Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Asuntoauto lammessa

<< < (2/4) > >>

Soleil:
Hyvä, ettei vettä ollut enempi.
Tuo käsijarru ja vaihde päällä, se minuakin aina huolestuttaa. ;) Aika monesti jo yöpuulta olen ne asiat käynyt varmistamassa. Ei ole mukava luisua veteen ja vielä vähemmän mukava tipahtaa syvään rotkoon.

Captainkidd:
-60 luvulla satuin kaksi eri kertaa näkemään linja-auton hiljaa valuvan alamäkeä pusikkoon. Nämä tapahtuivat Helsingissä Viikin (Vanhakaupunginlahti) bussivarikolla. Ajeltiin siitä päivittäin fillareilla ohi.
Myöhemmin kun kortin sain, niin olen aina kässärin ja ykkösvaihteen lisäksi kääntänyt etutassut linkkuun.
Oli ne aika vaikuttavia tapauksia nuorille silminnäkijöille, ja kaverinikin tekee myös vielä tänä päivänäkin nuo varotoimet.

jus66si:
Mul kävi kerran Riihimäellä hauska tapaus. Tulin kohteesta töistä ja Siinä karavaanin pihas näin kun paku alko pers eellä tielle siittä puhelinkopin luota (oli siinä josku ennen jos joku muistaa) Tempasin liinat kii, kun näin ettei ruorissa ollut ketään ja juoksin siihen auton taka ja otin ns. "kopin" eli sain topattua valumisen. No. Häiskä tuli siittä puhelinkopista ja hyppäs ruosiin ja läks ajaan. Ei ees huomannu koko tapahtumaa. Vähän siinä revettiin  :laugh: :laugh: yhden paikalle topanneen rahtarin kanssa.

Toinen tapaus oli joskus Turengissa kun oli sellanen laatikkomallin transportteri näillä maijana täällä. Se tuli 50 metriä silleen nytkyttämällä pers eellä siittä Polliisin tallin eestä. Menin sitten tutulle konstulle siitä hihkumaan että hei kaara menee tuolla. ??? Johka tää totes vaan, ettei ole eka kerta. On tolla maijalla niin kovat noi menohalut ;D

sipu:
kaikkea sitä sattuukin  ???
ja juuri tällästen takia itse käytän suobbissa aina myöskin vaihdetta ,
jos sattuu käsijarru pettämään ...

mutta nyt alankin kyselemään myöskin transitissa ollessa
mitenkäs on tuo paikalla pysymisen laita
kun en ole aikasemmin sellaista aatellutkaan
että saattaa ittensä löytää vedestä biilissä olessaan  ::)

SeaSharky:
Minulle meinasi käydä Tuurissa toissa kesänä samoin, kun pysäköin auton karavanalueen respan eteen, olin laittamassa juuri kenkiä jalkaan, kun tuntui, että helkutti auto liikkuu, silloin tajusin, että unohdin jarrun ja vaihteen. Melko nopeasti kyllä hyppäsin ohjaamoon ja ensimmäisenä pukkasin vaihteen päälle ja sitten kun pääsin istumelle niin jarrua. Metrin ehti mennä nurmikolle, eikä olisi ollut montaa metriä jyrkkää mäkeä Tuurijokeen.
Pääsin vielä peruuttamaan pois.
Respassa sanoivat, että on sieltä henkilöautoja ongittu pois.
Yleensä kyllä muistaa laittaa käsijarrun  ja vaihteen päälle, mutta joskus tulee tällainen oikosulku. Takapyörän edessä oli asvaltissa painauma joka veti auton liikkeelle, eikä asvaltin reunassa ollut koroketta. Onneksi olin vielä autossa, kun lähti liikkeelle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View