäälä
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #43 : 7.11.2013 kello on 05:34 »

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
    • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
    Vs: Talvi asuntovaunussa - mistä sähkö ja tontti?
    « Vastaus #44 : 7.11.2013 kello on 11:09 »
    Tervehys aiheen aloittaja
    Äläpä anna noiden morkkaajien ja epäluuloisten kirjoittajien vaunuasumis suunitelmia häiritä vaan pidä mieli ja lippu korkeella, kyllä täältä palstalta saa asiallisiakin vastauksia joiltakin.....
    Lukase tuota gaphirin laittamaa linkkiä jos siellä olisi jotakin piristystä siinä mielessä että et ole ainoa joka asuu näin.