Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Kuka kulkee kartoilla?
LMC-99:
--- Lainaus käyttäjältä: cossuesco - 31.08.2013 kello on 09:57 ---
Äitiä olisi tullut ikävä jos pelkillä paperikartoilla oltaisiin menty Varsovan, Hampurin ja Tukholman läpi.
Ja onhan se mukavaa kun voi katsellä maisemia eikä olla turpa kii kartassa ;D varsinkin jos kuljettaja on ainoa joka osaa karttaa lukea ;)
--- Lainaus päättyy ---
Komppaan..vielä kun yksin matkustaa niin lue nyt siinä karttoja kuvaa maisemia ja suunnista.. ^-^
Vesseli:
Autossa ei ole yhtään paperikarttaa, mutta kaksi navigaattoria. Kun molemmat ovat käytössä,
niin yleensä akat riitelevät reittivalinnoista. Ennen navigaattoria oli mielenkiintoista ajaa
Pietarin läpi kaupungin kartta polvilla. Vähän helpotti, kun osaan lukea venäjän kieltä.
En kyllä ymmärrä kuin pienen osan lukemastani.
Mulli:
Onhan se kartan kanssa helpompi hahmottaa sijaintinsa. Navigaattorilla jos alkaa zoomaamaan ulommas, alkavat tiet katoilla näkyvistä liian pian. Vaikka pikkuteitä ei kartalla välttämättä näy, löytyy siellä paikkakuntien nimiä siihen malliin, että niitä kohti voi suunnistella tienviittojen perusteella.
Aikanaan pohdiskelin ajohommiin läppäriä ja karttaohjelmaa, vaan ei niitäkään ollut saatavilla sellaisia, joista olisi ollut isoa iloa.
Vaan olisiko sukupolvikysymys tuo karttahomma lopulta? Ettei vain olisi nuoremmalle se navigaaattorin käyttö helpompaa ja luonnollisempaa? Tosin itse ihmettelen, jotta millä se kokonaiskuva saadaan. Ehkäpä sitä ei vain tarvitse? Mutta silloin on kyllä täysin laitteen armoilla, eikä poispääsy oudosta paikasta onnistukaan noin vain, jos navi konahtaa kesken reissun.
Aakku:
Se on tuo navi mukava juttukaveri, kun yksin seikkailee...
Välillä kyllä ihmettelen, miten se kestää minua, kun jatkuvasti menen eri suuntiin, kuin mitä hää ehdottaa.
Kohteliaasti hää vain sanoo, jotta "Tee U-käännös jos mahdollista".
Joskus olen kyllä sille suuttunut, kun olen kunnolla eksynyt ja silloin tokaissut takaisin, jotta "Haista v***u jos mahdollista".
Ei se ole kyllä siitäkään suuttunut ja aloittanut mykkäkoulua.
arska100:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 31.08.2013 kello on 23:36 ---Se on tuo navi mukava juttukaveri, kun yksin seikkailee...
Välillä kyllä ihmettelen, miten se kestää minua, kun jatkuvasti menen eri suuntiin, kuin mitä hää ehdottaa.
Kohteliaasti hää vain sanoo, jotta "Tee U-käännös jos mahdollista".
Joskus olen kyllä sille suuttunut, kun olen kunnolla eksynyt ja silloin tokaissut takaisin, jotta "Haista v***u jos mahdollista".
Ei se ole kyllä siitäkään suuttunut ja aloittanut mykkäkoulua.
--- Lainaus päättyy ---
Toisin kun se kartan lukia vieressä.. 8) ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta