rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitä vastaat ,kun lehti ym. kaupustelijat soittavat ?  (Luettu 7353 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
eli nuo lehti ,ym soittelijat ,jotka kaupustelee vaikka mitä  ???

tässä olis hyvä vaihtoehto
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288593984978.html

itse sanon
kiitos en osta mitään
enkä halua edes ilmaseksi mitään
mutta jos annat mun tilille rahaa
niin mieluusti annan tilinumeroni
kyllä tulee äkkiä hiljasta
eikä toista soittoa tarvii ootella  ;D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Mitä vastaat ,kun lehti ym. kaupustelijat soittavat ?
« Vastaus #1 : 29.08.2013 kello on 10:13 »
Heti, kun selviää, että kyseessä on joku tyrkyttäjä, niin lyön punaista luuria. Jos oikeen höveli olen, niin voin sanoa ei kiitos ja painan vasta sitten puhelun poikki.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 18:00
  • Seisonta-aika
« Vastaus #2 : 29.08.2013 kello on 10:35 »
Sanon kiitos, mutta ei kiitos. Jos ei usko niin punainen luuri.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.07.2021 kello on 15:39
« Vastaus #3 : 29.08.2013 kello on 10:40 »
 Eivät soittele, kun olen tehnyt perheemme puhelimiin puhelinmarkkinointi kiellon (voimassa aina 2 vuotta kerrallaan).

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:48
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
« Vastaus #4 : 29.08.2013 kello on 10:51 »
Jos olet mies niin joku neuvoi soittajan ollessa nainen niin valittele kiireitä ja pyydä puhelinnumero hänelle kotiin ja lupaa soittaa illalla.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
« Vastaus #5 : 29.08.2013 kello on 10:52 »
Hetken aikaa annan sopertaa ja sitte jyrkkä ja ehdoton ei, riippumati mitä oli kauppaamassa. Välillä tulee ihan ihmeellisiä reaktioita, kerrankin myyntitykki veti palkoja hengityselimiin, kun luuli jo myyneensä jotain, itse vaan odottelin sitä taukoa jossa sanoa ei. Ehkä kannattaisi antaa aikasemmin puheenvuoro mahdolliselle maksajalle. Melko onnekas olen kun joka syksy minut valikoidaan erikoistestiryhmään, noiden taivaskanavien testikäyttäjiksi, eikä maksa kun vähä toista jalkaa ja pari sormea. Onneksi se on loppunut kai kokonaan, kun ollaan niin parasta kaveria, semmoselta en huoli edes kiloa kultaa vaikka saisi heti saman verran tilillekin tahaa. Ilmasten testipakettien tyrkyttäjiltä vasta ihmeellisiä reaktioita tulee, pitääkö se vielä erikseen perustella, ettei vaan halua mainostauhkaa yhtään enempää postilaatikkoon. Yritän asiallisesti hoitaa kieltäytymiseni, ovat ne puhelinmyyjät kuitenkin vain ihmisiä hekin, toki punanen luuri jos ei viitsi sitä vähää vastapuolta kuunnella.

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 00:30
« Vastaus #6 : 29.08.2013 kello on 11:02 »
Tässä toimiva puhelinmyynnin rajoituspalvelu: 0600-13404, nauhoitettu äänite vastaa, voimassa 3 vuotta.
Maksuton.  Liityin  palveluun huhtikuussa ja kaupustelusoitot vähenivät ja loppuivat kokonaan n. kuukaudessa.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
« Vastaus #7 : 29.08.2013 kello on 11:09 »
Silloin kun olin tiiviisti työelämässä ja kun tulin kotiin usein lehtimyyjät ym soittivat kun olin juuri syömässä ja usein myös väsynyt, niin laitoin puhelimen pöydälle ja annoin hänen puhua ihan rauhassa, en tiedä mitä höpisi. Kun olin syönyt niin oli puhelukin jo loppunut. Ei häirinnyt yhtään :D :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:45
« Vastaus #8 : 29.08.2013 kello on 11:14 »
Tässä toimiva puhelinmyynnin rajoituspalvelu: 0600-13404, nauhoitettu äänite vastaa, voimassa 3 vuotta.
Maksuton.  Liityin  palveluun huhtikuussa ja kaupustelusoitot vähenivät ja loppuivat kokonaan n. kuukaudessa.

