Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Vetoauton jäähdytinnesteessä öljyä
tjarvi:
Manuaali on kyseessä.
Mullehan on siis ihan vieras tuo auton moottorin nestekierto, mutta naapuri (se tietolähteistä paras) oli katsellut samanlaista Caravelleä ja sanoi törmänneensä netissä muutaman kerran ilmeisesti juuri tuon ikäisiin volkkareihin, joissa on vesipumppu toteutettu jollain hammasrattaalla tms. Ja ymmärsin, että noiden hampaiden särkyessä pääsee moottoriöljy ja jäähdytinneste sekoittumaan.
Jos nyt miettisi tuota kannentiivisteen vuotamista niin onko sitä mahdollista metsästää mitenkään muuten, kuin avaamalla moottori ja tarkistamalla tiivisteen?
Tikussa ja korkissa ei näy vaahtoa ainakaan viikon ja 1000km ajon jälkeen.
aaoulusta:
Onko tässä moottorin mallissa vesipumppu 3 ruuvilla kiinni? ::)
0yxxy0:
Mulla oli T4 moottorissa aikoinaan sama ongelma syy oli öljysuodattimen kiinnitysjalan löysä liitos jolla moottorissa kiinni(jäähdytys neste kiersi jalassa). Se että öljyä pääsee nesteen sekaan tarkoittaa että öljyn paine on isompi kuin nesteen paine. Itse seuraisin ja keräisin vähemmäksi paisuntasäiliöstä kertyvän öljyn jos jäänyt vaan kiertoon ennen pumppuremonttia.
K.E.V:
Tämä on T5 moottori. siinä ei ole mitään hihnoja .laturi ja vesipumppukin on rattailla, jakopää rattailla jne. Itsellä samanlainen.
Juuri aiemmin mainittiin syy miksi ne nesteet on sekoittuneet.
Kannentiiviste kun dieselissä vuotaa, sen kyllä huomaa muualtakin kuin öljystä jäähdytysnesteessä. Thumb
Vemppu:
Jos
- öljyn määrä paisuntasäiliössä kaiken aikaa vähenee
- jäähdyttimessä ei näy kuplimista eikä haise pakokaasu
- moottoriöljyyn ei sekoitu nestettä eli tulee kermaa/vaahtoa tikkuun, täyttökorkkiin tai muuallekaan
- pakokaasut näyttää/haisee "normaalille" > ei harmaata savua tai imelää tuoksua
- ja auto toimii muutenkin normaalisti / kulkee ja vetää niinkuin ennenkin eikä käyntiääni ole muuttunut
niin jos kyseessä olisi oma autoni niin ajelisin ja noita seurailisin (kaiken varalta) ilman sen suurempaa stressaamista. Toki toisen autosta etänä on huonoa sanoa mutta noin tekisin itse.
Sitten jos joku tai useampi ranskalaisen viivan kohdista alkaisi oireilla, olisi korjaustuokion aika :-D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta