rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aloittelija kysyy: Hobbyn hankinta ulkomailta; miten menee ja käytetty vai uusi?  (Luettu 12447 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.09.2013 kello on 23:17
Hei. Olen vasta hurahtanut ajatukseen, että tarvisin ehdottomasti asuntovaunun ;) Olen kuitenkin täysin aloittelija, joten olen melko hukassa asian kanssa.

Olen katsellut Suomen tarjontaa ja nuo Hobbyt vaikuttaisivat äkkiseltään asiallisilta vehkeiltä. Vaunu tulisi kesäisin asunnon jatkoksi (vuorotyö eli nukkuminen voisi olla siellä helpompaa), extempore-matkustamiseen tai vierailuihin varsinkin kesäisin eli aina on majapaikka ja ehkä myöhemmin vaunun voisi viedä myös jonnekin tunturiin. Meitä on tällä hetkellä neljä henkeä, ja perhekoko varmaan pysyy maksimissaan viidessä. Isohko koira kuitenkin on nyt ja luultavasti myös tulevaisuudessa. Vaunua ei ole tarkoitus vetää mahdottomia määriä, suurin osa vetomatkoista on noin 100-250 km päässä.

Mutta tosiaan siitä vaunusta. Olen saanut päähäni, että tuollaisen uuden tai uudehkon Hobbyn taitaisi saada esimerkiksi Saksasta jonkin verran halvemmalla. Olen lueskellut noita juttuja aiheesta, mutta mulle on kuitenkin jäänyt vähän epäselväksi tuo tuontiasia. Siis mitä eroa tulee sillä, onko kyseessä uusi vai käytetty vaunu? Mihin maahan ALV maksetaan? Ilmeisesti jos ostaa joltakin liikkeeltä, paperiasiat menee helpommin.

Voisiko kuitenkin joku vielä tavata rautalangasta, mitä kaikkea tuohon tuontivaunun ostoon sisältyy ja missä asiassa pitää ymmärtää pitää varansa?

Sitten vielä tuohon vaunun varustetasoon. Mitä varusteita vaunuun mielestäsi kannattaa ehdottomasti laittaa ja miksi? Mikä on turhanpäiväistä ja ilmankin selviää erittäin hyvin? Ja mitä mieltä olet tuosta Hobby-merkistä? Luin, että niissä olisi ollut sähkövikoja ja vetäminenkään ei ole välttämättä mitään lystikkäintä hommaa. Muuta haukuttavaa en löytänyt.

t. Nakki-Matin vaimo  :-*

*****
  • Kaikkien Kaveri