uskotko aaveisiin tai muihin yliluonnollisiin ?
- uskon
-
12 (26.1%)
- en
-
32 (69.6%)
- en osaa sanoa
-
2 (4.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 39
Kirjoittaja
Aihe: Uskotko aaveisiin taikka muihin yliluonnollisiin ? (Luettu 14679 kertaa)
« Vastaus #46 : 25.09.2013 kello on 06:53 »
Fakta ,fiktio ja pelot kun sekottuu,,
« Vastaus #47 : 25.09.2013 kello on 09:36 »
Mitä sanoisi tavallinen ja normaalijärjellä varustettu ihminen joka kuoli 1950 -luvulla, jos hän palaisi maan pinnalle ja hänelle kerrottaisiin ihmisen tepastelleen kuun pinnalla? Jopa tuoneen sieltä kuusta kiviä! Varmaan epäilisi juttua!  Sitten hänelle ojennettaiiin liikkuvassa autossa kännykkä ja sanottaisiin, että kilautetaanpa tuonne meren taakse ja pyydetään vahvistus asialle! Saattaisi aihettaa lisää epäilystä....ja epätietoa siitä missä mennään.  No seuraavaksi otettaisiin esille tomppa- navigaattori hanskalokerosta ja pyydettäisiin lyhin reitti Tallinnaan.....mitä, eikö Neuvostoliittoa enään ole?  Huvin vuoksi vielä poikettaisiin Alkoon ja koettiin ihme: ei jonoa, ei kysytty viinakorttia ja sai ihan itse valita!  Ehkä suurin "järkytys" koettaisiin Itäkeskuksessa. Siellä parveili neekereitä kapulat käsissään ja puhuivat stadin slangia! Tämä kaikki käsittämätöntä ja lähes yliluonnollista 1800- luvulla syntyneelle ihmiselle! 
« Vastaus #48 : 25.09.2013 kello on 10:51 »
« Vastaus #49 : 25.09.2013 kello on 11:06 »
Mitä sanoisi tavallinen ja normaalijärjellä varustettu ihminen joka kuoli 1950 -luvulla, jos hän palaisi maan pinnalle ja hänelle kerrottaisiin ihmisen tepastelleen kuun pinnalla? Jopa tuoneen sieltä kuusta kiviä! Varmaan epäilisi juttua! 
Sitten hänelle ojennettaiiin liikkuvassa autossa kännykkä ja sanottaisiin, että kilautetaanpa tuonne meren taakse ja pyydetään vahvistus asialle! Saattaisi aihettaa lisää epäilystä....ja epätietoa siitä missä mennään. 
No seuraavaksi otettaisiin esille tomppa- navigaattori hanskalokerosta ja pyydettäisiin lyhin reitti Tallinnaan.....mitä, eikö Neuvostoliittoa enään ole? 
Huvin vuoksi vielä poikettaisiin Alkoon ja koettiin ihme: ei jonoa, ei kysytty viinakorttia ja sai ihan itse valita! 
Ehkä suurin "järkytys" koettaisiin Itäkeskuksessa. Siellä parveili neekereitä kapulat käsissään ja puhuivat stadin slangia!
Tämä kaikki käsittämätöntä ja lähes yliluonnollista 1800- luvulla syntyneelle ihmiselle! 
Näinhän se menee!! tulevaisuuden luulot pelot, ennusteet!! vaan 1800 luvulla ei tuota tietoa saanut ,kovin helpolla ja jos saikin niin millaista verrattuna tähän päivään ja jopa vaikka 100 vuoden päähän tulevaisuuteen, millaista silloin on?....nälkä vuodet, sodat, eri uskonnot sai aikoinaan päät sekaisin.. Nykyään epävarmuus tekijät, sodat, työpaikan menetys, oma henkinen terveys, fyysinen terveys, mitä ruokaa olisi hyvä syödä jne. tiedon tulvaan voi hukkua jos ei osaa joitain asioita kyseen alaistaa, ja olisi hyväksi rakentaa itelle terve näkemys hyvälle ja terveelle elämälle.....Ja yrittää toteuttaa sitä..... 
« Vastaus #50 : 25.09.2013 kello on 12:09 »
Rautzi mä taas aattelin pienellä maksulla tilata rajatiedon tai en oikeastaan uskalla lukea niitäkään juttuja kun uskon jokaisen lukemani kuitenkin 
« Vastaus #51 : 25.09.2013 kello on 19:49 »
Rautzi mä taas aattelin pienellä maksulla tilata rajatiedon tai en oikeastaan uskalla lukea niitäkään juttuja kun uskon jokaisen lukemani kuitenkin 
Vasta skepsikseen liityttyäni heurekekkasin että olen ikäni ollu skeptikko. Ei sillä mitään väliä jos ei jotain ymmärrä tai pysty itelleen selittämään, ei se tee asiasta jumaluutta. Onpahan asia joka ei mene ymmärrykseen tai pystytä selittämään vielä. No sitte on niitä mitä ei tarttekkaan selittää... Ihan oikeesti, sieppaa kun ihmiset puhuu johdatuksesta, näin oli tarkoitettu jne.
« Vastaus #52 : 25.09.2013 kello on 20:31 »
Vasta skepsikseen liityttyäni heurekekkasin että olen ikäni ollu skeptikko. Ei sillä mitään väliä jos ei jotain ymmärrä tai pysty itelleen selittämään, ei se tee asiasta jumaluutta. Onpahan asia joka ei mene ymmärrykseen tai pystytä selittämään vielä. No sitte on niitä mitä ei tarttekkaan selittää...
Ihan oikeesti, sieppaa kun ihmiset puhuu johdatuksesta, näin oli tarkoitettu jne.
