Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Talvivaaran lähtölaskenta

<< < (14/52) > >>

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 15.11.2013     kello on 22:45 ---  Jos on aina jos. Sanoppa jussi 69 jos nikkelin hinta olisi pienessä nousussa, jos kainuussa olisi satanut vähemmän, jos kainuussa olisi haihtunut enemmän vettä. Olisiko Talvivaara pärjännyt?

--- Lainaus päättyy ---
Newer....
Koekasat on aina koekasoja millä systtemi toimii mutta kun kasvatettaan kekojen korkeutta tuosta vaan ja kaikki on uutta niin voisin itse ottaa ihan pikku askelia jotka kestävät viikkoja jolloin nähdään vaikutus...

Arska:

--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 15.11.2013     kello on 23:06 ---No eikös outokumpu jo 70 luvulla tehnyt laskelmat ettei Talvivaara kannata. Jos näin on niin joutaa mun mielestä kaatuu   

Sent from my iPad using Tapatalk

--- Lainaus päättyy ---
Siis tarkoitin että jos tarkoitushakoisesti on nää 1600 työ paikkaa tehty eikä niillä ole tosielämässäkään ollut mitään mahdollisuuksia olla olemassa,vaan isolla rahalla luotua,jo aikoinaan kannattamattomaksi todetulla bisneksellä luotuja työpaikoja niin miksi niitä pitäisi veronmaksajien rahoilla pitää pystyssä. Johan Outokumpu olisi mineraalit kaivanut jos se olisi ollut kannattavaa. Jotenkin tulee mieleen se valtion kuvaputkitehdas .....

Sent from my iPad using Tapatalk

JJJ:
Minulla on uskoa kaivostoimintaan. Talvivaaralla sattui globaalin taloustaantuman aikaan tämä valitettava kipsisakka-allasepisodi. Tuotanto jouduttiin ajamaan alas ja rahat upposi katastrofiin.
Talouden alkaessa kasvaa (toivottavasti pian) myös nikkelin hinta alkaa nousemaan.
Kannattamattoman yrittämisen lynkkaamista ajatellessa talvivaaralla on kutenkin toivoa tulla aikaa myöten kannattavaksi toisin kuin maanviljelijät isoine uusine traktoreineen joita tuemme yli 2 miljardilla eurolla vuodessa.

kimi:
Luonnonvarojen hyödentämisessä moni asia on muuttunut 40 vuodessa. Pitoisuudet joita silloin vaadittiin jotta toiminta olisi kannattavaa on ihan eri tasolla kun tänään.

Tarjonnan ja kysynnän laki tietty tässä tapauksessa vaikuttaa tämän päivän tilanteeseen, ei tuota kannata varastoon louhia.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 15.11.2013     kello on 23:28 ---Minulla on uskoa kaivostoimintaan. Talvivaaralla sattui globaalin taloustaantuman aikaan tämä valitettava kipsisakka-allasepisodi. Tuotanto jouduttiin ajamaan alas ja rahat upposi katastrofiin.

--- Lainaus päättyy ---

Talvivaara aloitti silloin, kun kuviteltiin, että nikkelin hinta on aina pilvissä.  Kipsisakka-allas petti, koska sitä ei tehty niinkuin olisi pitänyt, vaan 'säästettiin'.
Pitkään on höpötetty suljetusta kierrosta mutta koskaan ei ole sanottu halaistua sanaa sade ja sulamisvesistä, jotka vuodesta toiseen pitäisi yhtä saastuneina kuin nytkin purkaa vesistöihin.

Jne.

Jos Niinistö ei nyt saa hommaa seis, voi hyvin repiä jäsenkirjansa saman tien.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View