rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tervetuloa Uusi Nokia  (Luettu 6710 kertaa)

• Vieras
  • Tervetuloa Uusi Nokia
    « : 5.09.2013 kello on 07:03 »
     Noniin nyt päästäänki taasen kisaamaan Ruotsia vastaan, nyt alkaa uudet haasteet ja mahdollisuudet 8) Thumb

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:15
    Vs: Tervetuloa Uusi Nokia
    « Vastaus #1 : 5.09.2013 kello on 10:02 »
    Onhan se mielenkiintoista, kun verkkopuoli oli ennen Nokian tappiollinen kiviriippa ja nyt se on suomen uusi pelastaja Thumb

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
    « Vastaus #2 : 5.09.2013 kello on 10:16 »
    Verkkopuoli taitaa kanssa olla loputon työmaa, kiinalaiset on onneksi vähän siipeen saaneet ameriikassa kun jenkit haluaa itse vakoilla verkkoja  :D

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:10
    • Eipä turhia höttyillä :)
    « Vastaus #3 : 5.09.2013 kello on 10:29 »
    Verkoilla se on Nokia elektroniikkansa aloittanut, mutta niissä ei meno ole oikein koskaan ollut sitä nopeiden voittojen hypetystä mitä se oli mobiili-vermeissä. Ja juu, tappiotakin tuo verkko-puoli on jossain vaiheesa tuottanut kun tehtiin aivan typeriä R&D päätöksiä, ruvetaan kehittämään vermeitä jotka jo kick-offissa on min. 5v kilpailijoita jäljessä. Ja nämä järjen jättiläiset kun ei kerrasta uskoneet, niin 4-5 kertaa piti tuohon samaan tiiliseinään sitä päätä takoa => ei ihme että verkkoliiketoiminna n tulos sukeltaa :-\

No eipä se mennyt hyvin Siemensilläkään => kaksi köyhää laittoi hynttyyt yhteen ja syntyi NSN. Ei mikään kultakaivos se ollut tuokaan, mutta sen verran kuitenkin että hengissä pysyi - kunnes alkoi tämä uusi nousu, verkkoliiketoimijat aloittivat uudet investointinsa kiinteisiin verkkoihin, varautuessaan tuleviin 4G-päivityksiinsä. No nyt taas menee NSN:kin ihan hyvin, mutta enää ei ole sitä toista, tukevaa tukijalkaa joka voisi näitä 2000-2005 aikana tehtyjen virhepäätösten kuormaa kantaa => nyt jos tehdään vastaavia typeryyksiä, se sattuu Nokiaan ja pahasti = sopii toivoa että noista vuosista on jotain opittu Thumb

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #4 : 5.09.2013 kello on 10:32 »
    Verkkopuoli taitaa kanssa olla loputon työmaa, kiinalaiset on onneksi vähän siipeen saaneet ameriikassa kun jenkit haluaa itse vakoilla verkkoja  :D

No minä nyt tarkoitin NSN:ää eli nokian verkkopuolta - tuo maanalle kaivettu maailmanlaajuinen verkko kaikkine vakoiluineen olkoon oma maailmansa.

NSN:n myötä Nokia on edelleen kärjessä mukana määrittämässä tulevia parannettuja 4G ja 5G ratkaisuja sekä tekemässä laitteistoja - kunhan nyt eivät vaan tee sitä tyhmyyttä että myyvät tehtaat alihankkijoille. Vaikka kännypuolella laitteiston voi teettää jollain alihankkijalla ja tehdä oman laitteen pelkästään räätälöimällä softan valmiin alustan päälle, tukiasemissa kehitystyö on hieman monimutkisempaa ja hyvän kilpailukykyisen laitteen kehittämiseksi tarvitaan täydellinen saumaton yhteistyö tuotekehityksen ja tuotannon välillä.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #5 : 5.09.2013 kello on 10:34 »
    No nyt taas menee NSN:kin ihan hyvin, mutta enää ei ole sitä toista, tukevaa tukijalkaa joka voisi näitä 2000-2005 aikana tehtyjen virhepäätösten kuormaa kantaa => nyt jos tehdään vastaavia typeryyksiä, se sattuu Nokiaan ja pahasti = sopii toivoa että noista vuosista on jotain opittu Thumb

Meillä taitaa olla näistä asioista melko samanlaisia näkemyksiä - mitenhän me saataisiin nämä menemään tuonne NSN:n johdon tietoon ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:34
    « Vastaus #6 : 5.09.2013 kello on 11:20 »
    Meillä taitaa olla näistä asioista melko samanlaisia näkemyksiä - mitenhän me saataisiin nämä menemään tuonne NSN:n johdon tietoon ;D

On siellä ollut tietäviäkin miehiä. Se korostui mm. siiloin kun neukkujen kauppa loppui ja puolet liikevaihdosta suli yhdessä yössä.

