Kirjoittaja
Aihe: Mitä vastaat ,kun lehti ym. kaupustelijat soittavat ? (Luettu 7328 kertaa)
« Vastaus #32 : 29.08.2013 kello on 22:03 »
Viimeksi yritin kohteliaasti pari kertaa keskyttää showtaan pitävää lehtikauppiasta mutta kun ei kuunnellut niin minä kuuntelin. Sitten kun kertoi että lehdet on valmiiksi maksettu ja minun tarvitsee maksaa vain kotiin kantaminen tein omasta mielestä ehdottoman hyvän ehdotuksen. Ensin varmistin että minun pitää maksaa vain kotiinkantaminen ja näin oli tilanne. Ehdotin että jätetään ne lähimpään postitoimistoon jolloin lehdet ei maksa minulle mitään ja voin käydä itse noutamassa ne sieltä. Linjan päässä tuli piiiiiiitkä hiljaisuus ja myyjän äänikin muuttui aivan erilaiseksi ja arveli ettei se taida onnistua. Kerroin hänen sanoneen ettei minun tarvitse maksaa kuin kotiinkanto että miksi ei toimisi. Hetken kuului epämääräistä selittelyä josta ei ottanut mitään tolkkua ja sen jälkeen vain piip ... piip... piiip...
« Vastaus #33 : 29.08.2013 kello on 22:38 »
« Vastaus #34 : 29.08.2013 kello on 23:12 »
Jos tulee puhelu tuntemattomasta numerosta, en vastaa, ellei ole esim. lääkärin kanssa sovittu. Kun tulee puhelu oudosta numerosta, en vastaa. Viime aikoina näitä on tullut ja kun olen numerohausta hakenut numeroiden omistajaa, sitä ei löydy.
« Vastaus #35 : 29.08.2013 kello on 23:31 »
Jos tulee puhelu tuntemattomasta numerosta, en vastaa, ellei ole esim. lääkärin kanssa sovittu. Kun tulee puhelu oudosta numerosta, en vastaa. Viime aikoina näitä on tullut ja kun olen numerohausta hakenut numeroiden omistajaa, sitä ei löydy.
Poliisikin soittaa salaisesta numerosta 
« Vastaus #36 : 29.08.2013 kello on 23:52 »
Pittää aina muistaa että siellä ne meitinkin lapset ovat vaan töissä ja yrittävät tehdä työtänsä..  Minä yritän aina kuunnella jonkin aikaa kunnes kohteliaasti ilmoitan että jos pitää tilata jotain niin soitatko joskus myöhemmin.. Ei se tyly vastaus paljon mieltä ylennä toisessa päässä??  Niitä kun saat 30 kpl päivässä niin itsetunto alkaa olla nollassa.  Joten kohtuutta minun mielestä niihin vastauksiin. 
« Vastaus #37 : 30.08.2013 kello on 00:13 »
yleensä vastaan et "ei kiinnosta" sit tulee vastaus miks ei kiinnosta sanon "ei kiinnosta" sit viel kysytään et mikä sit kiinnostaa sanon et "pilxu" kiinnostaa sit mennään jo hiljaseks
« Vastaus #38 : 30.08.2013 kello on 07:18 »
Mulla kun on työpuhelin ja joutuu noihin tuntemattomiinkin numeroihin vastaamaan työaikana, niin olen ottanut tavaksi sanoa etten osta mitään, heti kun havaitsen kyseessä olevan puhelinmyyjän. Tämä on tehonnut 4/5 tähän astisista soittajista. Punainen luuri sitten tuohon 1/5.
« Vastaus #39 : 30.08.2013 kello on 11:33 »
Puhelinmarkkinointi kielto maistraatin kautta auttaa. (liekö mainittu jo aiemmin?) Heti kun huomaan markkinointia, kiitän tarjouksesta, saneon että en tarvitse ja suljen puhelimnen. Mutta jos olen puheliaalla päällä turisen ja keksin vaikka mitä älytöntä (helposti) huumori-sanomista 
« Vastaus #40 : 30.08.2013 kello on 12:27 »
« Vastaus #41 : 30.08.2013 kello on 23:37 »
muutaman kerran kun on vastannut (ihan oikeasti tiukassa tilanteessa) ni oo sanonut et ei kiinnosta ... jos kaupustelu jatkuu ni tuumannut "et mä tapan sut" ni on kyl keskustelu loppunut siihen.... Ja jos on mukava nais ääni ni pyydän puhelin numeroo ni tuppaa yleensä tulemaan kaupusteluun katkos ja homma jää siihen 
« Vastaus #42 : 31.08.2013 kello on 16:12 »
Eilen soitteli kalsarikauppias tonolta. Aikoinaan tuli niitä tilattua kun sai puhtaat kalsongit aina paketissa. Parissa vuodessa niitä oli sitten vino pino ja tuli tilaus peruttua. Nykyisinkin tarjoavat kerran vuodessa puhelimitse uutta tarjousta. Ovat näköjään ulkoistaneet myynnin Viron puolelle. Eilen soittanut myyjä ainakin äänen perusteella hemaiseva virotar. Harmi että linja kaikui pahasti korvaan ja keskustelusta ei tullut oikein mitään. Kyllä mä tuolta kalsarit tilaan jos uudestaan soittaa... 
« Vastaus #43 : 31.08.2013 kello on 22:17 »
Kyllähän he puhelinmyyjätkin tekevät vain työtään. Kuinka moni meistä pystyisi tekemään vastaavaa työtä. Itse yritän olla aina kohtelias kaikille, vaikka asia ei kiinnostaisikaan. Onko aina oltava niin töykeä ja epäkohtelias puhelinmyyjille? Jos en itse pysty vastaamaan ja puhumaan puhelimeen. En vastaa. Mielestäni parempi tapa jättää vastaamatta, kuin vastata ja valittaa omaa kiirettään jollekin tuntemattomalle. Niillä on yllättävän paljon tietoa ihmisistä mihin soittavat. Miten muuten he tietäisivät lasten lukumäärän, iät, osoitteet, harrastukset ja muut asiat. Ja kyllä he varmaan naurekselevat siellä työkavereidensa kanssa, että "Matti se olikin äreänä tänään".
Annetaan työrauha niille, ketkä työtään tekevät.
- Desibeli
« Vastaus #44 : 31.08.2013 kello on 22:27 »
Annetaan työrauha niille, ketkä työtään tekevät.
Olen edelleen sitä mieltä, että pitäisi lailla kieltää, mokoma! 
|