rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitä konkreettista  (Luettu 974 kertaa)

  • Vieras
  • Mitä konkreettista
    « : 25.08.2013 kello on 12:57 »
    Tässä on näämmä alkanut pesimisti voimistua  harrastajilla ja ihmisillä! Puhetta riittää ja jupinaa... vaan mitä ite kukin on tehnyt asioiden eteen jotka niin risovat!  Nyt juluki ajatukset ja teot... itseäni tympäsee suomalaisten surkea itsetunto, johon olen vastannut ja sisäistänyt että itse kukin on hyvä jossain asiassa/teossissa, enkä voi muuta muuttaa kuin itseäni.. veroista en minäkään tykkää ja onhan mahdollista että täälläkin nähdään/koetaa isojakin lakkoja ja mielenosoituksia..m eniköhän poliitikan puolelle? mitä tehtiin kun nousi a-autojen käyttömaksu?! perinteisesti valitettiin lähettämällä se kirjelmä eduskuntaan itekkin sen lähetin.. Sanoivat jotta väärä paikka (trafi oikea) Missä on raja jolloin kunnolla puheet muuttuu teoiksi, jossain saitilla on puheltu jotta on ajeltu vähemmän km/v. sekin on jo jotain tekemistä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:56
    Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #1 : 25.08.2013 kello on 13:10 »
    Tässä on näämmä alkanut pesimisti voimistua  harrastajilla ja ihmisillä! Puhetta riittää ja jupinaa... vaan mitä ite kukin on tehnyt asioiden eteen jotka niin risovat!

    Kaikenlaista on yritetty mutta kun törmää siihen, että tärkeysjärjestyksen määräävät oma etu ja poliittiset intohimot, menee halut pitkäksi aikaa...   >:D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
    Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #2 : 25.08.2013 kello on 13:17 »
    Äänestänyt jaloillani, mutta siinä kai se enimmäkseen on. Nyt jos tarkotellaan politiikka juttuja, niin en tiedä sellaista kanavaa, jolla voisi mihinkään mitään vaikuttaa. Kohta joku heittää kuitenkin että äänestämällä voit vaikuttaa, niin että mihin sillä on vaikutusta? Apinatarha on melko sama, kun kansalla on niin paha dementia, että samat konnat siellä aina huseeraa. Kyllä minäkin toki äänestämässä käyn ja annan ääneni sille joka minun mielestäni on pienin lurjus, tällä tavalla hyvässä lykyssä joku oikea konna jääkin ulos. Eikö ole pettämätön logiikka  :D Eduskunta kuuntelee kansaa tasan yhtenäpäivänä neljässä vuodessa, siinä ei montaa tärkeätä epäkohtaa kuntoon ehdi saada. Tietysti jos mentäisiin vaikkapa Ranskan mallilla, A-auton verotuksen johdosta koko Ranskan liikenne olisi mennyt poikki, jokainen pienintäkin kulkinetta vetävä/ajava olisi tiellä poikittain korjaamassa rengasta, mutta me ei asuta sielläpäin. Me ollaan täällä kylmässä paikassa ihan vaan lampaana toisten joukossa...

    Nyt iski joku ruuneperismi  ::)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:55
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #3 : 25.08.2013 kello on 15:56 »
    Olen puhumalla yrittänyt mutta se on sama mitä päättäjille puhuu.  Erittäin harvoin tekoja niistä syntyy.
    Innokkasti kun kirjoittaa ja laittaa ykköstarrapostimerk in oikeaan yläkulmaan niin yleensä saa myös kirjallisen vastauksen.
    Nyt kun on aikaa niin kirje per kuukausi olisi hyvä tahti.  Joku on saattanut ehdotetuista ja esilletuoduista asioista jopa hyötyä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #4 : 25.08.2013 kello on 18:56 »
    Tämä maa kaatuu ennen kuin mitään konkreettista muutosta tapahtuu. Ja tämä johtuu vain ja ainoastaan tästä meidän hyväveli-systeemistä. Muutenhan eduskunnassakin jokin muuttuis kun naamat vaihtuu muttaku se valta pysyy samoissa käsissä kuitenkin.

    En usko yhden ihmisen saavan yhtään mitään muutosta aikaiseksi.


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:55
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #5 : 25.08.2013 kello on 21:01 »
    Kyllä RR "yhtään mitään" ei pidä paikkaansa.
    "Kuiskaus" päättäjien takana aiheuttaa muutoksia.  Ei vaan pidä mennä ottamaan päättäjältä keksimiskunniaa vaan antaa hänen/heidän ottaa se.
    Harvahan meistä haluaa olla statisti, mutta sillä saa jotain aikaan.

  • Vieras
  • Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #6 : 25.08.2013 kello on 22:32 »
    Että omakehua ihan luvan kanssa?

    Muutamia vuosia sitten osui pentutehtailija tielleni. Sotku johti eteläiseen naapuriin. Viikon mittainen soittelu ja kirjoittelukuuri näytti jo jääneen tehottomaksi, kun  niiden aloittama ketju poiki tv-ohjelman. Seurasi lopulta tuomioita kahdessa maassa. Pieni pala maailmaa parani.