• Kaikkien kaveri Sr.
    « Vastaus #7 : 5.09.2013 kello on 11:56 »
    Meillä taitaa olla näistä asioista melko samanlaisia näkemyksiä

No itsellä nuo näkemykset on ihan kokemus-pohjalla, itse kun olin siellä mukana sitä käärmettä piippuun tunkemassa 2000-luvun alussa. Meilläkään tekijä-porukassa ei ollut yhtä ainutta jäsentä joka ei olisi tuota älyttömyyttä nähnyt, vaan kun herra iso herra käskee, nin sitten tehdään ja toivotaan vain että se oma työpaikka on vielä huomennakin olemassa :-X

Omaa henk.koht. kätten jälkiä on mm. STM-16 emolevyn ekat protot ja ai että kun siitä tulikin nätti :D Sittemmin tuo tuote meni ihan tuotantoonkin, mutta itse siirryin tuota ennen jo team leaderiksi, vetämään tuota osastoa => yksi tiimini jäsenistä jatkoi tuosta protostani ko. kortin tuotantoversioonsa saakka. Taitaa olla tuolla jossain autotallin nurkassa jokunen kortti tuolta ajalta vielä jemmassakin, pitäähän sitä olla jotain kättä pidempää näytettäväksi esim. "Katso, isi on tän tehnyt" ;D

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #8 : 5.09.2013 kello on 12:50 »
    No itsellä nuo näkemykset on ihan kokemus-pohjalla, itse kun olin siellä mukana sitä käärmettä piippuun tunkemassa 2000-luvun alussa. Meilläkään tekijä-porukassa ei ollut yhtä ainutta jäsentä joka ei olisi tuota älyttömyyttä nähnyt, vaan kun herra iso herra käskee, nin sitten tehdään ja toivotaan vain että se oma työpaikka on vielä huomennakin olemassa :-X

No minä olen tuota verkkohomma seurannut nyt 20 vuotta ja homma jatkuu edelleen - siis seuraaminen ;D
    Onneksi olin vaan 10 ekaa vuotta nokian palkkalistalla ja toisen 10v oon hommaa tehty alihankintafirmoiss a - ei oo oma leipä ollu enää suoraan riippuvainen Nokian tyhmistä päätöksistä sen jälkeen kun suora nokia työsuhde päättyi ;)
    Tuo suora työsuhde muuten päättyi justiinsa niiden tyhmien päätösten ensimmäisissä korjauksissa ja se oli minulle elämänlaadussa täydellinen lottovoitto - loppui kerralla yötämyöten jatkuvat työpäivät ja palkattoman ylityön tekeminen.

• Kaikkien kaveri Sr.
    « Vastaus #9 : 5.09.2013 kello on 13:07 »
    No samahan se oli itselläkin, 10v Nokialla riitti ja toivottavasti ei enää koskaan uudelleen :-X

Mutta asiaan Thumb

NSN: uusia kauppoja ja lte-läpimurto
    Lainaus
    Euroopassa yhtiö kertoo sopineensa Tele2-operaattorin kanssa lte-verkon toimittamisesta Hollantiin. Maan kattavan verkon lisäksi sopimus kattaa siihen liittyvät palvelut, myös suunnittelun ja ylläpidon.

Koreassa puolestaan NSN on mukana maailman ensimmäisen kaupallisen lte-Advanced -verkon käyttöönotossa. Tällaiseksi yhtiön tiedote ainakin kuvailee verkkoa, jonka pystyttävät yhteistyössä kolme maan suurinta operaattoria.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
      • Omat kotisivut
    « Vastaus #10 : 5.09.2013 kello on 21:23 »
    28 vuotta olin Nokialla töissä enkä päivääkään kadu ja ihan varmasti menisin takasin jos vaan ottasivat. Tein aikanaan vain sen virheen että siirryin NSN:ltä Nokialle ja se olikin mun Nokia työhistorian pahin moka. Onnistuin välttämään 90-luvun alkupuolen laman irtisanomiset mutten tätä rysäystä....
    nooh...elämä jatkuu kaikesta huolimata ja pakko yrittää pitää lippu korkealla....

