rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h  (Luettu 3123 kertaa)

  • Vieras
  • kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « : 5.03.2011 kello on 21:30 »
    nyt väännetään siitä onko kumpi parempi a-autolle ja hyvä peruste (muuten nasse setä on hyvin vihainen)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:15
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #1 : 5.03.2011 kello on 21:49 »
    nyt väännetään siitä onko kumpi parempi a-autolle ja hyvä peruste (muuten nasse setä on hyvin vihainen)
    Ihan sama,

    eli tarpeen mukaan:

    Minulla on auto jonka voi ´muutoskatsastaa" 6 hlöä/ 80km/h tai toisaalta 4Hlöä/ 100km/h.  Elämäntilanteesta johtuen viimeisestä viidestä vuodesta 4 on mennyt tuon korkeamman nopeuden piikkiin.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:34
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #2 : 5.03.2011 kello on 22:13 »
    Eiköhän tuohon vaikuta auton tekniikka.
    Nykyisissä autoissa voimaa on ja ajettavuus hyvä.

    Uudet autot on hyviä ajaa.Tälläkin reissulla sanoisin,että henkilöautot on teidentukkoja,tosin
    niitä a-autoja taisi olla vähemmistössä siellä edessä tai sitten ne meni,kelissä kun kelissä muiden ohi enkä saanut kiinni ;D 
    Näitten kiihtyvyys tämmöisessä 3500 kiloisessakin 170hp:ssa on perus-h-auto luokkaa ohitus tilanteessa.

  • Vieras
  • Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #3 : 5.03.2011 kello on 22:33 »
    Pari kesää oli vuokralla kaksi erilaista 2.8 litraista alkovi autoa ja tuntu kyllä selkeesti siltä että jos oli viitonen pykälässä niin 80 vauhdista kone ei tykänny eli ei ollut parhaimmassa väännössä.
    Kun nostin nopeutta 100 niin meno oli jouheaa.
    Vanhempien 2.8 litraisella on sama homma eli vaikka on 80 lätkä takana niin ajelen 100 koska kulkee paremmin niin.
    Onhan se kesäkelillä kuitennii parempi takana tulijoillekin kun ajetaan rajoitusten mukaan eikä vängällä alinopeutta  ::)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #4 : 5.03.2011 kello on 23:06 »
    Taitaa kaikki uudenpuoleiset m-autot olla 6vaihteisia (paitsi heikkotehoisimmat) :-\

    Tämäkin Fordi 100-lätkällä, vaikka paikat 6/6:lle. Oli valintakysymys rekisteröinnissä; B-kortti, satku ja pienempi kantavuus  - vai C-kortti, "vaan 80km/h" ja suurempi kantavuus. Valitsin nopeamman  8) Ja kutosella jaksaa vetää jo reilusta 60km/h.

    Ts. miksi ei 100km/h, jos mahdollista "samalla rahalla"?

    Edit;
    Vanhempien 2.8 litraisella on sama homma eli vaikka on 80 lätkä takana niin ajelen 100 koska kulkee paremmin niin.
    Eikait siellä 80-lätkää ole, se kuuluu pakettiautoon ei matkailuautoon? Vain satkut tarroitetaan, lätkätömät 80km/h..
    « Viimeksi muokattu: 5.03.2011 kello on 23:11 »

  • Vieras
  • Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #5 : 6.03.2011 kello on 00:31 »
    Taitaa kaikki uudenpuoleiset m-autot olla 6vaihteisia (paitsi heikkotehoisimmat) :-\

    Tämäkin Fordi 100-lätkällä, vaikka paikat 6/6:lle. Oli valintakysymys rekisteröinnissä; B-kortti, satku ja pienempi kantavuus  - vai C-kortti, "vaan 80km/h" ja suurempi kantavuus. Valitsin nopeamman  8) Ja kutosella jaksaa vetää jo reilusta 60km/h.

    Ts. miksi ei 100km/h, jos mahdollista "samalla rahalla"?

    Edit; Eikait siellä 80-lätkää ole, se kuuluu pakettiautoon ei matkailuautoon? Vain satkut tarroitetaan, lätkätömät 80km/h..
    Olet oikeassa...
    On se vaan hauska että jos tuossa olis abs ja airbagit niin sillä saa ajaa 100 km/h.Muutenhan auto on sama rakenteeltaan niin eikun pittee jyrryttää 80 km/h.
    PerC:ä mun mielestä.
    « Viimeksi muokattu: 8.03.2011 kello on 20:12 »

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.04.2024 kello on 13:10
    • Loistava tulevaisuus alkaa olla jo takana päin.
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #6 : 6.03.2011 kello on 08:16 »
     kumpi parempi 80km/h vai 100km/h ?

