rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Miten arvioida asuntoauton hinta?  (Luettu 11642 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Miten arvioida asuntoauton hinta?
« Vastaus #15 : 16.09.2013 kello on 15:43 »
Avoliitto on kyllä hankala perinnönjako hommissa, jos et nimelläsi omista niin se omistaa jonka nimi on paperissa ja sen perilliset perii,,,pitäis tehdä aikanaan testamentti yhteisistä tavaroista. Onneksi oma oli ero ja saatiin sovittua asiat

Uusperheissä myös avioliitossa voi tulla yllättäviä juttuja eteen. Kohtuullisuudesta ei ole kyse, jos esim mä eläisin paljon Pasia pidempään ja kun mulla on tottakai asumisoikeus meidän puoliksi ostamaan kämppään, eivät Pasin lapset saa mitään ennen mun kuolemaa. Paitsi perintöveroja maksettavaksi? Siis pahimmillaan mä kärttyisänä 100-vuotiaana leskenä laitan niille kummallekin 25% osuuden kattorempan laskuista! Omalta äidiltä sen ehkä sulattaisi, ja äitivanhaa voisi maanitella myymään ylisuuri, hankala talo pois, mutta entäs äitipuoli?  :-\

Kaikki nää jutut pitäisi suunnitella ja järjestää etukäteen, kun molemmat osapuolet ovat vielä terveitä.  Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #16 : 16.09.2013 kello on 16:40 »
^

Toki käyttöoikeus on, mutta ei oikeutta teettää remontteja omistajilla.

Perintöverotuksessa huomioidaan tuon käyttöoikeuden laskennallinen arvo.

Kyllä vaan kannattaa etukäteen suunnitella, täysissä sielun ja ruumiin voimissa, ja sovussa.  Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #17 : 25.10.2013 kello on 14:54 »

Kyllä se auto nyt sitten kuitenkin myydään pois. Viimeistään keväällä.
Leski sanoi tajunneensa, että isä ei kuitenkaan enää tule takaisin  :'(

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #18 : 25.10.2013 kello on 14:55 »

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #19 : 25.10.2013 kello on 14:56 »

Mä tykästyin autoon, kun näin, miten valoisa se on. Harmi, kun me ei voida hankkia "kakkosasuntoautoa"  ;)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:20.04.2025 kello on 23:13
« Vastaus #20 : 25.10.2013 kello on 15:18 »
Meillä oli ennen nykyistä juuri tuo auto, vain 2v vanhempi, mutta ihan tismalleen samannäköinen, vessan tapettia lukuunottamatta:)

Sillä oli ajettu 300 000 km, ja saatiin siitä vaihdossa 15 000 e kaksi vuotta sitten.

t.Kaarina

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #21 : 26.05.2014 kello on 19:38 »
Tämä keissi on edelleen auki. Oikeesti ollaan nyt suunniteltu, että mä lunastaisin isän avovaimon osuuden ja tää jäisi siskon ja meidän yhteiskäyttöön. Tessuhan on nyt menossa myyntiin.

Olen laittanut viikko sitten sähköpostilla kyselyn, paljonko hän haluaa osuudestaan. En ole saanut vastausta. Siskolle oli kiukutellut puhelimessa, kun oli tullut niin kalliiksi korjauttaa viime kesän itse ajamansa kolhut. Heh!   :laugh:

Paljonko tästä nyt vuotta vanhemmasta Byssestä kannattaisi maksaa? Syksyllä kuulin, että olis jotain merkkiä kosteudesta takatallissa? Ei olla itse sitä nähty.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2014 kello on 02:01 »

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #22 : 26.05.2014 kello on 19:59 »
Joopa, Rinta-Jouppi tarjoaa siitä 12 tonnia ja kaupittelee seuraavana päivänä sitä 18 tonnilla.

Kyllä tuolta nettikaravaanista saa hyvän hintavinkin ja mustakin kaksikymppiä on aika lähellä totuutta.

Rinta-Jouppi oli tänä keväänä tarjonnut kymppitonnin.... Lähelle arvasit!   :laugh:

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #23 : 26.05.2014 kello on 20:54 »
Jos ei ole avokin kanssa yhteisiä lapsia on auto perikunnan. Sillä mitä avokki on maksanut autosta ei ole mitään merkitystää vaan sillä kenen nimi lukee rekisteriotteessa omistajan kohdalla.  Älä lähde maksamaan ulos mitään ennen kuin olet selvittänyt legalliset faktat ammattilaiselta.
Suosittelen käyntiä oman paikkakuntasi oikeusaputoimistoss a. Sieltä saat tuomarilta suoraan ohjeet ja neuvot kuinka asiassa kannattaa edetä.

Tavarantarkastaja voi myös arvioida ajoneuvon päivän arvon.

http://www.tavarantarkastus.com/index.php?option=com_comprofiler&task=userslist&Itemid=102&lang=en

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #24 : 26.05.2014 kello on 22:28 »
Käänny ja poistu takavasemmalle. Ei kannata alkaa riitelemään yhden kulkimen takia. 