Tämä toimii hyvin.
Joskus soittelee joku kaupustelija, joka ei kuulu tähän sopimuskiellon piiriin. Silloinkin kannattaa sanoa taikasanat: " Tämä liittymä on markkinointikiellos sa". Silloin kaupustelu loppuu välittömästi yleensä anteeksipyynnöin.
Keskustelin kerran yhden puhelinmyyjän kanssa. Hän kertoi, että heille tulee kovat sanktiot, jos soittavat liittymään, jossa on markkinointikielto. Ohjeistukset oli kuulemma puhelinmyyntifirmas sa hyvin tiukat.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
« Vastaus #9 : 29.08.2013 kello on 11:15 »
Noi on järkkyi noi jotka soittelee sähköisten puhelinnumeropalvel ujen takia ..tietty lähinnä yrityksiä pommittavat..puhelu alkaa aina: hei olen se ja se sieltä ja täältä..tarkistan yhteystietonne jotka ovat tiedossamme..ja sitten alkaa se litania..
Kerran yks työntekijämme anto kaik ajantasaiset yhteystietomme.. sitten vaan se soittaja oli tyytyväinen ja kiitti komiasti. Kun olin kuunnellut sivusta puhelua ja kysyin vastaajalta, että mitä se sano ja että mitä se makasaa? Ei ollut kuulemma sanonut..Soitin sille soittajalle takaisin ja kysyin, että mitä tämä palvelu maksaa ja mistä hän tietää, että työntekijällämme on oikeus tehdä tuollaista kauppaa missä ei edes sanota mitä tämä palvelu maksaa, meni akka hiljaseks. Pyysin häneltä sen firman yht tiedot ja lähetin 1x sähkö postia ja 2x etanapostia ja 1x vielä tekstarin siihen numeroon, että emme tule maksamaan senttiäkään heidän palveluistaan! Noita sähköisiä puhelinluetteloita oli jossain vaiheessa ihan vaivaksi asti..yksi oli tämä Directa joka laskutti ihan sikana tuotteistaan ja ne olivat lähinnä ei mitään..
Nykyään olen muka niin kiireinen jne että en tod kerkee pskaa jauhaan mistään ..
Toisinaan saatan kuunnella aikani ja alkaa kyseenalaistaan myyjää..mut yleensä sanon kun joku tajoaa jotain "ilmaiseksi" että sen kun vaan lähettelet, mut en tule maksamaan mistään mitään. piste.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #10 : 29.08.2013 kello on 11:16 »
Mulla on jo tullut sellaisia vakiokauppiaita, jotka soittelee aika ajoin tarjouksilla tuolta harrastelehtien puolelta. Neuvotellaan sitten hinnoista ja mitä tilaukseen sisältyy. Suurin osa on ihan mukavaa väkeä ja työtäänhän nämäkin ihmiset tekevät. Ja se ei varmaan ole helpoimmasta päästä. Jos se on uusi myyjä, minkä huomaa siitä, että tullee puhetta "soittorasiatekniika lla", niin jos mulla on aikaa niin annan tulla sen markkinointipuheen ja sitten alan keskustella. Jos mulla ei just sillon ole aikaa niin ehdotan että pirauttelee uudelleen.

Sellaiset kuten esim. joku Front, ärsyttää, kun olet ilmoittanut heille ettei ole heidän tuotteilleen tarvetta ihan netinkin välityksellä, niin aina joku sinnikäs kuitenkin soittelee.Tässä he kuitenkin tuhlaavat sitä kallista työaikaansa.
Sanottakoon nyt että esim Sanoma Magazines yhtiöllä ja Otavamedialla on ollut ihan fiksuja myyjiä. Ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Paras diili jonka tein telemarkkinointimyy jän kanssa oli kerralla kahden vuoden lehdet harrastuspuolelta. Sanoin että mitä sitä koko ajan soittelee, otetaan isompi tilaus kerralla. Tuli hetkeksi hiljaista luurin päässä  ;D Säästin itse ihan kivasti ja he tekivät hyvä diilin. Joskus näinkin. Riippuu kyllä paljon omista duuneista ja muista talouden kuluista tuleeko tilattua. Sillon kun on töitä hyvin ja massia, niin kyllä sitä sitten on kiva lukeakin.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
« Vastaus #11 : 29.08.2013 kello on 11:17 »
Mikähän pykälä tuokin mahtaa olla, että estoa ei saa mitenkään pysyvästi liitymään, vaan aina 2-3vuodeksi kerrallaan. Kun liittymä lopetetaan, palveluntarjoaja voi sitte eston nollata, kun numeron myy uudelleen, ei pitäisi olla kovin haasteellista.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #12 : 29.08.2013 kello on 11:20 »

Siis tuon "palvelu" ei maksa mitään. Mutta tuo 0600-alkuinen numero on maksullinen numero, paljonko siihen soitto maksaa?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:45
« Vastaus #13 : 29.08.2013 kello on 11:25 »
Siis tuon "palvelu" ei maksa mitään. Mutta tuo 0600-alkuinen numero on maksullinen numero, paljonko siihen soitto maksaa?
"Soita palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite. Kielto tulee voimaan viimeistään 1 kuukauden kuluessa ilmoituksesta ja on voimassa 3 vuotta kerrallaan"

http://www.ilmaistavaraa.com/06/11/2008/nain-hankit-suoramarkkinointikiellon/

http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
« Vastaus #14 : 29.08.2013 kello on 11:59 »
Hiphienosti toimi. Soitin molemmat numerot ja vain kyllä piti sanoa. Vaivaton homma. Kiitos infoajille.

Yleensä olen joutessani kuunnellut ja joskus jotain tilannutkin. Eilenä kuitenkin soitti jo kolmas tyyppi samasta terveystuotteesta (vahvoja D-vitskuja 1/2 vuodeksi), jonka olin jo tarpeeseen tilannut ja lähetyksenkin saanut.