Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Automaattivaihteisto

<< < (11/17) > >>

MarkoA:
Mulla tulee PSA:n "automaatista", lyhenteestä BMP, jodtain syystä aina mieleen BuMP...

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 16.10.2013     kello on 12:47 ---Perusautoilijalle se on noin mustavalkoista, rata-autoilusta, offroadista tai muuten vaan automaattia vieroksuvat valinnevat sitten manuaalin. Mutta perusautoilija jota kiinnostaa ajamisessa muu kuin vaihtaminen niin aika harvassa on he jotka automaattiin eivät tykästyisi.

--- Lainaus päättyy ---

Mistä olet löytänyt tiedon siitä mikä/kuka on perusautoilija. Niin moni asia vaikuttaa autovalintaan, ettei tuollaista voi edes olla.

Auton kuten monen muun hankinta on kompromissi, hyvin harva käyttää sitä ainoastaan yhteen tarkoitukseen, esim. työmatkoille. Harrastuksilla ja monella muulla asialla on vaikutuksensa autoa valittaessa ja on täysin selvää, että innokkaalla kärrynvetäjällä on eri valintakriteerit kun enemmistöllä autoilijoista.  Yksi vaikuttava tekijä on varmasti myös se onko kyseessä yhden vai useamman auton perhe, tuskin kahta samanlaista hankitaan vaikka tiedän perheen jossa näinkin on tehty.

Vemppu näyttää olevan aika samoilla linjoilla kanssani, auto ja se mitä siitä odotetaan vaikuttavat paljonkin valintaan.

Itse tykkään ajaa tuolla meidän hlöautolla ja vaimoni mieleen se ei ole ollenkaan, hän on sinä aikana kun se on ollut meillä ajanut sitä 2 krt ja yhteensä alle 50km niistä n. 45 000 jotka sen mittariin on meidän aikana kertynyt. Omiaan hän ajaa vuositasolla luokkaa 50 000km.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 16.10.2013     kello on 15:20 ---Mistä olet löytänyt tiedon siitä mikä/kuka on perusautoilija.

--- Lainaus päättyy ---

Perusautoilija ei välitä muusta kuin siitä että auton käyttö olisi mahdollisimman helppoa jolloin automaattivaihteist o olisi toivottavaa autossa, netistä katsoin just että keskivertoautoilija ei edes tiedä minkä kokoiset renkaat autossa on, harva tietänee edes rengaspaineita saatikka mitään muutakaan auton teknisiä tietoja.

Mutta älä hätäile Kimi, kukaan karavaanari ei ole perusautoilija.  ;D

Kaija:
Mulla on ollut automaatti 6,5 vuotta. On se mahtava apu, varsinkin jos joutuu ajamaan Kehä Ykköstä ruuhka-aikaan. Sen sijaan, että vaihtaisi ykköseltä kakkoselle ja seis ja taas ykköne-kakkonen-seis, saa miettiä kauppalistaa ja lähinnä jarrulla pelata.  :)

Huono homma tässä on se, että kun ei ole tullut manuaalilla ajettua, niin olen ihan pihalla. Pääsisäisenä ajoin Tessulla Humppilasta Vorssaan ja olin ihan ihmeissäni, että miten hiljentäminen ja pysähtyminen tapahtuukaan. Niin ja Pasilla meinas hiukka otsasuoni pullistua, kun kolmatta kertaa vedin vitoselta neloselle kutosen sijaan kiihdyttäessä. Minkä mä sille voin, että vaihteet on sellaiset sohlot?  ;D

Hyvin on vaunun kanssa pelanneet molemmat automaattivaihteise t. Jopa Kuusamossa Valtavaaran parkkikselle nousu meni Kia Sorentolla sujuvasti, vaikka sinne on aika jyrkkä tie. Just tuollaisissa paikoissa luulisi huomaavan, jos homma ei pelitä!  :)

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Kaija - 16.10.2013     kello on 17:09 ---Hyvin on vaunun kanssa pelanneet molemmat automaattivaihteise t. Jopa Kuusamossa Valtavaaran parkkikselle nousu meni Kia Sorentolla sujuvasti, vaikka sinne on aika jyrkkä tie. Just tuollaisissa paikoissa luulisi huomaavan, jos homma ei pelitä!  :)

--- Lainaus päättyy ---

Itsellä DSG jaksaa puskea useita kilometrejä pitkiä 10% nousuja, ilman mitään ongelmia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View