rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Auton kuiva pesu  (Luettu 21577 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:39
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Auton kuiva pesu
« Vastaus #45 : 26.09.2013 kello on 16:45 »
Niin siis se kuivapesu jota kai tarkoitetaan on sitä että sumutinpullosta sumutetaan ainetta auton pintaan ja sitten pyyhitään pehmeällä liinalla.
Eli sitä vesikauhuisten vettä ei käytetä lainkaan.  Itse en ole testannut enkä testaa - vaan ne kolme vuosittaista käsinvahausta ja sen jälkeen kyllä irtoo.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #46 : 26.09.2013 kello on 18:36 »
       Hyväksikki huomattu jos on sopivan herkkähipiä, ;)  ite kummiski perinteisen puolelle hieman kallellaan   ;)
:D Thumb

• Vieras
  • Vs: Auton kuiva pesu
    « Vastaus #49 : 11.10.2013 kello on 11:24 »
    Mikä on paras/hyvä kuivapesu auton penkeille..

• Vieras
    « Vastaus #50 : 11.10.2013 kello on 11:27 »
    Painehuuhtelulaitteella tehty märkäpesu.
    Se ei jätä penkkejä märäksi, kosteaksi kyllä, mutta kuivana tuskin saa puhdasta muuten kuin kankaat vaihtamalla.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #51 : 11.10.2013 kello on 11:55 »

Imevällä höyrypesurilla olen saanut puhdasta ja myös pesuloista vuokrattavilla pesu/imurilla. Kuivapesua nuo ei ole mutta ei jätä penkkejä läpimäriksi.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    « Vastaus #52 : 11.10.2013 kello on 19:39 »
    Painehuuhtelulaitteella tehty märkäpesu.
    Se ei jätä penkkejä märäksi, kosteaksi kyllä, mutta kuivana tuskin saa puhdasta muuten kuin kankaat vaihtamalla.
    Työkaverini laittoi Kärsherin pesulaitteen (mallia en nyt muista) hinta oli noin 500€. Pesun jäljiltä kankaat jää hiukan kosteeksi mutta kuitenkin niin kuivaa tulee että pystyy istumaan ilman että persus on märkä. Jälki on kyllä puhdasta.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:16.01.2020 kello on 22:59
    « Vastaus #53 : 11.10.2013 kello on 20:21 »
    Minä pesaisin autojen penkit kesällä seuraavasti:
    1. Sumutinpullolla lämmintä vettä istuimille
    2. Huonekaluliikkeestä ostettua sohvanpesuainetta toisesta sumutinpullosta perään
    3. Muutama suihkautus vettä perään
    4. Pehmyellä pesuharjalla kevyt harhaus
    5. Taas pari suihkautusta vettä
    6. Tavallisella raksaimurilla kosteuden pois imurointi (imurilla pystyttävä imemään vettä)
    7. Ovet auki muutaman tunnin

Veden kanssa ei tässä menetelmässä läärätä. Sitä kului per auto noin 1,5-2 desilitraa eli hyvin vähän.
    Ja työtahti siten että istuinkohta kerrallaan ettei vesi ehdi imeytyä turhaan vaahtomuovisisustoi hin vaan pysyy pinnassa.

Tuli todella siistit istuimet nopeasti ja edullisesti. Thumb

• Vieras
    « Vastaus #54 : 11.10.2013 kello on 22:29 »
    Työkaverini laittoi Kärsherin pesulaitteen (mallia en nyt muista) hinta oli noin 500€. Pesun jäljiltä kankaat jää hiukan kosteeksi mutta kuitenkin niin kuivaa tulee että pystyy istumaan ilman että persus on märkä. Jälki on kyllä puhdasta.
    Juuri sellaista tarkoitin. En jaksa guukkeloida, mutta suosittu kuluttajamalli muistaakseni 4002, jota kehuttu. Itsellä on käytössä jonkun muun valmistama höyry/vesi-imuri, mutta uskon tuon Kärkkerin olevan huomattavasti parempi tekstiilipesussa.
    Ja vuokraamot on hyvä vaihtoehto, jollei itselle ole enempää tarvetta. Tosin karivaanarin elämässä voisin kuvitella tarvetta olevan normijantteria enemmänkin.

• Vieras
    « Vastaus #55 : 11.10.2013 kello on 22:34 »
    Minä pesaisin autojen penkit kesällä seuraavasti:
    1. Sumutinpullolla lämmintä vettä istuimille
    2. Huonekaluliikkeestä ostettua sohvanpesuainetta toisesta sumutinpullosta perään
    3. Muutama suihkautus vettä perään
    4. Pehmyellä pesuharjalla kevyt harhaus
    5. Taas pari suihkautusta vettä
    6. Tavallisella raksaimurilla kosteuden pois imurointi (imurilla pystyttävä imemään vettä)
    7. Ovet auki muutaman tunnin

Veden kanssa ei tässä menetelmässä läärätä. Sitä kului per auto noin 1,5-2 desilitraa eli hyvin vähän.
    Ja työtahti siten että istuinkohta kerrallaan ettei vesi ehdi imeytyä turhaan vaahtomuovisisustoi hin vaan pysyy pinnassa.

Tuli todella siistit istuimet nopeasti ja edullisesti. Thumb
    Epäilemättä hyvä ja toimiva tapa. Tuo painehuuhtelulaitte en etu on siinä, että puskee pesuaineen ja veden paineella syvemmälle materiaaleihin, jonka sitten tehokkaasti imee kitusiinsa ja sitä myöten tekee paremmin "syväpuhdasta", kuten joskus joku pesuainemerkki taisi mainostaa.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 18:44
    • Ukki
    « Vastaus #56 : 9.11.2013 kello on 17:23 »
    No jos kukaan on seurannut lauantai aamuisin nelosen Start-ohjelmaa niin siinähän se toimittaja on suihkinut tuota "kuivapesun" spraytä ihan normilikaiseen autoon jossa se lika on jo kerennyt kuivahtaa ja siitä on sitten alkanut pyyhkimään sitä likaa sillä kankaalla. Tärkeintähän tuossa lienee vaan se että kääntelee sitä kangasta että aina on puhdas kangas jolla sitä likaa pyyhitään.

Ohjelman toimittaja, se isompi tyhjänpuhuja, tuo tuotetta maahan joten varmaankin tietää. Tai ainakin tietää myyvänsä. Eikä varmaan vedä kotinpäin.

• Vieras
    « Vastaus #57 : 25.04.2014 kello on 16:18 »
    Tilasin www.ecoclean.fi tuolta sellasen koko paketin ja oon käyttäny kaikkia muita paitsi verhoilunpuhdistusa inetta. Toistaseks kaikki on toiminu niin ku on luvattu. Liinoja olisi voinut olla pari enemmän siinä paketissa. Vahaan olen erityisen tyytyväinen, pesuaine sopii juurikin enemmän siihen kevyeeseen likaan. Itse en kyllä lähtisi kuraa putsaamaan tolla kuivapesuaineella! Kevyt lika on lähtenyt helposti ja sillä oonkin pitänyt auton puhtaana pienellä työllä.

Olen kokeillut 1drywashia aikasemmin ja ihan hyvä sekin oli. Se vaan vielä maksaa tuplasti enemmän kuin tuo Eco Touch - auton kuivapesu. Sitten kun hinnat tippuvat vielä lisää niin luulen että menekki olisi varmasti isompi.