    Pari vuotta tämän jälkeen pelkäksi rahanlypsyksi osoitautunut ammattikurssi X:n kurssikeskuksessa. Meteliä ja muiden kurssilaisten kannustamista metelöintiin työvoimaviranomaisi ssa. Kukaan ei kommentoi meteliin tietenkään missään mitään (paitsi pari kehnonpuoleista hiljentämisyritystä), vaan jonkin ajan päästä tiettyjen puhelinnumeroiden takaa löytyivät uudet ihmiset ja ko pikakurssi muuttui yllättäen parivuotikseksi ammattikouluksi.

    Olemalla sitkeä, meluisa ja ottamalla selkoa asioista metelöinnin pohjiksi, yksi ihminen todella saa aikaan asioita. Tosin täytyy sanoa, että ihan kaikki muutoksen tarpeessa olevat asiat eivät ole niin huonosti hoidettuja, että ovat melkein valmiiksi kaatumaisillaan. Joskus tarvitaan enemmän työtä. Tärkeää on saada median huomio kiinnitettyä epäkohtaan.

    Ja pikku vinkkinä. Korruptoitunut maailma muutetaan alhaaltapäin. Ei voi kaataa ensiksi keisaria, vaikka kuinka tekisi mieli. Ensin on kaadettava ne tuhannet, jotka keisarin pitävät pystyssä. Lopulta keisari kaatuu omia aikojaan.


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:55
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #7 : 26.08.2013 kello on 10:49 »
    Sitähän ne tekevät ja oikein nimensä kanssa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 14:27
    • Kulkija
    Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #8 : 26.08.2013 kello on 11:07 »
    Jos tuota tekisi työnsä hyvin, maksaisi veronsa eikä aiheuttaisi harmia tai kustannuksia muille ihmisille tai yhteiskunnalle.

    Näin olen yrittänyt tehdä ja siinä kai pääosin onnistunutkin.

    Mitä nyt alkoholiverot olen jättänyt maksamatta, tupakkavastaavista puhumattakaan. Kaikki hankinnatkaan ei ole suomalaista yrittäjää tukeneet, jos se on pyytänyt multa liikaa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
    • Vaasa
    Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #9 : 26.08.2013 kello on 11:27 »
    Omalta osaltani olen Alanin linjoilla. Teen työtä ja maksan veroni ja elelen muutenkin kohtuudella ja lähes kelpo kansalaisena. Alkomaholit joutaa minun kulutuksellani hakemaan tuolta valtion kaupasta ja tupakkiveroja olen varmasti maksellut oman tulevan hoidontarpeeni verran.

    Kotimaista, erityisesti ruokaa, olen koittanut suosia ihan periaatteellisista syistä, maaseudulta kun olen kotoisin. Kotimaista kauppaakin kannatin vuosia, vaikka edullisempi kilpailijakin oli jo olemassa. Vasta nykyhallituksen aikaan on joutunut köyhä nöyrtymään periaatteistaan ja menemään ulkolaiseen puotiin hakemaan eväänsä, kun meikäläisen kukkaro ei ole Jykän ja Jutan menoa kestänyt.

    Onhan tuota menoa tullut moitittua tutuille kansanedustajille, mutta ne tuppaa vastaamaan sitä virallista hallitusliturgiaa, varsinkin Mia-Petra, joka on sen verran ylimielinen tapaus muutenkin, että sille on melko turha jutella, kuin säätilasta. Mäntymaan Mapen kautta sentään on mennyt esitystä vähän eteenkin päin mm taksiyrittäjien kohtelemiseksi samalla tavalla, kuin muidenkin ajamisen ammattilaisten. Ei kylläkään minun hänelle esittämänäni, mutta on asiasta juteltu. Kolmas täkäläinen edustaja onkin oppositiossa, mutta on hänkin saanut joitain asioita julkiseen keskusteluun edes hetkeksi.

    Että siinäpä ne minun vaikutusmahdollisuu teni äänestämisen lisäksi. Siis omilla valinnoilla/lompakolla äänestäminen ja tuonne arkadian mäelle valituille tutuille jorinointi. Toki sitä on sitten erinäitä vapaaehtoistyötä jne harrastellut, mutta ei tahdo oikeen riittää aika, kuin näihin nettihommeleihin, jotka toki nekin ovat osaltaan yhteisön palvelemista.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:55
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    Vs: Mitä konkreettista
    « Vastaus #10 : 26.08.2013 kello on 16:54 »
    Jos jokainen tekisi tuota työtä jota Fenix kuvaa ja on tehnyt niin asiat olisivat paremmin.
    Me monet vaan natisemme ja emme tee mitään tai teemme liian vähän asioiden eteen.
    Alanin esimerkki tunnollisesta verojen maksamisesta pimeän työn teettämisen asemasta auttaisi yhteiskuntaa.
    Siihen taas auttaisi ankarammat rangaistukset työn teettäjille.
    Täällä etelässä en tiedä yhtään tuntemaani rakennusmiestä joka ei olisi vaatinut ainakin osaa verottomana.
    Tuntemani rakennusalan tekijät olivat kapean erikoisalan erikoismiehiä joten toiminta oli heille helppoa kilpailevan
    tarjonnan vähäisyyden vuoksi.
    Aivan tämän päivän tilannetta en tiedä mutta helppoa olisi tutkia vaatimalla muutamia erikoistöiden raportointia.
    Sehän vaikuttaisi työhinnannousuun mutta olisihan edes jotain yhteiskunnan puolustautumista.