Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Uskotko aaveisiin taikka muihin yliluonnollisiin ?

<< < (3/15) > >>

K.E.V:
No en, ainoastaan uskon : kun jotain syö tulee jotain uloskin.  ;D

Captainkidd:
En usko, sillä ufothan eivät ole yliluonnollisia. Itse olen nähnyt kerran kaksi kappaletta tunnistamattomia lentäviä esineitä.

Vemppu:
Ensin pitäisi määritellä "yliluonnollinen".

Jos yliluonnollinen määritellään sillä että se on jotain mitä nykytiede ja -tieto eivät pysty selittämään, vastaus on että "uskon".

Mutta en "usko" sanan "usko" merkityksessä "uskonnollisesti" vaan lähinnä ajattelen että on ihan varmasti paljon asioita joista me ei tiedetä yhtään mitään mutta jotka on ihan ns. normaaleja juttuja jollekulle/joillekin/what ever.

Helppo esimerkki vaikkapa se että olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että ns. älykästä elämää on muuallakin kuin tällä meidän palolla. Tai että meidänkin pallolla voi olla elämää muodossa joka meistä on "yliluonnollista".

Uskontoa ja "yliluonnollista" ei minusta pitäisi yhdistää automaattisesti toisiinsa koska eriasioitahan ne ovat. Jos joku uskonto tai uskovaiset tahtovat ottaa yliluonnolliset tapahtumat ja asiat oman missionsa katalyytiksi niin ottakoot mutta muistakoon sen että katalyytti ei ole reaktion alku- tai lopputuote  8)

Soleil:

--- Lainaus käyttäjältä: pekauppi - 19.09.2013     kello on 06:36 ---20 vuotta uskoin ... näin kaikenlaista ja itsekin olin mukana "yliluonnollisessa"... Parannettiin sairaita rukouksella ja puhuttiin kielillä, välillä nähtiin mm. demoneita yms...  Välillä piteni jonkun jalka joka oli toista lyhyempi yms... joskus taas parani joku muu vaiva... Silti koko 20 vuoden aikana ei tullut vastaa sellaista mikä enää jaksaisi todistaa että mitään yliluonnollista olisi olemassa. On vain asioita joita emme vielä tajua ja tiedä...
Uskonnot ovat niitä varten joille ateismi ei riitä ja ateismi on niille joille uskonnot ovat liikaa :-) eli jokainen valitkoon ihan itse sen mihin uskoon, kunhan on onnellinen!

--- Lainaus päättyy ---

Mukava kuulla että on muitakin tuon kokeneita. Selvittiin. Thumb
Minä en tuota kuunellut vaan jo silloin ajatukseni oli muissa ihanissa asioissa. Nimittäin haaveilin, ulkomailla asumisesta, alle koulu ikäisenä jo varmaan. Se oli minun pelastukseni.
Siksi tämä uusi elämän jakso tuntuu niin suuremmoiselta, että siitä pikkutytön unelmasta tulikin totta. :'(
Tästäkin voisin kirjan kirjoittaa, jos osaisin.  ;)

sipu:
olipa rankkaa lukea pekaupin juttua
otan osaa käesimyksiisi
mutta itse kyllä näen ennusteet
jotka saan ennen lähimmäisen tai tutun kuolemaa
kuin myöskin omanikin näin
ja silloin teinkin testamentin
tosin useat nauroivat mahakippurassa
että sipu hei ! sähän meet vaan sappileikkaukseen  ???
mut eivät nauraneet enään
sen jälkeen  ::)
eikä ole nauraneet ,kun taas jotain olen kertonut enteistäni
jos sitten ei salaa hekota selkäni takana ???
en näe henkilöitä itseään
mutta on vaan juttuja joita näen ja valmistaudun menetykseen
saatan sanoa ,että taas tulee surua
mutta en onnekseni näe kenet menetän
enkä haluais sitä tietääkään 
ketä on täältä meidät jättävä milloinkin  :'(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta