Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Talvivaaran lähtölaskenta

<< < (15/52) > >>

Humppeli 1:

--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 15.11.2013     kello on 23:28 ---Minulla on uskoa kaivostoimintaan. Talvivaaralla sattui globaalin taloustaantuman aikaan tämä valitettava kipsisakka-allasepisodi. Tuotanto jouduttiin ajamaan alas ja rahat upposi katastrofiin.
Talouden alkaessa kasvaa (toivottavasti pian) myös nikkelin hinta alkaa nousemaan.
Kannattamattoman yrittämisen lynkkaamista ajatellessa talvivaaralla on kutenkin toivoa tulla aikaa myöten kannattavaksi toisin kuin maanviljelijät isoine uusine traktoreineen joita tuemme yli 2 miljardilla eurolla vuodessa.

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa lainauksessa on paljon totta,ja eikö siitä ole ollut paljon polemiikkia että laitetaan
miljoonia ulkomaille ,nyt on mahollisuus tukea kotimaista työtä.
Se raha mikä luultavasti satsataan Talvivaaraan jää kuitenki pyörimään suurimmaksiosaksi
kotimaahan.

kookaburra:
Totta kai nikkelin hinta nousee.  Rättipäät laajentavat uskonpuhdistustaan ja saavat siihen mukaan esimerkiksi Iranin.  Silloin kovien metallien kysyntä lisääntyy ja hinnat nousevat.      Visioita, visioita, päättäjien pitää yrittää nähdä hivenen tulevaisuuteenkin eikä vain tässä, heti, nyt, voitot, optiot, äänestäjät, meidän puolue, golfkerhokumppanit. .....
Kainuun karjuille töitä ja toimeentuloa.  Ei elämässä kaikki ole pelkkää voittoa ja kannattavaa toimintaa.  Heti, tässä ja nyt....

aaoulusta:
On mukava kun Suomessa on sanan vapaus ja vapaus ajatella jopa äänenki! virheitä ei saa tehä ja ympäristöä tahallisesti saastuttaa..on se kiva kun suomessa saa yrittää ja sitä halutaanki jopa ministerit sitä kannustaa jotta saadaan kauppa  pyöriin, kilpaillaan jos on taipumuksia jopa sääskien tapossa MM tasolla, mutta jos menee  heikosti tai vielä heikommin niin jo joutaa viedä navetan taa ja tappaa, jospa se onkin niin että jotka eniten ovat vastaan ovat joko perus-suomalaisia ta normi vastarannan kiiskejä, taikka ainaisia jaakopin painioita ittensä kanssa, pipo on syntymästä saakka kiristänyt, kun on syntynyt sinne minne on syntynyt ja köyhään sukuun vielä josta perintönä ainainen joka asian vastustus, ja sehän on nikkeli lusikka suussa syntynt ja sehän maistuu tosi Pas..lle,, ahne minä olen mutta mille !! Thumb ;) sen minä ite tiedän ja jokainen muu tietää vain omalta kohdaltaan, Sijoita viinaan! Hmmm..sopivasti ja kohtuudella itelle  8).  Otetaan maasta se mitä saadaan ja metistä samoten, muutetaan töitten perässä sinne missä sitä on ja jos ei ole työtä niin innovaatiota innovaatiota, saadaan takamaatkin hyödynnettyä jos vaan viititään kehitellä jotain uutta, tietysti jos halutaan olla luonnon tilassa niin suojellaan alueet niinkuin on aikoinaan ja nykyäänki tehty, agraali- aika on ihan hyväkin jos tykkää, kiva olla päreen valossa, tuijotella uunin tuleen, maitokin on taatusti tuoretta ja sitä oikiaa, kun heluna on omassa suojassaan märehtimässä, veistellään lusikat ja kapustat Perhon tekemillä puukoilla.... talvivaara on nykyaikaa ja sen kanssa on nyt vain siedettävä ja kestettävä, kun se ei haihdu sieltä vaikka se peitettäisiin ja rahat menetettäisiin..mut ta ahneita ja työllistäviä ukkoja tulee Eestäki ja ne tekee joitakin asioita paremmin kuin Perä  ja kumppanit teki.... On se vain kiva kun on tämmöinen julkimeedia jossa voipi jopa sanua mielipiteensä ja huomata että politiikka on aikas samallaista, ( alakko nää mua ja ookko sammaa mieltä)

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 15.11.2013     kello on 23:06 ---No eikös outokumpu jo 70 luvulla tehnyt laskelmat ettei Talvivaara kannata. Jos näin on niin joutaa mun mielestä kaatuu   

--- Lainaus päättyy ---

Eikös se kannattavuus juttu koskenut Kostamusta. Jos Kostamus olisi suomen puolella, ei meidän louhinta kustannuksilla kannattaisi louhia. Venäläisten palkkatasolla kylläkin.  :)

Haapaniemen Paroni:
Tuleehan siitä sit samanlainen lampi,kun aikonaan lievestuoreella oli ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View