rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015  (Luettu 32594 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:39
  • Epsoo
Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
« Vastaus #90 : 13.11.2013 kello on 22:59 »
Ainahan Windowsin päivitysversiot on vaatinut vanhan täysversion levyn ja koodit siihen.

Tämä p*ska ei mitään semoista halunnut, vaan sitten kun oli asennettu ja laitettu suomenkielet toimimaan (ne kun vaativat vähän säätämistä kasissa) sekä ajettu päivitykset, niin muistui että pitää aktivoida. No nyt sitten saa taas tehdä ylimääräisen illan hommia jotta saa toimimaan. Stana että on p*ska käyttis >:( >:( >:(

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
« Vastaus #91 : 13.11.2013 kello on 23:11 »
Tämä p*ska ei mitään semoista halunnut, vaan sitten kun oli asennettu ja laitettu suomenkielet toimimaan (ne kun vaativat vähän säätämistä kasissa) sekä ajettu päivitykset, niin muistui että pitää aktivoida. No nyt sitten saa taas tehdä ylimääräisen illan hommia jotta saa toimimaan. Stana että on p*ska käyttis >:( >:( >:(

Asiasta en mitään tiedä mutta kommentoin silti.....kääk.

Olen ostamassa uutta konetta ja tässä mietin että onko se pc vai mac ja täällä on muutama vakiintunut macin käyttäjä joidenka ei ole tarvinnut "kiroilla" käyttiksen kanssa, taitaa minun ostot painautua tuon macin puoleen..kun jatkuvasti tulee noita vastaavanlaisia ongelmia ettei pelaa ei sitten millään...siis wintoosan käyttäjien suusta sanottuna.. vai olenko väärässä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:21.06.2024 kello on 15:19
Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
« Vastaus #92 : 13.11.2013 kello on 23:17 »
Asiasta en mitään tiedä mutta kommentoin silti.....kääk.

Olen ostamassa uutta konetta ja tässä mietin että onko se pc vai mac ja täällä on muutama vakiintunut macin käyttäjä joidenka ei ole tarvinnut "kiroilla" käyttiksen kanssa, taitaa minun ostot painautua tuon macin puoleen..kun jatkuvasti tulee noita vastaavanlaisia ongelmia ettei pelaa ei sitten millään...siis wintoosan käyttäjien suusta sanottuna.. vai olenko väärässä?

Siitä olen 99 kanssa samaa mieltä, että Win 8 on rimanalitus ja mikäli vaihtoehtona on tämä niin itse suuntaisin katseeni muualle.  Win 7 oli mielestäni toistaiseksi paras Win ja XP kin oli toimiva, tämä 8 ei ole minun mieleen ollenkaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.04.2014 kello on 09:17
Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
« Vastaus #93 : 14.11.2013 kello on 00:38 »
Mistä te ette kasissa tykkä tai on ongelmia kun minulla ei ole ollut. Pelaan verkkoräiskintöjä, paikallisesti, käytän officea ja adobe photaria yms sekä erilaisia 3D -mallinnussoftia ja kaikki ovat toimineet ongelmitta  :-\

  • Vieras
  • Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #94 : 14.11.2013 kello on 04:45 »
    Eipä ole ollut ongelmia 8 kanssa. Porukoiden koneeseen 8.1 asentu vaivattomasti tosin aikaa kului yli 2 tuntia.inäkään en tykkää 8 mutta toisessa koneessa on onneksi 7 jota käytän pääsääntöisesti.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2024 kello on 10:02
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #95 : 14.11.2013 kello on 07:46 »
    Asiasta en mitään tiedä mutta kommentoin silti.....kääk.

    Olen ostamassa uutta konetta ja tässä mietin että onko se pc vai mac ja täällä on muutama vakiintunut macin käyttäjä joidenka ei ole tarvinnut "kiroilla" käyttiksen kanssa, taitaa minun ostot painautua tuon macin puoleen..kun jatkuvasti tulee noita vastaavanlaisia ongelmia ettei pelaa ei sitten millään...siis wintoosan käyttäjien suusta sanottuna.. vai olenko väärässä?