• Vieras
  • Vs: Tervetuloa Uusi Nokia
    « Vastaus #11 : 5.09.2013 kello on 21:38 »
    28 vuotta olin Nokialla töissä enkä päivääkään kadu ja ihan varmasti menisin takasin jos vaan ottasivat. Tein aikanaan vain sen virheen että siirryin NSN:ltä Nokialle ja se olikin mun Nokia työhistorian pahin moka. Onnistuin välttämään 90-luvun alkupuolen laman irtisanomiset mutten tätä rysäystä....
    nooh...elämä jatkuu kaikesta huolimata ja pakko yrittää pitää lippu korkealla....
        JP  Tsemppiä... :(

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
    « Vastaus #12 : 5.09.2013 kello on 22:41 »
    Mulla reilut 17v takana Nokiaa ja NSN:a

• Kaikkien kaveri Sr.
    « Vastaus #13 : 6.09.2013 kello on 08:28 »
    Omalla kohtaa tuo 10v oli nimenomaan silloisen Networksin, sittemmin NET:in, sittemmin... ja nykyisin NSN:n palveluksessa. Ja syyt tuohon "katumiseen" oli totaalinen laput silmillä meno. Elettiin ikäänkuin Nokia olisi ikuinen ja sen ulkopuolella ei muka olisi mitään. Hirveästi ei tarttenut pinnistelläkään, riitti että teki sen mitä pomo halusi. Yksinkertaisesti vallitsi sellainen tylsyyden ilmapiiri, tää on nyt tätä tänään, huomenna ja ylihuomennakin :-X

Tuon jälkeen oltiin vielä vahvoissa Nokia-kytköksissä erilaisten alihankkijoiden leivissä, mutta se Nokian alihankkijoidensa kohtelu oli jotain ihan >:D Siinä meni nurin firma jos toinenkin jos sattui noihin visioihin mukaan lähtemään. Ja viimeistään kaikenlaiset Ignite-projektit tappoivat ne vimosetkin alihankkijat henkihieveriin => henk.koht. tuli vain mitta totaalisen täyteen koko fimaa :(

No sittemmin olen uudelleenkouluttaut unut ja nykyisin on maailma avoinna, enkä ole enää mitenkään Nokiassa kiinni, en edes välikäsien kautta. Se oma tekeminen ja oma innovointi näkyy justiinsa tuloksessa, joten on pakko pitää itsensä virkeänä jos haluaa pysyä leivän syrjässä => olen huomattavasti tyytyväisempi nykyiseen tilaani kuin about koskaan olin Nokian leivissä ollessani 8)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    « Vastaus #14 : 7.09.2013 kello on 20:25 »
    Verkoilla se on Nokia elektroniikkansa aloittanut, mutta niissä ei meno ole oikein koskaan ollut sitä nopeiden voittojen hypetystä mitä se oli mobiili-vermeissä. Ja juu, tappiotakin tuo verkko-puoli on jossain vaiheesa tuottanut kun tehtiin aivan typeriä R&D päätöksiä, ruvetaan kehittämään vermeitä jotka jo kick-offissa on min. 5v kilpailijoita jäljessä. Ja nämä järjen jättiläiset kun ei kerrasta uskoneet, niin 4-5 kertaa piti tuohon samaan tiiliseinään sitä päätä takoa => ei ihme että verkkoliiketoiminna n tulos sukeltaa :-\

No eipä se mennyt hyvin Siemensilläkään => kaksi köyhää laittoi hynttyyt yhteen ja syntyi NSN. Ei mikään kultakaivos se ollut tuokaan, mutta sen verran kuitenkin että hengissä pysyi - kunnes alkoi tämä uusi nousu, verkkoliiketoimijat aloittivat uudet investointinsa kiinteisiin verkkoihin, varautuessaan tuleviin 4G-päivityksiinsä. No nyt taas menee NSN:kin ihan hyvin, mutta enää ei ole sitä toista, tukevaa tukijalkaa joka voisi näitä 2000-2005 aikana tehtyjen virhepäätösten kuormaa kantaa => nyt jos tehdään vastaavia typeryyksiä, se sattuu Nokiaan ja pahasti = sopii toivoa että noista vuosista on jotain opittu Thumb
    eiks se ollu kummisaappaat mil nokia alotti, ja MOBIRA kehitti verkkoi ja matka viestimii sillon aluss nimimerkki entinen mobiralainen