|
Itse olen päätynyt siihen, että Italialaiset insinöörit istuvat iltaa, ehkä tavernassa kun sauna on sielläpäin tuntematon käsite ja siinä ohessa suunnittelevat autojen rakenteita. Tuo on hyvä esimerkki suunnittelusta jota ei olla ajateltu kovinkaan pitkälle Keskellä mustaa muovia on sauma joka irvistää kun asunto-osan päätynauhat. Sitten apumiehen puolella on upotus ja siinä suora pieni reikä alas moottoritilaan. Sitten kuskinpuolen vinkkarin akselin alla muju pesäke niin että hohhoi. Ja niinkun sanoit MatsOnni, tarvii koko tuulilasin alaosa joko silikonin tai tiivistenauhan tai vahvan teipin muovin ja tuulilasin rajapintaan tai sen alle. Niin ja sitten tuulilasin sivutolppien alaosaan kertyy mujua niinpaljon että siitä tulee ruosteongelma kunhan peli vähän vanhenee ellei niitä minimaalisia kouruja puhalla säännöllisin välein puhtaaksi. Täytyy sanoa että vaikka ovat ehkä italiassakin tehneet autoja joilla voi ajaa sateella, kohta jo sata vuotta (entisenkin ducaton tuulilasi vuoti sateella vedet sisään) niin luulis että tietokoneajan insinööriopinnoissa olis mainittu vesisateesta jotain ja olis ollu inssi ihan itte joskus myös ulkona sateessa ja huomannu että vesi valuu helpoimmasta paikasta ja usein alaspäin. Kyllä harmittaa kattoa noin kehnoa suunnittelua. Tuota "kehno" sanaa ei varmaan italian kieli ees tunne? Tuo on kyllä totta! Mutta lisäksi vettä tulee useasta muusta paikasta. Vaikka kaukalon tiivistää ja röörit pitää auki niin jostakin se lorottaa. Minä oon nyt tiivistänyt ne paikat, jotka voi ja lisäksi kahteen paikkaan laittanut suppilon, joista letkut alle. Joo, hymyilyttää itseänikin, mutta nyt moottori on pysynyt kuivana. Edellisessä autossa (-08) moottori näytti päältä päin siltä kuin olisi seisonut kolme vuotta vesisateessa konepelti auki. Tai niinhän se käytännössä olikin, paitsi että pelti oli kyllä kiinni. Nimim. vahingosta viisastuneena! No niin tuulilasin alapuolinen muovi on saumastaan liimattu ja uudet isot 6mm sisämitaltaan reiät 7 mm sisämittaiset putket vedetty molempiin etukulmiin ja alas ohi moottoritilan. Kulmista tosiaan löytyi reiät ilman putkia, kunhan oikein haki ja käänsi viikset pystyasentoon. Reiän halkaisija oli 4 mm. No jos uudet putket käy pieneksi (aika näyttää) niin teen isommat. Nuo ruostumattomat holkit sorvasin 8 mm happis putkesta 7 millisiksi. 1 mm olake pitää holkin paikallaan. Reiän porasin 6,8 mm poralla. puriste sovite. Aika näyttää tämänkin toimiiko. Edelleen ripitän Italialaista pizzapoikaa on kai opiskellut ilmeisesti autoinsinööriksi äitinsä pakottamana jotta olis varaa muuttaa kotoa. Kustannus koko hommalle oli 2 euroa ja 1 tunti töitä. Pitäis varmaan lähettää lasku Fiiatille Torinoon. Vai missähän nämä vekottimet tehdään ? Tämä asia kannattaa laittaa perusteellisesti kuntoon muuten tulee kallis lasku niinkuin yllä mainittiinkin. Muutama linkki asiasta. http://www.youtube.com/watch?v=gdLA99BZyRk http://www.youtube.com/watch?v=8vOGJTTTlLw http://www.youtube.com/watch?v=2btNxX28z1s Kannattaa näköjään tehdä tiiviys tarkastus veden avulla omaan kapistukseen remontin jälkeen. No ei pidä suuttua, vikoja on kyllä muissakin Valitettavasti tilanne ei kokonaan korjaannu vaikka kaikki tulpat, letkut ja viemärit olisi oikein paikoillaan. Vesi tulee myös kaukalon reunan ja tuulilasin välistä sekä tuulilasin alakulmien kautta. Tai ainakin mulla kahdessa eri yksilössä on ollut näin. Aion selättää tän viemäröinti ongelman. Vettä tulee sateella myös konepellin sivuista sisään ja reilusti. Myös tuulilasin ja kaukalon välistä tulee kaikki tuulilasin valumavesi konetilaan. No tutkimuksien jälkeen kuva kertokoon enemmän. Kolme katkennutta pidikettä ison mustan muovikaukalon alla. Motonet myy pidikkeitä. 47-1759 numerolla. Per......n makaroonit. |