Kirjoittaja
Aihe: Talvivaaran lähtölaskenta (Luettu 66247 kertaa)
« Vastaus #61 : 15.11.2013 kello on 22:47 »
« Vastaus #62 : 15.11.2013 kello on 22:50 »
Aina kun olen tyhjentänyt ton kemssan wc pyttyyn niin olen tuntenut syyllisyyyttä vesien pilaamisesta,mutta Talvivaaran jälkeen olen tuntenut olevani puhdas pulmunen,enpä ole tainnut syyllistyä ympäristörikokseen. Sent from my iPad using Tapatalk
« Vastaus #63 : 15.11.2013 kello on 22:52 »
1600 työtöntä ja ympäristöongelmat osittain ratkaisematta. Jälkimmäisen suhteen suunta jo parempi mutta mitä tulee käymään jos toiminta loppuu? Veronmaksajien rahoilla siivotaan jäljet. Ennemmin veronmaksajien rahoja toiminman jatkumiseen ja työllisyyden tukemiseen. Ei tässä maassa tarvita yhtään työtöntä lisää.
« Vastaus #64 : 15.11.2013 kello on 23:06 »
No eikös outokumpu jo 70 luvulla tehnyt laskelmat ettei Talvivaara kannata. Jos näin on niin joutaa mun mielestä kaatuu Sent from my iPad using Tapatalk
« Vastaus #65 : 15.11.2013 kello on 23:08 »
Jos on aina jos. Sanoppa jussi 69 jos nikkelin hinta olisi pienessä nousussa, jos kainuussa olisi satanut vähemmän, jos kainuussa olisi haihtunut enemmän vettä. Olisiko Talvivaara pärjännyt?
Newer.... Koekasat on aina koekasoja millä systtemi toimii mutta kun kasvatettaan kekojen korkeutta tuosta vaan ja kaikki on uutta niin voisin itse ottaa ihan pikku askelia jotka kestävät viikkoja jolloin nähdään vaikutus...
« Vastaus #66 : 15.11.2013 kello on 23:15 »
No eikös outokumpu jo 70 luvulla tehnyt laskelmat ettei Talvivaara kannata. Jos näin on niin joutaa mun mielestä kaatuu
Sent from my iPad using Tapatalk
Siis tarkoitin että jos tarkoitushakoisesti on nää 1600 työ paikkaa tehty eikä niillä ole tosielämässäkään ollut mitään mahdollisuuksia olla olemassa,vaan isolla rahalla luotua,jo aikoinaan kannattamattomaksi todetulla bisneksellä luotuja työpaikoja niin miksi niitä pitäisi veronmaksajien rahoilla pitää pystyssä. Johan Outokumpu olisi mineraalit kaivanut jos se olisi ollut kannattavaa. Jotenkin tulee mieleen se valtion kuvaputkitehdas ..... Sent from my iPad using Tapatalk
« Vastaus #67 : 15.11.2013 kello on 23:28 »
Minulla on uskoa kaivostoimintaan. Talvivaaralla sattui globaalin taloustaantuman aikaan tämä valitettava kipsisakka-allasepisodi. Tuotanto jouduttiin ajamaan alas ja rahat upposi katastrofiin. Talouden alkaessa kasvaa (toivottavasti pian) myös nikkelin hinta alkaa nousemaan. Kannattamattoman yrittämisen lynkkaamista ajatellessa talvivaaralla on kutenkin toivoa tulla aikaa myöten kannattavaksi toisin kuin maanviljelijät isoine uusine traktoreineen joita tuemme yli 2 miljardilla eurolla vuodessa.
« Vastaus #68 : 15.11.2013 kello on 23:38 »
Luonnonvarojen hyödentämisessä moni asia on muuttunut 40 vuodessa. Pitoisuudet joita silloin vaadittiin jotta toiminta olisi kannattavaa on ihan eri tasolla kun tänään.
Tarjonnan ja kysynnän laki tietty tässä tapauksessa vaikuttaa tämän päivän tilanteeseen, ei tuota kannata varastoon louhia.
« Vastaus #69 : 16.11.2013 kello on 00:52 »
Minulla on uskoa kaivostoimintaan. Talvivaaralla sattui globaalin taloustaantuman aikaan tämä valitettava kipsisakka-allasepisodi. Tuotanto jouduttiin ajamaan alas ja rahat upposi katastrofiin.
Talvivaara aloitti silloin, kun kuviteltiin, että nikkelin hinta on aina pilvissä. Kipsisakka-allas petti, koska sitä ei tehty niinkuin olisi pitänyt, vaan 'säästettiin'. Pitkään on höpötetty suljetusta kierrosta mutta koskaan ei ole sanottu halaistua sanaa sade ja sulamisvesistä, jotka vuodesta toiseen pitäisi yhtä saastuneina kuin nytkin purkaa vesistöihin. Jne. Jos Niinistö ei nyt saa hommaa seis, voi hyvin repiä jäsenkirjansa saman tien.
