Omalta osaltani olen Alanin linjoilla. Teen työtä ja maksan veroni ja elelen muutenkin kohtuudella ja lähes kelpo kansalaisena. Alkomaholit joutaa minun kulutuksellani hakemaan tuolta valtion kaupasta ja tupakkiveroja olen varmasti maksellut oman tulevan hoidontarpeeni verran.
Kotimaista, erityisesti ruokaa, olen koittanut suosia ihan periaatteellisista syistä, maaseudulta kun olen kotoisin. Kotimaista kauppaakin kannatin vuosia, vaikka edullisempi kilpailijakin oli jo olemassa. Vasta nykyhallituksen aikaan on joutunut köyhä nöyrtymään periaatteistaan ja menemään ulkolaiseen puotiin hakemaan eväänsä, kun meikäläisen kukkaro ei ole Jykän ja Jutan menoa kestänyt.
Onhan tuota menoa tullut moitittua tutuille kansanedustajille, mutta ne tuppaa vastaamaan sitä virallista hallitusliturgiaa, varsinkin Mia-Petra, joka on sen verran ylimielinen tapaus muutenkin, että sille on melko turha jutella, kuin säätilasta. Mäntymaan Mapen kautta sentään on mennyt esitystä vähän eteenkin päin mm taksiyrittäjien kohtelemiseksi samalla tavalla, kuin muidenkin ajamisen ammattilaisten. Ei kylläkään minun hänelle esittämänäni, mutta on asiasta juteltu. Kolmas täkäläinen edustaja onkin oppositiossa, mutta on hänkin saanut joitain asioita julkiseen keskusteluun edes hetkeksi.
Että siinäpä ne minun vaikutusmahdollisuu
teni äänestämisen lisäksi. Siis omilla valinnoilla/lompakolla äänestäminen ja tuonne arkadian mäelle valituille tutuille jorinointi. Toki sitä on sitten erinäitä vapaaehtoistyötä jne harrastellut, mutta ei tahdo oikeen riittää aika, kuin näihin nettihommeleihin, jotka toki nekin ovat osaltaan yhteisön palvelemista.