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #25 : 29.05.2014 kello on 16:53 »
Poistin tästä muutaman tuittupäisenä kirjoittamani viestin.  ;)

Ollaan tänään hyvässä hengessä  :) keskusteltu vastapuolen kanssa asiasta. Tarjosin tiettyä summaa puolikkaasta ja hän saa samalla summalla lunastaa siskon ja mun osuuden. Ja hänellä on tietysti etuoikeus ostaa Bysse, kun se jo kuuluu perheeseen.

Mä vaan niin toivoisin, että saataisiin tää meille. Ei pelkästään itseni (ja Pasin) takia vaan aika pitkälti myös pikkusiskon takia. Sen olis niin kiva kahden eloisan (vallattoman) koiran kanssa lähteä Byssellä Lappiin kesälomalla. Sisko on nuorena naisena ajanut Saksasta naapurimaihin hevoskuorma-autolla, jonka perässä on asuntovaunu. En siis kellekään muulle yhtä luottavaisena antaisi autoa käyttöön  :)

Pitäkää peukkua! Mä tosiaan jo syksyllä ihastuin tän Byssen valoisuuteen! En kyllä ikinä ajatellut alkovia, mutta sehän pysyis koiravapaana alueena (ellei ne vintiöt ole oppineet kiipeämään tikkaita)...

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #26 : 29.05.2014 kello on 19:03 »
Uusperheissä myös avioliitossa voi tulla yllättäviä juttuja eteen. Kohtuullisuudesta ei ole kyse, jos esim mä eläisin paljon Pasia pidempään ja kun mulla on tottakai asumisoikeus meidän puoliksi ostamaan kämppään, eivät Pasin lapset saa mitään ennen mun kuolemaa. Paitsi perintöveroja maksettavaksi? Siis pahimmillaan mä kärttyisänä 100-vuotiaana leskenä laitan niille kummallekin 25% osuuden kattorempan laskuista! Omalta äidiltä sen ehkä sulattaisi, ja äitivanhaa voisi maanitella myymään ylisuuri, hankala talo pois, mutta entäs äitipuoli?  :-\

Kaikki nää jutut pitäisi suunnitella ja järjestää etukäteen, kun molemmat osapuolet ovat vielä terveitä.  Thumb

Mä olen talven aikana oppinut jotain: JOS Pasi kuolisi ensin, niin asumisoikeudesta huolimatta tytöt voisivat vaatia multa tästä kämpästä lakiosuuden. Eli olin väärässä.

Näitä juttuja pyöritellään kerta toisensa jälkeen tuolla uusperheellisten palstalla, eikä näistä saa mitään tolkkua!
Me siskon kanssa allekirjoitettiin 5v sitten paperi, isän pyynnöstä, ettei vaadita lakiosuutta heidän yhdessä omistamasta asunnosta. Mä en oikeesti edes tiennyt, että voitaisiin niin tehdä. Avoleski omistaa 50% ja ilman muuta sillä on oikeus pitää kämppä ja asua siinä niin kauan kuin haluaa. Niin mä olen aina ajatellut.meihän ketään voi kodistaan häätää?

Eli mullakaan ei ole virallista turvaa, vaikka omistan meidän kämpästä puolet ja pelkästään avioliiton takiakin mulla olisi asumisoikeus. Jos tytöt haluaisivat iskän kuollessa lakiosuutensa, mun olisi myytävä talo. Kyllä on vaikeaa tämä ihmisen elämä!
Kuka alkais kehittään markkinoille omakotitaloja, jotka sopisi normaaliperhekäyttö ön ja joissa olisi kaksi keittiötä ja jotka olis helppo jakaa paritaloksi?  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:43
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #27 : 29.05.2014 kello on 19:14 »
Kuka alkais kehittään markkinoille omakotitaloja, jotka sopisi normaaliperhekäyttö ön ja joissa olisi kaksi keittiötä ja jotka olis helppo jakaa paritaloksi?  ;)

Kuis ois ihan normaali paritalo ja kämppien väliseinässä pari ovea. Ovet vain lukkoon ja se on paritalo, kummallakin puoliskolla on avain vain siihen omanpuoleiseen oveensa, ei samassa oviaukossa olevaan naapurin puoleiseen oveen = tarttet 2 avainta saadaksesi ovet auki ja oviaukon kuljettavaksi 8)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:45
« Vastaus #28 : 29.05.2014 kello on 19:18 »
Teijo talot varmaan tuollaisen tekis. Sais sitten viedä oman puoliskon pois.
http://www.teijo-talot.fi/default/www/fi/mallisto/vaihtokauppa_/

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:49
  • Savo
« Vastaus #29 : 29.05.2014 kello on 19:27 »
Mä olen talven aikana oppinut jotain: JOS Pasi kuolisi ensin, niin asumisoikeudesta huolimatta tytöt voisivat vaatia multa tästä kämpästä lakiosuuden. Eli olin väärässä.
Eikös parien välisellä testamentilla tuon vois hoitaa...?