« Vastaus #70 : 16.11.2013 kello on 07:21 »
Minulla on uskoa kaivostoimintaan. Talvivaaralla sattui globaalin taloustaantuman aikaan tämä valitettava kipsisakka-allasepisodi. Tuotanto jouduttiin ajamaan alas ja rahat upposi katastrofiin. Talouden alkaessa kasvaa (toivottavasti pian) myös nikkelin hinta alkaa nousemaan. Kannattamattoman yrittämisen lynkkaamista ajatellessa talvivaaralla on kutenkin toivoa tulla aikaa myöten kannattavaksi toisin kuin maanviljelijät isoine uusine traktoreineen joita tuemme yli 2 miljardilla eurolla vuodessa.
Tuossa lainauksessa on paljon totta,ja eikö siitä ole ollut paljon polemiikkia että laitetaan miljoonia ulkomaille ,nyt on mahollisuus tukea kotimaista työtä. Se raha mikä luultavasti satsataan Talvivaaraan jää kuitenki pyörimään suurimmaksiosaksi kotimaahan.
« Vastaus #71 : 16.11.2013 kello on 08:43 »
Totta kai nikkelin hinta nousee. Rättipäät laajentavat uskonpuhdistustaan ja saavat siihen mukaan esimerkiksi Iranin. Silloin kovien metallien kysyntä lisääntyy ja hinnat nousevat. Visioita, visioita, päättäjien pitää yrittää nähdä hivenen tulevaisuuteenkin eikä vain tässä, heti, nyt, voitot, optiot, äänestäjät, meidän puolue, golfkerhokumppanit. ..... Kainuun karjuille töitä ja toimeentuloa. Ei elämässä kaikki ole pelkkää voittoa ja kannattavaa toimintaa. Heti, tässä ja nyt....
« Vastaus #72 : 16.11.2013 kello on 11:44 »
On mukava kun Suomessa on sanan vapaus ja vapaus ajatella jopa äänenki! virheitä ei saa tehä ja ympäristöä tahallisesti saastuttaa..on se kiva kun suomessa saa yrittää ja sitä halutaanki jopa ministerit sitä kannustaa jotta saadaan kauppa pyöriin, kilpaillaan jos on taipumuksia jopa sääskien tapossa MM tasolla, mutta jos menee heikosti tai vielä heikommin niin jo joutaa viedä navetan taa ja tappaa, jospa se onkin niin että jotka eniten ovat vastaan ovat joko perus-suomalaisia ta normi vastarannan kiiskejä, taikka ainaisia jaakopin painioita ittensä kanssa, pipo on syntymästä saakka kiristänyt, kun on syntynyt sinne minne on syntynyt ja köyhään sukuun vielä josta perintönä ainainen joka asian vastustus, ja sehän on nikkeli lusikka suussa syntynt ja sehän maistuu tosi Pas..lle,, ahne minä olen mutta mille !!  sen minä ite tiedän ja jokainen muu tietää vain omalta kohdaltaan, Sijoita viinaan! Hmmm..sopivasti ja kohtuudella itelle  . Otetaan maasta se mitä saadaan ja metistä samoten, muutetaan töitten perässä sinne missä sitä on ja jos ei ole työtä niin innovaatiota innovaatiota, saadaan takamaatkin hyödynnettyä jos vaan viititään kehitellä jotain uutta, tietysti jos halutaan olla luonnon tilassa niin suojellaan alueet niinkuin on aikoinaan ja nykyäänki tehty, agraali- aika on ihan hyväkin jos tykkää, kiva olla päreen valossa, tuijotella uunin tuleen, maitokin on taatusti tuoretta ja sitä oikiaa, kun heluna on omassa suojassaan märehtimässä, veistellään lusikat ja kapustat Perhon tekemillä puukoilla.... talvivaara on nykyaikaa ja sen kanssa on nyt vain siedettävä ja kestettävä, kun se ei haihdu sieltä vaikka se peitettäisiin ja rahat menetettäisiin..mut ta ahneita ja työllistäviä ukkoja tulee Eestäki ja ne tekee joitakin asioita paremmin kuin Perä ja kumppanit teki.... On se vain kiva kun on tämmöinen julkimeedia jossa voipi jopa sanua mielipiteensä ja huomata että politiikka on aikas samallaista, ( alakko nää mua ja ookko sammaa mieltä)
« Vastaus #73 : 16.11.2013 kello on 13:00 »
No eikös outokumpu jo 70 luvulla tehnyt laskelmat ettei Talvivaara kannata. Jos näin on niin joutaa mun mielestä kaatuu
Eikös se kannattavuus juttu koskenut Kostamusta. Jos Kostamus olisi suomen puolella, ei meidän louhinta kustannuksilla kannattaisi louhia. Venäläisten palkkatasolla kylläkin. 
« Vastaus #74 : 16.11.2013 kello on 15:16 »
Tuleehan siitä sit samanlainen lampi,kun aikonaan lievestuoreella oli 
|