Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Kuka kulkee kartoilla?

<< < (6/9) > >>

MatsOnni:
^
Paljon yksin liikkuvana voin allekirjoittaa ylläolevan. Hatara muisti aiheutti jatkuvaa pysähtelyä ja tarkistuksia kartasta, missä olen ja mihin menossa. Nyt riittää että katsoo kartasta päälinjat ja Tomppa hoitaa hommat. Jos tulee riitaa (harvoin) niin sitten mun ääni ratkaisee.

Kolmisen vuotta sitten juoksi peura auton kylkeen. Siitä piti tietysti ilmoittaa hätäkeskukseen, lupasivat että poliisi soittaa kohta ja niin kävikin. Konstaapeli sanoi että "oho" kun luettelin sijaintini sekunnin tarkkuudella. Pikapikaa oli koira ja metsästäjä paikalla jäljittämässä loukkaantunutta eläintä.   

Captainkidd:
Tuo oli tarkka kuvaus siitä mitä itselleni tapahtui kolmisen vuotta sitten. Lainaus ei se ollut silti.

Captainkidd:
Vuonna 2007 ostin ekan navin. Sitä ennen tuli paljonkin ajeltua yksin pitkinpoikin Euroopassa ja silloin oli tehtävä kunnon nuotit isoin kirjaimin muutamalle riville ja monelle Aneloselle. Toimi hyvin ja toimis vieläkin, navi vaan on mukavampi.

Naussi:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 22.08.2013     kello on 15:03 ---Suuret kuviot ennen lähtöä paperikartalta ja matka ajetaan Tomtomin ohjeilla.
Minun Navigaattori ei oikein hallitse nopeaa kartan lukua joten on tyydyttävä koneelliseen navigaattoriin, joka tietää kaikenaikaa missä olemme menossa.
Tuo Tompan käyttö on laskenut meillä ohjaamon äänitasoa huomattavasti  ;D
Haittana on tosi se ettei aina ole selvillä missä mennään, mutta pysähtymällä ja kartasta katsomalla se on yleensä selvinnyt, eli paperikartat aina matkassa.

--- Lainaus päättyy ---
Tuota komppaan. Thumb

Duster:
Paperikartat kulkee aina mukana, vaik kojelaudalla töröttääkin navikatamaattori.
Tanskaan ku oltiin menossa ensi hommattii Tanskan tiekartasto (Ruotsin tiekartasto ostettiin yheltä huoltsikalta), jos navi eksyy niin me emme kun sijainnin voipi tarkistaa kartasta.....

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View