Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Uskotko aaveisiin taikka muihin yliluonnollisiin ?

<< < (2/15) > >>

Kare:
Terve!

Jollen uskosis, olisis pohja pois jutuilt, ko kaveritte kans olla kalareisuil ;) ;D Thumb

pekauppi:
20 vuotta uskoin ... näin kaikenlaista ja itsekin olin mukana "yliluonnollisessa"... Parannettiin sairaita rukouksella ja puhuttiin kielillä, välillä nähtiin mm. demoneita yms...  Välillä piteni jonkun jalka joka oli toista lyhyempi yms... joskus taas parani joku muu vaiva... Silti koko 20 vuoden aikana ei tullut vastaa sellaista mikä enää jaksaisi todistaa että mitään yliluonnollista olisi olemassa. On vain asioita joita emme vielä tajua ja tiedä...

Niin ja mihin tuo homma johti? Olin 2000-luvun alussa Tikkurilan asemalle menossa junan alle koska oli niin helvetin paha olo ja pää sekaisin kuin seinäkello kaikesta "yliluonnollisesta" ja siitä ettei ne hommat toimineet niinkuin oli luvattu tai niinkuin niiden piti. Lopulta katkesi kamelin selkä... Useampi vuosi psykoterapiaa, mielialalääkeitä ja tietoista suunnanmuutosta ja nykyään alan olemaan kohtalaisen ulkona tuosta jutusta.

Uskonnot ovat niitä varten joille ateismi ei riitä ja ateismi on niille joille uskonnot ovat liikaa :-) eli jokainen valitkoon ihan itse sen mihin uskoon, kunhan on onnellinen!

Fenix:
En niin pätkän vertaa. Se, että jotain ilmiötä ei voida tieteellisesti selittää juuri sillä hetkellä ei tarkoita sitä että ilmiö olisi yliluonnollinen. Näillä mielikuvituksen tuotteilla on saatu niin paljon pahaa aikaan, ettei niihin uskominen ole oikeen koskaan napannut.

aaoulusta:
Uskon jätän suosiolla pois ! ja otan tiedon käyttöön! mieli on herkkä tunnetilan mittari....

Ossi66:
Aaveet lienee näkijän mielikuvituksen tai unen tuotosta ja suurin osa ihmeistä on ihan normaalifysiikalla selitettävissä. Esim. kylmällä kostealla pinnalla ollut viinilasi lämpenee nopeasti lämpimälle lasipinnalle nostettuna, jolloin koveran pohjan ilma lämpenee ja vesi haihtuu. Kun kostean reunan pintajännitys pitää riittävän paineen lasin alla, se liikkuu kuin ilmatyynyalus.

Yliluonnollisellekk in löytyy useimmin luonnollinen selitys, mutta kun itse en osaa vielä ymmärtää, miten voi nähdä unessa tapahtumia jotka tapahtuu vasta viikkojen päästä, pitää jonkinlainen usko yliluonnolliseen vielä säilyttää. Ymmärrän kyllä nämä normaalit "de ja vu" tapaukset, joissa tapahtuma on samankaltainen kuin aiemmin tapahtunut, mutta jos olet nähnyt koko tapahtumasarjan ja keskustelut unessa aiemmin ja senkaltaista ei ole omassa elämässä voinut tapahtua aiemmin. Uni on ollut niin selkeä ja tapahtuman kulku niin hyvin muistissa että tositapahtumassa sen kulkua voi muuttaa itselle suotuisampaan suuntaan - miksipä sitä olisi muuten unessa ennakkoon näytetty :o

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View