     Ei kumpikaan näistä, 90 km,n nopeus on parempi,
     ei rekat puhalla kokosjan"niskaan"  :o :o

  • Vieras
  • Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #7 : 6.03.2011 kello on 08:20 »
    Saatiinhan me sinutkin tänne, käyhän päivittämässä samalla ikäsi niin saadaan tuo foorumin ikäpuolikin kohdilleen.
    http://karavaanari.org/index.php/topic,459.0.html

    edit: varsinaiseen aiheeseen liittyen, minä kun olen ehkä tavallista autoilijaa innostuneempi seuraamaan kaikenlaista kustannuksiin liittyvää, niin sen vuoksi olen sitten lomareissuilla ajanut milloin 80 km/h  ja välillä sitten 100 km/h lasissa pelkästään vaan sen vuoksi että näen nopeuden vaikutuksen kulutukseen joten molempia nopeuksia tulee edelleen käytettyä, auton valinnassa lompakko määritteli että tuli 100km/h lätkä takaseinään.  :(

    Ja tuo 83 km/h nopeus navissa on siitä mukava marssinopeus että ei tarvitse olla ohittelemassa muita eikä tarvitse välittää peltipoliiseista, paitsi muutamissa valtateiden kohdissa missä nopeus on pudotettu 60 km/h
    « Viimeksi muokattu: 6.03.2011 kello on 08:32 »

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #8 : 6.03.2011 kello on 08:40 »
     Mihinkä nykyään lomalaisilla ,kulkimella liikuvilla,on kiire,eikös se kiire pitäis nimenomaan loppua silloin,kun lähtee reissuun !! Itse "röpöttelen reulua seitentäkymppiä",ja aina on perille keritty,ja joskus myöhemmin takaisin !!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #9 : 6.03.2011 kello on 08:56 »
    Mihinkä nykyään lomalaisilla ,kulkimella liikuvilla,on kiire,eikös se kiire pitäis nimenomaan loppua silloin,kun lähtee reissuun !! Itse "röpöttelen reulua seitentäkymppiä",ja aina on perille keritty,ja joskus myöhemmin takaisin !!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    Tämä on taasen niitä asioita, joita eläkeläinen ei ehkä ymmärrä ;)

    Nyt kun oli hiihtoloma, käytiin vaunun kanssa retkellä ranualla, 650km ajoa suuntaansa. Kun se vapaa on rajattu viikkoon, mahdollisimman pienen osuuden siitä haluaisi viettää ajaen. En sano, että 80km/h rajoitus harmittaisi, valtavan kivaa se vaunuilu näinkin on, mutta kyllä 100km/h nopeus silti olisi jouduttanut tuota siirtymää mukavasti ;)

    Mitä tulee tuohon teiden tukkimiseen, niin minun havaintojeni mukaan, jos olen vaunun kanssa ollut jonomuodostelmassa, en ole ollut sen jonon ensimmäisenä. Kärkimiehen on helppo purkaa takaa tuleva jono.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #10 : 6.03.2011 kello on 09:10 »
    Tämä on taasen niitä asioita, joita eläkeläinen ei ehkä ymmärrä ;)

    Nyt kun oli hiihtoloma, käytiin vaunun kanssa retkellä ranualla, 650km ajoa suuntaansa. Kun se vapaa on rajattu viikkoon, mahdollisimman pienen osuuden siitä haluaisi viettää ajaen. En sano, että 80km/h rajoitus harmittaisi, valtavan kivaa se vaunuilu näinkin on, mutta kyllä 100km/h nopeus silti olisi jouduttanut tuota siirtymää mukavasti ;)

    Mitä tulee tuohon teiden tukkimiseen, niin minun havaintojeni mukaan, jos olen vaunun kanssa ollut jonomuodostelmassa, en ole ollut sen jonon ensimmäisenä. Kärkimiehen on helppo purkaa takaa tuleva jono.
    En ole aina ollut "eläkeläinen",ja ymmärrän kyllä toisten kiireet,mutta itse ajan joka kesä 780km yhtäkyytiä,mutta ajan yöllä !!! :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #11 : 6.03.2011 kello on 09:48 »
    " Ei oo mihinkään kiirus, ei niin mihinkään
       Mutta täysillä päästän, notta kerkiää."
         - Rehupiikles

    Sata. Näillä käyttötavoilla. Jos ajaa lyhyttä matkaa tai hyvin harvoin, niin ihan sama.

    Jos siis valita voi.

  • Vieras
  • Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #12 : 6.03.2011 kello on 09:56 »
    hyviä perusteita kaikki tyyni!! olipa joukossa oman ajatukseni omaava ja vielä aikas samoilla perusteilla varustettu kuivanmaan kapteeni!!  ::) :P

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #13 : 6.03.2011 kello on 10:38 »
    Kasikympin autolla sataa "osamaksulla", yhtään osamaksuerää ei ole vielä langennut. Eipä tarvitse Euroopassa repiä lätkiä pois. Kuitenkin on kotimaassa kerinnyt ihan hyvin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:56
    Vs: kumpi parempi 80km/h vai 100km/h
    « Vastaus #14 : 6.03.2011 kello on 10:58 »
    Kasikympin autolla sataa "osamaksulla", yhtään osamaksuerää ei ole vielä langennut. Eipä tarvitse Euroopassa repiä lätkiä pois. Kuitenkin on kotimaassa kerinnyt ihan hyvin.

    ..tai kääntäen; hyvin keretty satasta ajellen Euroopassa..  ;)

    Ainakin alkoviautolla rupeaa soppa maistumaan kun nopeutta kasvataa 100->120 km/h  :o Aivan toista kuin 80->100km/h  :-X