Nuo taitaa olla uskonnollisia/ tunteilla ilmaisuja ... mikä voisi olla tuota jumaluutta vastaava arkisempi sana? sekä mikä olisi johdatusta vastaava arkisempi sana? samoin lauseelle näin oli tarkoitettu arkisempi versio? ite kyllä löydän niille vastineen mutta olisi kiva kuulla muidenki omat versiot ja verrata omiin niin nähtäisiinkö yhtäläisyyksiä... 
« Vastaus #53 : 25.09.2013 kello on 21:13 »
Yliluonnollisessa ei kyllä mun mielestä oo mitään jumaluutta. Ei sotketa uskontoa ja yliluonnollista, niin pysyy keskustelu asiassa 
« Vastaus #54 : 25.09.2013 kello on 21:17 »
Kun maapallon ilmasto muuttui ja apinalauman johtaja joka oli hirmuvallalla johtanut laumaansa (paviaani esim) joutuikin tulemaan toimeen muitten urosten kanssa metsästääkseen (simpanssit) on kaikki ylemmät kädelliset keksineet itselleen diktaattoriapinoita . Niitä sanotaan jumaliksi.
Vaistotoiminnon, kuten diktaattoriapinan johtajuuteen on selkeä vaistotoiminto joka ei ole poistunut mihinkään.
Kaikki kansat ympäri maailmaa on keksineet itselleen diktaattoriapinoita tarpeeseensa. Sopiva siihen hommaan on jumala. Lappalaiset, amazonin intiaanit, kaikki kansat eri puolilla maailmaa ovat kehitelleet itselleen jumalia, diktaattoriapinoita . Se on ihmisen selkeä tarve.
Ja hurskastelusta huolimatta tarpeita on paljon muutakin. Nuppi turvoksiin. Kaikki kansat ympäri maailman ovat löytäneet tapoja panna nuppi sekasin. Pannaan olutta. Tislataan viinaa. Purraan kokan lehtiä. Sieniä. Riisiviinaa. Ja vaikka mitä. Selkeä tarve siihenkin on koska edelleen kun löytyy amazonilta uusia heimoja jotka ei ole ollut tekemisissä koskaan kenenkään ulkopuolisen kanssa, niillä on tapa panna pääkky sekasin ja niillä on jumalia yksi tai useampia.
Lappalaisilla oli tosi kätevästi monia jumalia. Metsälle, kalastukseen, porojen hoitoon ja vaikka mihin.
Mitä heikompi ihminen, sen tärkeämpää on että sillä on jokin jumala jotta ei tartte ottaa itse vastuuta elämästään. Mikään muu ei selitä jumaluutta, oli se sitten jumala, hitler, idi amin, seita, saunatonttu tai mikä vaan joka ottaa vastuun sen ihmisen puolesta.
Jaa paskapuhetta? No sevittäkää mulle miksi kaikki kansat toisistaan tietämättä on poltelleet jotain tupakkina, bambunvarressa, piipyssa, vesipiipussa, savuteltassa tai ihan missä vaan, kunhan saa stimuloitua mielihyväkeskustaan ...
« Vastaus #55 : 25.09.2013 kello on 21:19 »
Yliluonnollisessa ei kyllä mun mielestä oo mitään jumaluutta. Ei sotketa uskontoa ja yliluonnollista, niin pysyy keskustelu asiassa 
Riippuu jumalasta. Ja niitähän maailmassa riittää. Muista että veitsen ja haarukan käyttäjät on vain yksi vähemmistö.
« Vastaus #56 : 25.09.2013 kello on 21:24 »
Vielä nykyäänkin on paljon jäänteitä todella vanhoista lauseista jotka ovat jääneet elämään ihmisten mieliin ja siirtyvät polvilta toisille puheissa ja tarinoissa, ja tuosta yliluonnollisesta ei minustakaan ole mitään jumaluutta....ollap pa täydessä ymmärryksessä kuin vain pelkässä ymmärryksessä... 
« Vastaus #57 : 25.09.2013 kello on 21:28 »
Lappalaisilla oli tosi kätevästi monia jumalia. Metsälle, kalastukseen, porojen hoitoon ja vaikka mihin.
Wanha Saamelainen olikin uskossaan aidoin: Hän kiitti Seitaa, luontoa, siitä hyvästä mitä oli saanut. Kalaonnesta, metsästysonnesta, hyvästä poroelosta. Seita oli lisäksi hyvä palvottava. Se otti kiitokset vastaan mutta ei kiukutellut, uhkaillut...
« Vastaus #58 : 25.09.2013 kello on 21:32 »
Riippuu jumalasta. Ja niitähän maailmassa riittää. Muista että veitsen ja haarukan käyttäjät on vain yksi vähemmistö.
Olen ateisti! enemmän tieteen ja tiedon kannattaja! tikkuja toki käyttää aikas paljon maailman immeisistä...patsai lle tuhauttelen ja ymmärrän toki myös niitä tikuilla syöjiä se on heidän juttunsa..onneksi meillä ollaan liperaali kansa...
« Vastaus #59 : 25.09.2013 kello on 21:39 »
Wanha Saamelainen olikin uskossaan aidoin: Hän kiitti Seitaa, luontoa, siitä hyvästä mitä oli saanut. Kalaonnesta, metsästysonnesta, hyvästä poroelosta. Seita oli lisäksi hyvä palvottava. Se otti kiitokset vastaan mutta ei kiukutellut, uhkaillut...
Poika tuossa vuosi sitten vähän alle viisi vuotiaana sanoi sellaisen lauseet että en siitä ole vieläkään päässyt yli... "Isi ja äiti, meidän täytyy kiittää luontoa kun se antaa meille niin paljon kaikkea hyvää kuten mustikkaa, kalaa, suppiksia ja puolukoita..."
|