    Minä olen ostellut viime aikoina noita lenovon läppäreitä joissa win7 pro valmiiksi asennettu. Hinta/laatu kohdallaan

    Näitä ostin eilen 22 kpl

    http://www.verkkokauppa.com/fi/product/6925/dnkbj/Lenovo-ThinkPad-E530C-15-6-i3-3120M-4GB-500GB-Windows-7-Pro.



    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:58
    • Autossa on pyörät
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #96 : 14.11.2013 kello on 08:05 »
    Pienenä huomiona.

    Jos olette ostaneet Windows 8 päivityksen, niin kannattaa pitää visusti tallessa alkuperäinen käyttöjärjestelmä koodeineen. Muuten kovalevyn rikkouduttua tai käyttiksen seottua joudutte ostamaan uuden Windows 8:sin, koska tuo aiemmin ostamaanne ei enää voi aktivoida.

    Parhaassakin tapauksessa joudutaan käyttis asentamaan ja aktivoimaan kaksi kertaa, mikä on mielestäni järjetöntä.


    Kertakäyttökäyttis tuo Windows 8  >:( >:( >:(
    Tuonkin voi kiertää helposti jos ei vihaa Microsoftia niin paljon että se sumentaa järjen.
    Asentaa sen paikoilleen ja sitten käy vähän muokkaamassa rekisterieditoria ja kaikki sujuu. Näin noviisina monta noita laittanut laiskuuttani. Ei viitsi asentaa tyhjään koneeseen ensin vaikka Vistaa alle. Ostin pinon noita Win 8pro:ta silloin kun ne oli "ilmaisia" eli 15€/pala.

    Lainaus
    1. Asenna Windows 8 tyhjälle kovolle / tyhjään osioon.
    2. Asennuksen jälkeen rekisterieditori kirjoittamalla "regedit" windowsin hakukenttään.
    3. Rekisterieditorissa mene kansioon "HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE". Sieltä kaksoisklikkaa kohtaa "MediaBootInstall". Vaihda "1" -> "0". Paina OK.
    4. Avaa komentokehote kirjoittamalla windowsin hakukenttään "cmd".
    5. Kirjoita komentokehotteeseen komento "slmgr /rearm"ja paina enter. Odota vahvistusta.
    6. Käynnistä kone uudelleen ja katso koneesi on aktivoitu.
    :o ;D Thumb Thumb Thumb Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:58
    • Autossa on pyörät
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #97 : 14.11.2013 kello on 08:09 »
    Tämä p*ska ei mitään semoista halunnut, vaan sitten kun oli asennettu ja laitettu suomenkielet toimimaan (ne kun vaativat vähän säätämistä kasissa) sekä ajettu päivitykset, niin muistui että pitää aktivoida. No nyt sitten saa taas tehdä ylimääräisen illan hommia jotta saa toimimaan. Stana että on p*ska käyttis >:( >:( >:(
    Millainen romppu / tikku sulla on, mulla menee "se suomenkieliseksi teko" ihan automatique. Siinä kun 8.1:stä ottaa käyttöön vaatii yhden klikkauksen onko näppis finski vai engelski.
    aktivoinninkin tekee ihan itte kun on syöttänyt ne koodit oikein.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:39
    • Epsoo
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #98 : 14.11.2013 kello on 09:00 »
    Tuonkin voi kiertää helposti jos ei vihaa Microsoftia niin paljon että se sumentaa järjen.
    Asentaa sen paikoilleen ja sitten käy vähän muokkaamassa rekisterieditoria ja kaikki sujuu.

    Itse en vihaa muuta kuin hankalia ohjelmia joiden kanssa saa säätää ja taistella, kuten W8.
    Ohjelmat pitää tehdä helpoiksi, eikä kuten MS joka haluaa vain potkia päähän asiakkaitaan. >:(

    Jaa, että käydä heittelemässä vähän loitsuja jolla saa kierrettyä rajoituksia. Varmaan ehtojen mukaista, juu...

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:39
    • Epsoo
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #99 : 14.11.2013 kello on 09:04 »
    Millainen romppu / tikku sulla on, mulla menee "se suomenkieliseksi teko" ihan automatique. Siinä kun 8.1:stä ottaa käyttöön vaatii yhden klikkauksen onko näppis finski vai engelski.
    aktivoinninkin tekee ihan itte kun on syöttänyt ne koodit oikein.

