Saattaa olla, että kyseisen ruuvin kiristely ei kuulu tavan-sukan-kuluttajan oikeuksen piiriin - taitaa olla voltteja enmpi kuin 75 V.. Asennusvirhe ehken taustalla ![]() Joo harvapa varmaan pääkatkaisijan kansia aukoo,eikä tätäkään varmaan ollut asennuksen jälkeen availtu.
Pointti oli lähinnä se että aika yllättävistä paikoista nuo palot voivat syttyä. Pitääpä laittaa sähkökaappiinkin yks palovaroitin!
Oliko useampisäikeinen johto oikein holkitettuna? Miten tuo säikeinen johto käyttääntyy, jos ei ole holkkeja?
Oliko useampisäikeinen johto oikein holkitettuna?holkiittamaton moni säikeinen johto on just vaarallinen kun osa säikeistä purkautuu ruuvin alta pois, saattaa tulla ylimäärästä lämpökuormaa joka aiheutta ennen aikaista korroosiota ja juuri tämän tyyppisiä vikoja.. vaikkka tavan jatkojohdon saa vissiin tehä kukavaa ni yleensä ihmiset tekee tamankaltaisia "aikapommeja"... nykyään holkit maksaa 5egee 1000 kappaletta ja hyvät pihit 40 nämä siis noin hintoja ja halpa holkki plus havin pihti on parempi ku ei mitään
toi yks säikeinen on kans vaunu/auto käytöss aika paha vian aiheuttaja, kun raskas jäykkä johto tärisee joutuu ruuviliitokset lujille toi yks säikeinen on kans vaunu/auto käytöss aika paha vian aiheuttaja, kun raskas jäykkä johto tärisee joutuu ruuviliitokset lujilleEn ole mikään sähkäri, mutta joskus olen muistaakseni joltain sähkäriltä kuullut, että autossa ei saisi käyttää kiinteän asennuksen yksisäikeisiä. Oikaiskaa, jos asia on toisin. En ole mikään sähkäri, mutta joskus olen muistaakseni joltain sähkäriltä kuullut, että autossa ei saisi käyttää kiinteän asennuksen yksisäikeisiä. Niinhän se munkin mielestä menee...
ja ellen väärin muista niin suomessa jossain välissä asuntovaunuissa vaadittiin...
toi yks säikeinen on kans vaunu/auto käytöss aika paha vian aiheuttaja, kun raskas jäykkä johto tärisee joutuu ruuviliitokset lujille Aivan. Mutta eikös kaapeli kuitenkin kiinnitetä rakenteisiin, varsinkin pistorasioiden ja jakorasioiden vierestä. ![]() En ole mikään sähkäri, mutta joskus olen muistaakseni joltain sähkäriltä kuullut, että autossa ei saisi käyttää kiinteän asennuksen yksisäikeisiä. Ja asennukset valmistajan vastuilla. Mutta tuo lanka mallin johto kun heilahtaa liitoksessa niin liitos on löysä sen jälkeen. |