    Ihan kuules Microsoftilta saatu, ja saa säätää että saa suomenkieliseksi. Ei mene automatique, vaikka väittääkin että on suomenkieli käytössä, vaan on aika lailla englannin tapaista tuo MS suomi, kun sanatkin on samoja. ::)

    Heh, hienosti W8 väittää että koodi on oikein, silti ei halua aktivoida.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:29.04.2014 kello on 09:17
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #100 : 14.11.2013 kello on 10:34 »
    Mitähän te teette jos joutuu säätämään :o

    Ei ole vielä mitään säätöä tarvinnut itsellä vaikka on päivittänyt osia ja kahteen koneeseen olen 8 ja 8.1 nyt laittanut ja molemmat toimii kuin junan vessa.

    Kertokaa mikä on vaikeaa niin voin jopa ehkä auttaa

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:39
    • Epsoo
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #101 : 14.11.2013 kello on 10:48 »
    Mitähän te teette jos joutuu säätämään :o

    Asennettu Windows 8.

    Eli asennuksessa maavalinta => Suomi, jonka jälkeen käyttis asentuu. Tämän jälkeen yrität valita Language valikosta suomen, niin ei onnistu koska se on harmaana, eikä sitä voi ladata. Pitää pikkasen kikkailla että sen saa ladattua ja aktivoitua. Pikku ongelma, mutta kertoo kaiken ko. käyttiksen laadusta.


    Niin, ja miksi olen asentamassa uusiksi? No siksi koska winkkari ei enää käynnistynyt, vaan ilmoitti erroria. Jota ei  recoverykään pystynyt korjaamaan, eikä palautuspisteetkään toimi. (Kertoo myöskin ko. käyttiksen laadusta). HW vikaa ei ole.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:29.04.2014 kello on 09:17
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #102 : 14.11.2013 kello on 10:57 »
    Asennettu Windows 8.

    Eli asennuksessa maavalinta => Suomi, jonka jälkeen käyttis asentuu. Tämän jälkeen yrität valita Language valikosta suomen, niin ei onnistu koska se on harmaana, eikä sitä voi ladata. Pitää pikkasen kikkailla että sen saa ladattua ja aktivoitua. Pikku ongelma, mutta kertoo kaiken ko. käyttiksen laadusta.


    Niin, ja miksi olen asentamassa uusiksi? No siksi koska winkkari ei enää käynnistynyt, vaan ilmoitti erroria. Jota ei  recoverykään pystynyt korjaamaan, eikä palautuspisteetkään toimi. (Kertoo myöskin ko. käyttiksen laadusta). HW vikaa ei ole.

    Ei ole minulla ollut tuollaisia ongelmia. En tiedä miten tuommoisia sinulle tulee. Minulla tuli suomenkielinen asennuspaketti ja se meni heittämällä suomeksi niin näppiksen kuin kaiken muunkin suhteen. Kyseessä 8 pro

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:21.06.2024 kello on 15:19
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #103 : 14.11.2013 kello on 10:58 »
    Käyttöjärjestelmä on kökkö ja normihiirellä hidas käyttää. Perinteinen aloita valikko olisi parantanut ohjelmaa huomattavasti.
    Päivitys 8.1 ei ilman säätämistä onnistunut.
    Kosketusnäytöllä tämä toimii varmasti ok, mutta kuten jo sanoin hiirikäyttö ei toimi minun mun mukaan.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:29.04.2014 kello on 09:17
    Vs: Windows 8 tuki loppuu vuonna 2015
    « Vastaus #104 : 14.11.2013 kello on 11:08 »
    Itse käytän pelkästään hiirellä, kosketushommat riittää naista varten.

    Ohjelmat on alareunassa kiinnitettynä joten ne saa sieltä hyvin käyntiin, oli jo seiskassa siellä.

    Muistin käyttö on kasilla väihäisempää tosin sillä ei itselläni ole merkitystä, monet ohjelmat toimii nopeammin ja vakaammin, kuten photoshop 3d max jotka ovat kohtuu raskaita

    Itse pidän kasista, mutta eihän kaikki voi pitää